Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 3 من 12 الأولىالأولى 123456 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 173

تحدي تصميم وجه شخصية ثلاثية الأبعاد

هذا الموضوع : تحدي تصميم وجه شخصية ثلاثية الأبعاد داخل ورش عمل ومسابقاتالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : ولو حضرت لاحظت انا ماشي صح انا نازل من عند المنخير ولافف عند الدقن بس زي ما قلت هوة الوش ...

  1. #31
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    egypt
    العمر
    31
    المشاركات
    85
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    14
    ولو حضرت لاحظت انا ماشي صح انا نازل من عند المنخير ولافف عند الدقن بس زي ما قلت هوة الوش طويل شوية


  2. #32
    الصورة الرمزية hany_201083
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الدولة
    egypt
    المشاركات
    1,844
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    48
    شغل جامد والله يا استاذ إيهاب ... وإهتمام هايل بالكراكتر ده شئ يطمنك ... والله الموفق
    وعلي فكره أخي rekapibhit ممكن تشترك بأي برنامج 3d مش لازم يكون ماكس والله الموفق
    يضيع العلم بين الحياء والكبر

  3. #33
    الصورة الرمزية hany_201083
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الدولة
    egypt
    المشاركات
    1,844
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    48
    طبعاً إهتمام أخونا وأستاذنا سدير بالموضوع شيئ كتير علينا ...

  4. #34
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab_monir مشاهدة المشاركة
    انا شاكر جدا جدا علي الردود الجميلة دي واسمحلي يا بشمهدنس عطية اختلف مع حضرتك لان التقسيمة بتاعت التوبولوجي بتاعتي مظبوطة هوة يمكن علشان الوش طويل شوية فا مش واضحة بس يمكن انا مذود التقسيمات لكن التوبولوجي بتاعي مظبوط ودة واضح في الصورة الي في المرفقات ولو انا عاملت زي ما حضرتك راسم هيجي في المورف وهيبقي مش كويس

    اولا للحديث عن التبولوجي الخاص بالانسان فتم الحديث عنه بعدة طرق ونظريات وليس اسلوب واحد

    وبالنسبه للوجة ذات التفاصيل الطويله يفضل ما ارفقته اليك

    ولو تم الأخذ في الأعتبار المورف للعلم
    المورف يعتمد بشكل اساسي جدا علي الخطوط الرئيسية التي وضحتها
    لآن اهم مناطق المورف العينين والفم



    وفي النهايه لك حرية الأختبار والأمر ليس امر اختلاف
    هي وجهات نظر وكلها صحيحه

    ساقوم بالرد علي المشاركات بعد الواحده صباحا لكثرة لآنشغالي في الوقت الحالي

  5. #35
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    egypt
    العمر
    31
    المشاركات
    85
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    14
    انا كل يوم بيزيد احترامي ليك يا بشمهندس عطية وانا ماكانش قصدي كلمة اختلاف المعني الوحش للكلمة لكن قدي اني اوضح وجهة نظري من ناحية تصميم الكراكتر يعني حبيت اقول ان التوبولوجي بتاعي مظبوط مش معني كدة اني بقول ان حضرتك غلط لا لا خالص زي ما حضرتك قلت ان المورف بيعتمد علي الخطوط الرئسية وانا هحاول اعدل فية

  6. #36
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    EGYPT
    المشاركات
    371
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    20
    اخى عطية الحبيب ارجو الرد على استفسار انا مشترك معكم فى الورشة واود ان اسال عن شئ هو اننى اقوم بعمل الرينج و اللوب فى مناطق المورفات ولكن فى مناطق ينبغى اضافة cut او عمل كونكت للحصول على تجعيدة من شكل معين علما بانها لا تؤثر على المورفات فهل هذا صحيح مثال اعلى الحواجب مثلا اقوم بحذف بعض الزوايا لانى غير محتاج لها فى اكمال الراس للخلف ؟؟؟؟

  7. #37
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    egypt
    العمر
    31
    المشاركات
    85
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    14
    فين باقي المنافسين

  8. #38
    الصورة الرمزية hany_201083
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الدولة
    egypt
    المشاركات
    1,844
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    48
    موجودين أستاذ إيهاب بس أحنا .. قصدي أنا .. مش بنفس سرعتك ... ربنا يوفقنا ويوفقك

  9. #39
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moataz2007h مشاهدة المشاركة
    اخى عطية الحبيب ارجو الرد على استفسار انا مشترك معكم فى الورشة واود ان اسال عن شئ هو اننى اقوم بعمل الرينج و اللوب فى مناطق المورفات ولكن فى مناطق ينبغى اضافة cut او عمل كونكت للحصول على تجعيدة من شكل معين علما بانها لا تؤثر على المورفات فهل هذا صحيح مثال اعلى الحواجب مثلا اقوم بحذف بعض الزوايا لانى غير محتاج لها فى اكمال الراس للخلف ؟؟؟؟

    اهلا اخي الكريم معتز
    ان شاء الله تكون موفق بامر الله

    طبعا من اهم شيء المحافظه علي مسار اللوب حول المناطق الأساسيه كما ذكرت سابقا واهمها العينين والفم

    بالنسبه لسؤالك حول التقطيع في اماكن اخري حاول جاهدا ان توصل الشكل في جميع الأحوال الي Full Quad Polygon Model

    وذلك مبني علي المحافظه دائما علي ان يكون كافه البوليجون 4 فرتكس لا تزيد ولا تقل

    انصحك ان تقوم باستخدام البولي بوست فهو حقا متميز جدا في الكاركتر وبامر الله قريبا ساوضح استخدامه المفيد جدا في الكاركتر

    اي استفسار بامر الله نحن حاضرون

    ويمكنك ارفاق اي مشكله او استفسار لنقوم بمناقشته مناقشه عمليه تفيد الجميع

  10. #40
    مصمم جديد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    المنصوره
    المشاركات
    12
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    0
    اذا كان ممكن
    تسمحولى انى اكون معاكم 0000000؟؟؟؟؟
    لا اله الا الله محمد رسول الله

  11. #41
    الصورة الرمزية hany_201083
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الدولة
    egypt
    المشاركات
    1,844
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    48
    أهلاً وسهلاً بيك أستاذ elattar3d .. نتمني ليك كل التوفيق

  12. #42
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50
    اين المشاركات وتطور العمل

    ارجوا من الجميع وضع بعض لقطات من ما وصل اليه في وضعه الحالي

  13. #43
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    egypt
    العمر
    31
    المشاركات
    85
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    14
    انا قربت اخلص المتريال اول ما انتهي منها هرفعها للنقد علي طول ومرة تاني بالمورفات وبعد كدة المرة النهائية وعاوز اشوف اي حد من المنافسين علشان الكل يستفاد

  14. #44
    مصمم جديد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    المنصوره
    المشاركات
    12
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    0
    اعزرونى يا جماعه انا لسه فى مرحله النموذجه
    على العموم انا وصلت لمرحله مش بطاله
    ارجو النقد من الجميع
    انا عارف ان لسه بادرى بس على العموم ان شاء الله يكمل النموزج اليوم

  15. #45

    الصورة الرمزية speed_3d
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الدولة
    iraq
    العمر
    30
    المشاركات
    1,717
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    الصور
    11
    معدل تقييم المستوى
    46
    شكراً جزيلاً لك اخي العزيز وان شاء الله ابداء العمل ولاكني كنت مشغول على المنتدى ولاكن ان شاء الله اصممه


 

 
صفحة 3 من 12 الأولىالأولى 123456 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. أماكن ثلاثية الأبعاد
    بواسطة محمود علاء في المنتدى أدوات الماكس | 3dsMax Resources
    مشاركات: 36
    آخر مشاركة: 25 / 06 / 2013, 55 : 09 AM
  2. تحريك شخصية ثلاثية الأبعاد : مايا
    بواسطة باحسو في المنتدى عرض ونقد الأعمال | Exhibition & Criticism Designs
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 06 / 04 / 2012, 23 : 07 PM
  3. تصويت تحدي تصميم وجه ثلاثي الأبعاد
    بواسطة hany_201083 في المنتدى ورش عمل ومسابقات
    مشاركات: 48
    آخر مشاركة: 27 / 08 / 2008, 39 : 11 AM
  4. (درس فيديو) لكيفية تصميم كرة ثلاثية الأبعاد......
    بواسطة البروفوسور في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | Photoshop Tutorials & Tips
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 19 / 06 / 2008, 57 : 01 PM
  5. صور ثلاثية الأبعاد خطيرررررة
    بواسطة النايفة في المنتدى الأرشيف و المواضيع القديمة
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 01 / 10 / 2007, 48 : 01 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 26 : 01 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO