Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 2 من 2

Tutorial for creating dreamworks a-like clouds using UltraShock

هذا الموضوع : Tutorial for creating dreamworks a-like clouds using UltraShock داخل فن التحريك وصناعة الانيميشنالتابع الي قسم 2D Programs-Video Edit : - Start 3D Studio Max. - In File-Preferences set units to ‘centimeters’. Create a particle system: - In the Top-view, ...

  1. #1
    الصورة الرمزية ammarkhatib
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الدولة
    syria
    المشاركات
    7,979
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    192

    Tutorial for creating dreamworks a-like clouds using UltraShock

    - Start 3D Studio Max.
    - In File-Preferences set units to ‘centimeters’.
    Create a particle system:
    - In the Top-view, draw a PCloud-particle-system with length: 200, width: 200 and height: 25.
    With Transform type-in set the PCloud at (0, 0, 0).
    - In Modify, change ‘Use Total’ to ‘Use Rate’: 14.
    Create a camera:
    - In the Top-view, make a camera at (0, -100, 0) and the camera-target at (0, 0, 0).
    - In the Right-view, move the Camera 30 units up along the Y-axis and the Camera-target 20 units up along the Y-axis.
    Create a light:
    - In the Top-view, set an UltraShock Omni at (0, 200, 0) (Make sure you don’t select a standard omni !).
    - In the Right-view, move the omni 80 units up along the Y-axis.
    - Modify the omni’s color to RGB: 180, 180, 190.
    Create the UltraShock-helper:
    -In the Top-view, create an UltraShock-helper, assign the Pcloud as particle-system.
    You should get a scene like shown below.

    Adjust UltraShock-settings:
    -Under the general UltraShock-roll-out in the modify-panel, select the ‘Puffy Clouds’-shader instead of the standard ‘Circle’-shader.
    - Under ‘Particle Age Parameters’:
    Under ‘Particle Age’:
    change -‘Use Emitter Age’ to ON.
    -‘Particle Size’ to 25 (birth and death size identical). The size of the clouds stays the same over time.
    Under ‘Particle Shape’:
    change -‘Squash Shape’: Squash X: 100, Squash Y:100 and Squash Z: 80 (birth and death size identical). This makes the clouds more horizontal.
    - Under ‘ Puffy Clouds’:
    change - ‘Noise Scale’ to 1.3 (birth and death size identical). Gives a more fractal look.
    - ‘Detail’ to 10. Gives more detail.
    - ‘Density’ to 60 (birth and death size identical). Makes the clouds thicker and also renders faster.
    - ‘Density Falloff’ to Linear. Makes the clouds “fade” from the center out.
    You should get something like shown below.
    Create the environment-entry:
    - Pick ‘Add Effect’, choose ‘UltraShock- PhantomRay’.
    - In the UltraShock-roll-out:
    Under ‘UltraShock Shaders’:
    -‘Object Volumes’, click ‘Get All’. You only got 1 US-helper in the scene so this lets you select it quickly.
    -‘Light Sources’, click ‘Pick’ and then select ‘Atmos Omni01’, if you can not select your omni, it isn’t a US-omni, but a standard omni. You can only select US-lights.
    Under ‘PhantomRay Settings’:
    Choose: ‘Direct Lighting’ instead of ‘No Shadows’.
    ‘Shadow Detail’: Perfect (value 1).
    ‘Raytracing Step Size’: 3.0.
    You should get something like shown below


    That’s it ! Render at 640×400 and you got your clouds. Be patient, it can take a while on slower machines.Rendertime on a Dual PII-400 with 256 MB Ram: 03:29 mins(remember UltraShock is multithreaded, so it takes full advantage of dual-processor-systems).
    Beneath you can see the final image (I’ve used Nik Foscarini’s VP-filter ‘Starfield Blur’ as background). You can further enhance the image by adding a glowing moon , lensflares,…


  2. #2


    الصورة الرمزية abdou3d
    مشرف فن التحريك - ورش عمل ومسابقات

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    Egypt
    العمر
    32
    المشاركات
    4,331
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    الصور
    10
    معدل تقييم المستوى
    102
    شئ رائع جدا تسلم ايدك استاذ عمار


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. Creating Realistic Clouds Tutorial
    بواسطة medo4d في المنتدى السينما فوردي | Cinema4D
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 21 / 10 / 2013, 12 : 10 AM
  2. Cinema 4D – Creating Floating Balloons Tutorial
    بواسطة medo4d في المنتدى الدروس التعليمية | Cinema4D Tutorials
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 24 / 07 / 2013, 39 : 08 AM
  3. Creating Animated Ribbons with MoGraph Tutorial
    بواسطة medo4d في المنتدى الدروس التعليمية | Cinema4D Tutorials
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 21 / 03 / 2013, 45 : 06 PM
  4. [معماري]: 3DS Max Tutorial an Creating Architectural Scene
    بواسطة ateya3d في المنتدى الديكور و الماكس المعماري | Decoration and Architectural
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 25 / 08 / 2012, 57 : 08 PM
  5. After Effects Tutorial: Creating Moving 3D Titles
    بواسطة هيثم أحمد محمد في المنتدى الامثلة والدروس التعليمية | Examples and Tutorials
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 14 / 09 / 2009, 05 : 09 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 40 : 05 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO