Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 14 من 14

Creating gold, silver, and copper materials خامات ذهب , فضة , نحاس

هذا الموضوع : Creating gold, silver, and copper materials خامات ذهب , فضة , نحاس داخل الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tipsالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : 3D Nuts! Tutorials - Creating gold, silver, and copper materials In this tutorial you will learn how to create gold, ...

  1. #1
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195

    Creating gold, silver, and copper materials خامات ذهب , فضة , نحاس

    3D Nuts! Tutorials - Creating gold, silver, and copper materials


    In this tutorial you will learn how to create gold, silver, and copper material. Key terms include reflection, specular, index of refraction, fresnel, and fall-off. This tutorial is aimed at both beginners and professionals. Although this tutorial is based on 3D Studio Max, the same settings (such as the RGB color values) apply to many other 3D products.


    In my search for gold material and other metals such as silver and copper, I noticed there are a lot of different opinions on how to create them. There is probably some truth in most of them, but since many of those opinions conflict, they can't all be right. I'm not saying I'm right either, I'm probably not actually because there is always room for improvement. I've read several boring papers and done about 40 test renders (that takes about two eternities on my PC) before I got acceptable results. Let's just say that the examples below work for me and with or without a little tweaking they might work for you too.

    If you don't feel like going thru all the steps in this tutorial, you can download a matlib (.mat) file for 3D Studio Max thru a link at the bottom of this tutorial.

    Note: Click on the thumbnail in each step for a larger screenshot that includes the viewports and the relevant portion of the user interface.


  2. #2
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 1 Create a new sphere and place it in the center of the Perspective viewport with Radius 30 and Segments 40 On the Left viewport, move up the sphere as shown in the screenshot.

    Open the Material Editor (select from Rendering menu or press M key) and assign the first material to the sphere and rename the material to Gold 24k.


    Step 2 In the Material Editor click the Standard button (next to the name Gold 24K) and select Raytrace from the list. Change the Shading type to Blinn.
    Step 3 Set the Diffuse color to RGB 70,40,0.

  3. #3
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 4 Set the Specular color to RGB 255,240,215. Set the Specular Level to 100 (for now)* and Glossiness to 65.

    *In a completed scene with lighting and other objects in the environment you probably want to set the Specular Level to 0 and have an object that emits light create the specular reflections in the gold object.
    Step 5 Click on the empty square button next to the Reflection color, select Falloff from the list and click OK.
    Step 6 Set the second color (click the white box) to RGB 255,200,100.

    Set the Falloff Type to Fresnel, and set the Index of Refraction value to 15.

  4. #4
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 7 Press the Background button to display the colored checkerboard and get a better idea of how it will look in a scene.
    Step 8 Now click the Go to Parent button and scroll down to the SuperSampling section of the material.

    Enable the Enable Sampler option and choose Max 2.5 Star or if you have a fast computer choose Hammersley.

    Step 9 Next, let's makes some changes to the environment as the gold won't look good in just a black environment. It needs something like another object to reflect.

    Select Environment from the Rendering menu and set the Background Color to white. Close the Environment dialog box.

  5. #5
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 10 Add a ground Plane on the Top viewport with Length: 1000 and Width: 1000.


  6. #6
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 11 Open the Material Editor again and select the material below Gold 24K and rename it from 7 - Default to GroundPlane.

    Click the small empty quare button next to the Diffuse color, select Checker from the list, and click OK.
    Step 12 Set the Tiling to 9 for both the U and the V. Set the W Angle to 45.

    Assign the material to the plane object you jsut created (Plane01). You can do this by dragging the material to Plane01 in a viewport, or by clicking the Assign Material to Selection button in the Material Editor. Click the Show Map in Viewport button to display the material in the viewport.
    Step 13 Rotate the Perspective viewport and zoom in on the ball as shown in the screen shot. Press F9 or F10 to render the Perspective viewport and check out the results.

    We used the default lighting setup in this render, but if you do add lights yourself, and you want to make it more realistic, lower down the Refrection value to a minimum of 40 (on the Maps rollout section of the Gold 24K material in the Material Editor).

  7. #7
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 14 Silver looks similar to gold, so we can change the Gold 24K material to a silver material quite easily.

    Open the Material Editor and drag and copy the Gold 24K material to the material next to it and change its name to Silver.

    Change the Diffuse color to RGB 197,198,200.
    Step 15 Set the Specular color to white (RGB 255,255,255).

    Set the Specular Level to 90 and the Glossiness to 50.



    Step 16 Scroll down in the Material Editor and open the Maps section. Change the Reflect level to 70 and click the Map #X (Falloff) button. Step 17 Change the second color of the Falloff map to RGB 228,229,231 and change the Index of Refraction value to 10.

    Assign the material to the sphere object by dragging the material to Sphere01 in a viewport, or by selecting the Sphere and clicking the Assign Material to Selection button in the Material Editor.

  8. #8
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 18 Press F9 or F10 to render the Perspective viewport and check out the results.


    Step 19 Now for the last metal in this tutorial: copper. Copper is kinda brown/orange and is less reflective than gold and copper.

    Open the Material Editor and copy the Silver material to the material next to it, and rename it to Copper.

    Change the Diffuse color to RGB 225,87,51.
    Step 20 Set the Specular color to white (RGB 255,214,196).

    Set the Specular Level to 80 and the Glossiness to 40.


    Step 21 Scroll down in the Material Editor and open the Maps section. Change the Reflect level to 40 and click the Map #X (Falloff) button.

  9. #9
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    Step 22 Change the second color of the Falloff map to RGB RGB 255,214,196 and change the Index of Refraction value to 7.

    Assign the material to the sphere object by dragging the material to Sphere01 in a viewport, or by selecting the Sphere and clicking the Assign Material to Selection button in the Material Editor.
    Step 23 Press F9 or F10 to render the Perspective viewport and check out the results.

    As I mentioned in the introduction, the materials may need a little tweaking to fit your purpose. Try playing around with the reflection values for example. And if you want to make it more realistic, add a scratch map.



  10. #10
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    لتحميل الخامات من هنا .
    سلام عليكم

  11. #11
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2007
    الدولة
    مصر
    العمر
    34
    المشاركات
    497
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    22
    مشكور اخى بارك اله فيك
    لا اله الا الله سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

  12. #12
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    شكرا اخي محمد على المرور .
    بالتوفيق ان شاء الله.
    سلام عليكم

  13. #13
    الصورة الرمزية Almohager
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    رام الله
    المشاركات
    302
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    19
    سعطيك ألف عافية أخ هشام
    http://up.cgway.net/out.php/t11236_anas.jpg

  14. #14
    الصورة الرمزية k o g d
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    العمر
    27
    المشاركات
    8,660
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    195
    تسلم اخي انس على المرور الطيب , لكن اسمي تامر


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. [Material]: Creating VRay Materials
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 05 / 09 / 2013, 08 : 07 PM
  2. [Material]: Creating VRay Materials
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 19 / 07 / 2013, 23 : 10 AM
  3. VisCorbel – Creating V-Ray Materials
    بواسطة waleed_ali في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 06 / 02 / 2013, 09 : 08 PM
  4. [Material]: Gold silver studio lighting vrayhdr enviroment
    بواسطة sekou في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 17 / 11 / 2011, 55 : 05 PM
  5. [Material]: Creating a Realistic Gold Material
    بواسطة sekou في المنتدى قسم للمبتدئين في الماكس | 3DsMax For Beginners
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 27 / 08 / 2011, 36 : 01 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 13 : 01 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO