Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 21 من 74 الأولىالأولى ... 11181920212223243171 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 301 إلى 315 من 1099

ورشة مودلينج فيلا طراز اندلسي- ماكس

هذا الموضوع : ورشة مودلينج فيلا طراز اندلسي- ماكس داخل ورش عمل ومسابقاتالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : المجموعة التانية ياجماعة انا كنت فاكرة ان الشغل كلة هيبقى على الماكس وانا الصراحة ماعنديش خبرة فى الاتوكاد واول مرة ...

  1. #301
    الصورة الرمزية mondalover
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    29
    المشاركات
    117
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    13
    المجموعة التانية
    ياجماعة انا كنت فاكرة ان الشغل كلة هيبقى على الماكس وانا الصراحة ماعنديش خبرة فى الاتوكاد واول مرة استعملة حاولت بس للاسف شرح الاستاز فى الفيدو بيدل انة الشرح دة للبيفهم فى الاتوكاد وانا للسف ماعرفش اى حاجة فية انما عالماكس انا اكيد هفهم الشرح لانى عندى خلفية بية ماينفعش العمل كلة يكون عالماكس


  2. #302
    الصورة الرمزية mondalover
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    29
    المشاركات
    117
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    13
    ارجو المساعدة من الاخوة والمحترفين فى برامج الجرافيك لانى بجد نفسى اعمل المشروع دة وعندى تعليق ازا سمحتم الصوت مش واضح اوى فى الشرح لكن الشرح جميل

  3. #303
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    المغرب
    المشاركات
    628
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    معدل تقييم المستوى
    24
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mondalover مشاهدة المشاركة
    ارجو المساعدة من الاخوة والمحترفين فى برامج الجرافيك لانى بجد نفسى اعمل المشروع دة وعندى تعليق ازا سمحتم الصوت مش واضح اوى فى الشرح لكن الشرح جميل
    اولا انا لست محترفا انا مبتدا مثلك.
    يمكنك اخي ان تاخد ملف الاتوكاد الذي حملته مع الدرس وتطبق عليه.هذا طبعا اذا كان مسموح بذلك.
    ولكني انصحك بالمحاولة مع الاوتوكاد لان درس الاسناذ مجدي صراحة مفيد جدا جدا جزاه الله خيرا.

  4. #304
    الصورة الرمزية mondalover
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    29
    المشاركات
    117
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    13
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salihi مشاهدة المشاركة
    اولا انا لست محترفا انا مبتدا مثلك.
    يمكنك اخي ان تاخد ملف الاتوكاد الذي حملته مع الدرس وتطبق عليه.هذا طبعا اذا كان مسموح بذلك.
    ولكني انصحك بالمحاولة مع الاوتوكاد لان درس الاسناذ مجدي صراحة مفيد جدا جدا جزاه الله خيرا.
    انا فعلا اخى حاولت مع الاوتوكاد لكن ماعرفت اى شئ انا هحاول الاول اخد فكرة عن الاوتوكاد ولكن الوضوع دة هياخد وقت عقبال مافه اية هو الاوتوكاد ومعرفة بعض اوامرة عشان اقدر اكمل الدرس دة بجد نفسى بس اظاهر انى مش هلحق اكمل معاكم

  5. #305

    الصورة الرمزية رفيق
    مشرف الفوتوشوب والطلبات والأستفسارات

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    الجزا ئـــ سكيكدة ــــر
    العمر
    33
    المشاركات
    4,126
    Thanks
    8
    Thanked 16 Times in 11 Posts
    الصور
    23
    معدل تقييم المستوى
    115
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    في انتظار الدروس القادمة ان شاء الله.......

  6. #306
    الصورة الرمزية mask_sameh
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    المنصورة
    العمر
    33
    المشاركات
    103
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    19
    بفضل الله تعالى وبكثير من الدعبسه
    تمكنت من تحويل واجهه الاوتوكاد الى autocad classic ( على راي المثل الغريب اعمى لو كان بصير )
    و كل الاوامر التي لم تكن تعمل الان تعمل وزي الفل والحمد لله عملت curve
    ,
    شكلي هابدا احب الاوتوكاد

  7. #307

    الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    الدولة
    المملكه العربيه السعوديه
    المشاركات
    4,033
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    94
    ههههههه هو دا المطلوب ياغالى وانا اللى شكلى حا حبك هههه
    انا عملت التوضيح السريع وحا ارفعه بإذن الله بعد مايخلص الريندر
    والله المستعان

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mask_sameh مشاهدة المشاركة
    بفضل الله تعالى وبكثير من الدعبسه
    تمكنت من تحويل واجهه الاوتوكاد الى autocad classic ( على راي المثل الغريب اعمى لو كان بصير )
    و كل الاوامر التي لم تكن تعمل الان تعمل وزي الفل والحمد لله عملت curve ,
    شكلي هابدا احب الاوتوكاد
    :::: مركز طريق الجرافيك التعليمي ::::



    رايي صواب يحتمل الخطأ وراى غيرى خطأ يحتمل الصواب (قول للامام الشافعى رحمه الله )

  8. #308

    الصورة الرمزية Doaa
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    مش مهم
    المشاركات
    1,550
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    45
    انا هاعمل التطبيق زي ما وصل في الدرس مش ده المفروض برده ولا انا في كوكب تاني
    انا نزلت ماكس ديزاين 2009 مخصوص علشان الورشة معماري في معماري بقي

  9. #309

    الصورة الرمزية ام حذيفة
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    الدولة
    syria
    المشاركات
    2,372
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    80
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dody مشاهدة المشاركة
    انا هاعمل التطبيق زي ما وصل في الدرس مش ده المفروض برده ولا انا في كوكب تاني
    انا نزلت ماكس ديزاين 2009 مخصوص علشان الورشة معماري في معماري بقي
    اختي دودي لاتسبقي الاحداث طبقي اول باول

  10. #310

    الصورة الرمزية ام حذيفة
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    الدولة
    syria
    المشاركات
    2,372
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    80
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mondalover مشاهدة المشاركة
    المجموعة التانية
    ياجماعة انا كنت فاكرة ان الشغل كلة هيبقى على الماكس وانا الصراحة ماعنديش خبرة فى الاتوكاد واول مرة استعملة حاولت بس للاسف شرح الاستاز فى الفيدو بيدل انة الشرح دة للبيفهم فى الاتوكاد وانا للسف ماعرفش اى حاجة فية انما عالماكس انا اكيد هفهم الشرح لانى عندى خلفية بية ماينفعش العمل كلة يكون عالماكس
    ممكن اخت منى ان تعملي مباشرة من الماكس ومخططات الاوتوكاد تأخذي منها القياسات (يعني تبقى مرجع لك) وهذا ما افعله شخصيا وكل واحد له طريقته وممكن تعملي امبورت لملف الاوتوكاد وترسمي عليه بالماكس 2دي (نفس فكرة الرسم بالاوتوكاد الموجودة) المهم ان تكون الخطوط مغلقة حتى تكون عملية الاكسترود ناجحة
    اذا كان كلامي غير واضح فابشرك بان الاخ التهامي ostade يعمل درس مكتوب لمن يعمل على الماكس مباشرة

  11. #311

    الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    الدولة
    المملكه العربيه السعوديه
    المشاركات
    4,033
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    94
    اخوانى الاحبه هذا توضيح سريع لبعض الاستفسارات والاسئله للاخوه المبتدئين
    http://www.zshare.net/download/528511259ee33458/

  12. #312
    الصورة الرمزية osama
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2006
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    1,386
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    الصور
    10
    معدل تقييم المستوى
    43
    بارك الله فيك استاذنا العزيز مجدى
    تحذير لموج البحر من الفريق الاصفر الذى بداء ياخذ مكان الفريق الاخضر وخدو بالكم ان الاستاذ مجدى هايحب سامح العربى

  13. #313
    الصورة الرمزية mask_sameh
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    المنصورة
    العمر
    33
    المشاركات
    103
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    19
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionardo مشاهدة المشاركة
    ههههههه هو دا المطلوب ياغالى وانا اللى شكلى حا حبك هههه
    انا عملت التوضيح السريع وحا ارفعه بإذن الله بعد مايخلص الريندر
    والله المستعان
    دي حاجه تشرفني يااستاذي العزيز
    وتستاهل ان اتحسد عليها من كافة الالوان
    واللون الازرق بدا اهو
    اروح اقرا على نفسي قران بقه احسن اتنش عين ولا الماكس يفرقع في وشي ولا حاجه

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك استاذنا العزيز مجدى
    تحذير لموج البحر من الفريق الاصفر الذى بداء ياخذ مكان الفريق الاخضر وخدو بالكم ان الاستاذ مجدى هايحب سامح العربى

  14. #314
    الصورة الرمزية SOHA.
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    الدولة
    U.A.E
    المشاركات
    3,251
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    معدل تقييم المستوى
    78
    يا جماعه هو اخر موعد لتسليم التطبيقات اامتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    "طوبى لمن وجد في صحيفته إستغفارا كثيرا"

  15. #315
    الصورة الرمزية SOHA.
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    الدولة
    U.A.E
    المشاركات
    3,251
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    معدل تقييم المستوى
    78
    اخى ليوناردو بالنسبه لصفحه html انا هسمع منها الدرس لان فايل الفلاش مش عايز يشتغل
    هل الصفحه دى لها مده صلاحيه ؟؟ ولا ايه


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. تطبيقات الدرس الأول_لورشة مودلينج فيلا طراز اندلسى
    بواسطة مسلمة في المنتدى ورش عمل ومسابقات
    مشاركات: 54
    آخر مشاركة: 05 / 11 / 2011, 13 : 04 AM
  2. تطبيقات الدرس الثانى_لورشة مودلينج فيلا طراز اندلسى
    بواسطة مسلمة في المنتدى ورش عمل ومسابقات
    مشاركات: 16
    آخر مشاركة: 01 / 03 / 2009, 22 : 07 PM
  3. تطبيقات الدرس الثالث_لورشة مودلينج فيلا طراز اندلسى
    بواسطة مسلمة في المنتدى ورش عمل ومسابقات
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 31 / 01 / 2009, 45 : 08 PM
  4. مناقشه افتتاح ورشة مودلينج فيلا مكلكعه ( ماكس )
    بواسطة arcman في المنتدى ورش عمل ومسابقات
    مشاركات: 68
    آخر مشاركة: 10 / 12 / 2008, 14 : 04 PM
  5. غرفة طراز اندلسي
    بواسطة SIMSIMOO في المنتدى عرض ونقد الأعمال | Exhibition & Criticism Designs
    مشاركات: 26
    آخر مشاركة: 10 / 05 / 2008, 28 : 02 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 06 : 11 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO