Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 72

مرتبات مصممين الجرافيك

هذا الموضوع : مرتبات مصممين الجرافيك داخل طلبات الشركات وعرض الوظائفالتابع الي قسم الوظائف وعرض السير الذاتية : يعني إيه هواية، هو كل واحد فاضي وبيعمل حاجه يقول عليها هواية، الماكس مينفعش يكون هواية ده أولاً ثانياً بدل ...

مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    يعني إيه هواية، هو كل واحد فاضي وبيعمل حاجه يقول عليها هواية، الماكس مينفعش يكون هواية ده أولاً ثانياً بدل مايكون عندك هواية تدمر فيها وقتك من غير أي فايده استغله في حاجه مفيده تتعلم فيها حاجه تقرا حاجه وده كتير قوي قوي واحنا العرب بالذات من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضية ، انا مش متخيل إزاي الماكس اللي الواحد اقعد يتعلم فيه شهور وشهور علشان يجيب منه فلوس وفلوس بس مش مواهب ولا محشي ولا حب ولا ذوق ولا القصص دي وإللي بيقول كده معرفش إيه هدفه ولكن أظن علشان يحسس نفسه وغيره انه بيعمل المستحيل الماكس علشان الفلوس مظنش انك هاتعد تتعلم الشهور دي كلها علشان خاطر تقولي حب وذوق ولو مش بيجيب فلوس قد المجهود بتاعه مش هاتتعلمه أصلاً وبخصوص موضوع الماكس المعماري أي عيل صغير بيلعب جامس يعرف يشتغل ماكس معماري بس مش عارف ليه معظم المهندسين فاكرين انهم بيعملوا الماتريكس أنا لما بيجلي شغل معماري بعمله وانا قاعد قدام التليفزيون وبشرب بيسبي وبلعب بلاي ستيشن الله يكرمك بلاش شعارت فارغه علشان ورمنا منها.

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    انا طبعا مع الاخearthquake_try لانه من المستحيل الماكس يبقي هواية يعني ايه
    ده لازم دراسة وتجربة علي مدار شهور وسنين مش اي واحد يعمل منظور يبقي عدي وبقي محترف ماكس وبعديين ده اكل عيش ومهنة جيده جدا ومش اي واحد ماشي في الشارع يخش اي دورة في اي مكان يبقي معاه كورس ماكس يبقي خلاص لازم ممارسة فعلية وحتي لو بتتعلم من النت عن طريق الدروس لازم تدخل مرحلة الممارسة الفعلية في شغل مع حد يطلب منك تاثير معين بجوده معينه عشان تعرف قدرتك في البرنامج وانتا محترف ولا هاوي ولا ايه النظامولا بتحب الماكس لله في لله ياجماعة ده تخصص وليه سنوات دراسة بره يعني شركة اوتو ديسك بتديه علي كام سنة ومتقسم مودلينج واضاءه وماتريال وانيمشن وكل قسم ممكن يبقي منفصل مش واحد يقولي هاوي ويرجع ياخد شغل من بره ب300 جنية و150واسعار عمرنا ما سمعنا عنها في الماكس وينزل المهنة في الارض بالعمايل دي ويضيع الفرص علي الناس كده احنا مهنة معترف بينا وتخصصية في الشركات المحترمة مش اي حاجة اوعي تنزل بسعرك لانك هتبقي سلعة رخيصة مع الوقت مع تزايد الهاويين او المحبيين وبلاش كلمة المرتزقة لو بتزعل

الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    ههههههه طبعا زى ما قلت لك انا ما بازعلش من اى رأى يختلف مع رأييى
    ابدا واحيانا بتراجع عن رأيي بس لما اتأكد انه مخالف لشرع الله فقط
    انا فقط كنت اتحفظ على بعض الكلمات اللى ممكن تزعل حد من الاخوه الاعضاء
    لانى وكما تعلمون مهندس قديم وخريج فنون جميله واعشق الرسم والنحت وهى وراثه من الوالد رحمه الله عليه يعنى اخر واحد ممكن يحس ان الكلام موجه له
    لكن انا المره دى حا تكلم مش بصفتى مصمم او ممارس لمهنه انا حا تكلم بصفتى صاحب مكتب ومر عليا العديد والعديد من المهندسين والمصممين
    فى ناس بتكون لسه فى بدايه الطريق وتغالى جدا فى مرتباتها بالطبع اللى زيي مش بيقبل بالمغالاه لانى صاحب مهنه وخبره اعرف مين يستحق راتب عالى ومين لا وفى ناس بتكون متواضعه فى تقديراتها
    مش حا تصدقوا لو قلت لكم انى انا اللى بارفع لهم مرتباتهم احتراما لاداءه وحبهم للمهنه وحفظا لحقوقهم فى رايي الشخصى
    لكن الموضوع كله بصراحه ومن اساسه مجرد جدل لا طائل منه
    قبل ما ندور على المرتبات والمكاسب لازم ندور على الطريقه اللى ننمى بيها قدراتنا وامكانياتنا ونلحق التطور المذهل والمتلاحق للبرنامج
    وبالطبع اوافق اخى التهامى ان مش لازم اكون مهندس علشان اتعلم الماكس الماكس فيه جوانب لاتمت للهندسه والعماره والدريكور بصله ومنهم الكراكتر وما شابه وهو هوايه رائعه
    وادعو ايا من الاخوه المحترفين المهندسين المتخصصين فى التبارى مع اخونا التهامى حا تعرفوا اذا كان ينفع هوايه ولا لا
    اى مهنه فى الدنيا حتى لو كنس الشوارع بيؤديها الانسان بحب وتفانى واخلاص تصبح هوايه يعنى تتوافق مع هواه يعنى بيحبها واكيد اكيد حا ينجح فيها وبعد النجاح تيجى الفلوس والدولارات والحاجات التانيه
    تقبلوا تحياتى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م/هبه قنديل مشاهدة المشاركة
    ايه ده
    زعلت فعلا جدا ان اخوانى الكرام ostade1 واستاذى الكبير مجدى لم يفهموا قصدى بالرغم انى وضحته
    :::: مركز طريق الجرافيك التعليمي ::::

رايي صواب يحتمل الخطأ وراى غيرى خطأ يحتمل الصواب (قول للامام الشافعى رحمه الله )

الصورة الرمزية م/هبه قنديل
    مشرف قسم الماكس

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionardo مشاهدة المشاركة
    ههههههه طبعا زى ما قلت لك انا ما بازعلش من اى رأى يختلف مع رأييى
    ابدا واحيانا بتراجع عن رأيي بس لما اتأكد انه مخالف لشرع الله فقط
    انا فقط كنت اتحفظ على بعض الكلمات اللى ممكن تزعل حد من الاخوه الاعضاء
    لانى وكما تعلمون مهندس قديم وخريج فنون جميله واعشق الرسم والنحت وهى وراثه من الوالد رحمه الله عليه يعنى اخر واحد ممكن يحس ان الكلام موجه له
    لكن انا المره دى حا تكلم مش بصفتى مصمم او ممارس لمهنه انا حا تكلم بصفتى صاحب مكتب ومر عليا العديد والعديد من المهندسين والمصممين
    فى ناس بتكون لسه فى بدايه الطريق وتغالى جدا فى مرتباتها بالطبع اللى زيي مش بيقبل بالمغالاه لانى صاحب مهنه وخبره اعرف مين يستحق راتب عالى ومين لا وفى ناس بتكون متواضعه فى تقديراتها
    مش حا تصدقوا لو قلت لكم انى انا اللى بارفع لهم مرتباتهم احتراما لاداءه وحبهم للمهنه وحفظا لحقوقهم فى رايي الشخصى
    لكن الموضوع كله بصراحه ومن اساسه مجرد جدل لا طائل منه
    قبل ما ندور على المرتبات والمكاسب لازم ندور على الطريقه اللى ننمى بيها قدراتنا وامكانياتنا ونلحق التطور المذهل والمتلاحق للبرنامج
    وبالطبع اوافق اخى التهامى ان مش لازم اكون مهندس علشان اتعلم الماكس الماكس فيه جوانب لاتمت للهندسه والعماره والدريكور بصله ومنهم الكراكتر وما شابه وهو هوايه رائعه
    وادعو ايا من الاخوه المحترفين المهندسين المتخصصين فى التبارى مع اخونا التهامى حا تعرفوا اذا كان ينفع هوايه ولا لا
    اى مهنه فى الدنيا حتى لو كنس الشوارع بيؤديها الانسان بحب وتفانى واخلاص تصبح هوايه يعنى تتوافق مع هواه يعنى بيحبها واكيد اكيد حا ينجح فيها وبعد النجاح تيجى الفلوس والدولارات والحاجات التانيه
    تقبلوا تحياتى
    اكيد استاذى انا بتفق معاك والجزئيه اللى علمت عليها بالاصفر يمكن هيا اللى قصدتها ...... بيكون خريج لأى كليه او معهد .. واصلا ماعندهوش اى اسباب لأنه يتعلم الجرافك الا لأسباب ماديه فقط
    يعنى لا يملك الدراسه ولا الهوايه راح بس أخد كورس واحتمال كبير لم يستفيد منه ...... بعد كده بيروح يطلب مرتبات عاليه لأنه شاف نفسه طبعا محترف .......أو بيشتغل بالقطعه بأى ثمن مش مهم المهم ان فى فلوس
    بصراحه دى الحالات اللى انا قصدتها بالفعل واللى هيا بتسئ للمهنه وكمان بتقلل مستواها

اما بقى الجزء اللى علمت عليه بالاحمر فده اللى لفت انتباهى
    ماتخدنى اشتغل معاك هههههههههههههههه

واتفاقى معك مليون بالميه ان اى عمل وبالاخص الجرافك هو هوااااااااايه قبل ما يكون دراسه
    والامثله على ذلك لا حصره لها
    شكرا استاذنا الكبير
    :: اللهم لك الحمد حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك ::
    (( خيركم من تعلم العلم وعلمه ))

الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اكرمك الله اختنا العزيزه احنا بالفعل متفقين تماما بس كل واحد بيعرض الموضوع من وجهه نظره طبعا
    وبخصوص العمل يا استاذتنا العزيزه والله انا اتشرف وافتخر بوجودك طبعا لانك مهندسه متميزه بالفعل وحبك الشديد للمهنه واضح وضوح الشمس

انا كنت بافكر من فتره اننا نفتح مكتب من خلال طريق الجرافيك والفكره مازالت تحت الدراسه بس انتو ادعولى نعدى مرحله الركود فى الاقتصاد الخليجى وانا اهريكم شغل هههههههه

اكيد استاذى انا بتفق معاك والجزئيه اللى علمت عليها بالاصفر يمكن هيا اللى قصدتها ...... بيكون خريج لأى كليه او معهد .. واصلا ماعندهوش اى اسباب لأنه يتعلم الجرافك الا لأسباب ماديه فقط
    يعنى لا يملك الدراسه ولا الهوايه راح بس أخد كورس واحتمال كبير لم يستفيد منه ...... بعد كده بيروح يطلب مرتبات عاليه لأنه شاف نفسه طبعا محترف .......أو بيشتغل بالقطعه بأى ثمن مش مهم المهم ان فى فلوس
    بصراحه دى الحالات اللى انا قصدتها بالفعل واللى هيا بتسئ للمهنه وكمان بتقلل مستواها

اما بقى الجزء اللى علمت عليه بالاحمر فده اللى لفت انتباهى
    ماتخدنى اشتغل معاك هههههههههههههههه

واتفاقى معك مليون بالميه ان اى عمل وبالاخص الجرافك هو هوااااااااايه قبل ما يكون دراسه
    والامثله على ذلك لا حصره لها
    شكرا استاذنا الكبير

مشرف قسم الماكس

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اكرمك الله اختنا العزيزه احنا بالفعل متفقين تماما بس كل واحد بيعرض الموضوع من وجهه نظره طبعا
    وبخصوص العمل يا استاذتنا العزيزه والله انا اتشرف وافتخر بوجودك طبعا لانك مهندسه متميزه بالفعل وحبك الشديد للمهنه واضح وضوح الشمس

انا كنت بافكر من فتره اننا نفتح مكتب من خلال طريق الجرافيك والفكره مازالت تحت الدراسه بس انتو ادعولى نعدى مرحله الركود فى الاقتصاد الخليجى وانا اهريكم شغل هههههههه
    ههههه الله يكرمك يارب يا استاذى
    انا طبعا يشرفنى التعاون مع حضرتك ...مش بس م/مجدى بنفسه مدير المكتب لا كمان بيزود المرتبات هههههههه

اصل انا المديرين اللى اتعاملت معاهم مش كلهم طبعا لكن الغالب لو قولتله هعملك الشغل ده ببلاش هيقولى طيب ممكن ببلاش الا ربع هههههههههههه
    والله المستعان

شكرا لنقاشك الممتع استاذى الكريم

الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اخى الكريم
    ياريت يكون كلامنا مع بعض باسلوب اكثر لباقه وبلاش اسلوب الهجوم على الرأى الاخر لمجرد انك تختلف معاه
    فى اشياء ربما انت لا تقدر قيمتها او لا تعترف بيها دا من حقك وحسب تركيبتك الشخصيه ودا شيئ راجع لك
    لكن دا ما يمنعش ان فى غيرك كثير مختلفين عنك وناجحين اكثر منك
    واعصابهم هاديه
    وبمناسبه تعلم الماكس فى شهور انا باشتغل على الماكس من قبل مايسموه ماكس كان لسه اسمه ثرى دى استديو فقط وبعده ظهر الماكس معلش تاريخ قديم ايام ماكنا بنشغل الاتوكاد12 من الدوس
    ومع ذلك لسه باتعلم وكل يوم لازم اتعلم لانى ببساطه لوقلت انى خلاص اتعلمت ابقى بدات اول طريق النهايه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة earthquake_try مشاهدة المشاركة
    يعني إيه هواية، هو كل واحد فاضي وبيعمل حاجه يقول عليها هواية، الماكس مينفعش يكون هواية ده أولاً ثانياً بدل مايكون عندك هواية تدمر فيها وقتك من غير أي فايده استغله في حاجه مفيده تتعلم فيها حاجه تقرا حاجه وده كتير قوي قوي واحنا العرب بالذات من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضية ، انا مش متخيل إزاي الماكس اللي الواحد اقعد يتعلم فيه شهور وشهور علشان يجيب منه فلوس وفلوس بس مش مواهب ولا محشي ولا حب ولا ذوق ولا القصص دي وإللي بيقول كده معرفش إيه هدفه ولكن أظن علشان يحسس نفسه وغيره انه بيعمل المستحيل الماكس علشان الفلوس مظنش انك هاتعد تتعلم الشهور دي كلها علشان خاطر تقولي حب وذوق ولو مش بيجيب فلوس قد المجهود بتاعه مش هاتتعلمه أصلاً وبخصوص موضوع الماكس المعماري أي عيل صغير بيلعب جامس يعرف يشتغل ماكس معماري بس مش عارف ليه معظم المهندسين فاكرين انهم بيعملوا الماتريكس أنا لما بيجلي شغل معماري بعمله وانا قاعد قدام التليفزيون وبشرب بيسبي وبلعب بلاي ستيشن الله يكرمك بلاش شعارت فارغه علشان ورمنا منها.

الصورة الرمزية nabilarchi
    مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    موضوع جميل بالفعل انا الصيف هذا اتخرج ان شاء الله مهندس معماري اقولكم اني الوحيد في مجموعة الناس المتخرجة الي بيشتغل ماكس والحمد لله ولكن هم بيشتغلو ببرنامج الارلنتيس واضنكم تعرفه شغل اخراج هذا البرنامج ضعيف بالمقارنة مع الماكس لذلك ساشتغل بالنظر الى سعر السوق سواءا ماكس او ارلنتيس لاتهم ناس لا تقدر الاعمال الجميلة والمتعوب فيها بالتوفيق سلام عليكم

بالمناسبة اخي مجدي هل يوجد منصب شاغر ههههههههههه

الصورة الرمزية lionardo
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    والله ياستاذه هبه فعلا المدير الناجح اللى فاهم شغله صح يقدر تعب الناس اللى بتتعب واللى هو نفسه تعب زيهم ويبذل جهده فى انه يخليهم مرتاحين وبالهم رايق علشان تركيزهم فى الشغل يكون اكبر وبالتالى هو كمان مستفيد
    لكن اللى بيفكر يكسب وبس وياكل لواحده بيزور ههههههه
    للاسف الغرب مختلف عننا كتير فى النقطه دى وبيقدروا المواهب والجهد علشان كدا بيقدموا هما اسلام بلا مسلمين واحنا مسلمين بلا اسلام
    سامحونى تشبيه قاسى وليس صحيح وليس دقيق ولكن علشان احنا بعدنا كثير عن ربنا فعلا
    وبعدنا عن كلامه وسنه نبيه اللى قال ان الله يحب اذا عمل احدكم عملا ان يتقنه
    ومعنى ايات كتيره ان لانبخس الناس اشياءهم
    لو اتبعنا الطريق الصح فى التعامل مع بعضنا البعض ربنا حايرزقنا من فوق ايدينا ومن تحت ارجلنا

ههههه الله يكرمك يارب يا استاذى
    انا طبعا يشرفنى التعاون مع حضرتك ...مش بس م/مجدى بنفسه مدير المكتب لا كمان بيزود المرتبات هههههههه

اصل انا المديرين اللى اتعاملت معاهم مش كلهم طبعا لكن الغالب لو قولتله هعملك الشغل ده ببلاش هيقولى طيب ممكن ببلاش الا ربع هههههههههههه
    والله المستعان

شكرا لنقاشك الممتع استاذى الكريم

الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    انا بأكد نقطتك اخي الكبير ،، انا بشتغل بشركة خاصة والشركة بتمر بظروف صعبة بس مع هيك المدير من فترة زاد راتب الموظفين
    ودائما بحكي الشركة للجميع ومو بس اله لحاله وفعلا لما الموظف يحس انه الشركة اله وبتقدره بيجتهد بشغله ،،، الشركة اللي قبل هاي اشتغلت فيها مدة وبطلت من شجع المدراء كان الراتب قليل جدا مع انه ماشالله الارباح والله تصل الى 150% وكان طلب الزيادة اكتر شي بضايقهم ,,,
    انا هلا جدا مجتهدة في شركتي وحتى لو هاي الظروف ظلت بالشركة لمدة ممكن اتحمل اداوم بالشركة لأشهر وبدون راتب كمان ،،، لأنه صاحب الشركة مقدر الموظفين ومقدر تبعهم ماديا والاهم معنويا ،،،،
    في حياتنا مواقف .. تأتي دون ان نفهم كيف حدثت .. تؤثر بنا واحيانا تغير مجرى حياتنا ...وتنتهي وتختفي
    دون ان نفهم كيف انتهت ومن كان وراءها

الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    والله ياستاذه هبه فعلا المدير الناجح اللى فاهم شغله صح يقدر تعب الناس اللى بتتعب واللى هو نفسه تعب زيهم ويبذل جهده فى انه يخليهم مرتاحين وبالهم رايق علشان تركيزهم فى الشغل يكون اكبر وبالتالى هو كمان مستفيد
    للاسف الغرب مختلف عننا كتير فى النقطه دى وبيقدروا المواهب والجهد علشان كدا بيقدموا هما اسلام بلا مسلمين واحنا مسلمين بلا اسلام
    لو اتبعنا الطريق الصح فى التعامل مع بعضنا البعض ربنا حايرزقنا من فوق ايدينا ومن تحت ارجلنا
    ههههه اخي والله اجيت على الجرح مثل ما بحكوا ،،،
    لما كنت بالشركة الاولى كانوا صحابها مسلمين وعرب وما بضيعوا صلاة بس الشجع والطمع في دمهم ،،،( والله من التعب كنت ما بصدق اروح انام )

الشركةاللي انا هلا فيها صاحبها عاش كل حياته بره ،، بس إيمانه جدا رائع وما عنده شجع بالعكس زي ما حكيت من شوي ،،،

للأسف دائما الغرب في هاي الامور متفوقين علينا ،،،

مشرف قسم الماكس

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الله يبارك لك استاذنا الكريم فعلا كلام اتفق معه 100%

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة janat مشاهدة المشاركة
    انا بأكد نقطتك اخي الكبير ،، انا بشتغل بشركة خاصة والشركة بتمر بظروف صعبة بس مع هيك المدير من فترة زاد راتب الموظفين
    ودائما بحكي الشركة للجميع ومو بس اله لحاله وفعلا لما الموظف يحس انه الشركة اله وبتقدره بيجتهد بشغله ،،، الشركة اللي قبل هاي اشتغلت فيها مدة وبطلت من شجع المدراء كان الراتب قليل جدا مع انه ماشالله الارباح والله تصل الى 150% وكان طلب الزيادة اكتر شي بضايقهم ,,,
    انا هلا جدا مجتهدة في شركتي وحتى لو هاي الظروف ظلت بالشركة لمدة ممكن اتحمل اداوم بالشركة لأشهر وبدون راتب كمان ،،، لأنه صاحب الشركة مقدر الموظفين ومقدر تبعهم ماديا والاهم معنويا ،،،،
    بالفعل اختى جنات كلامك سليم وبيؤكد كلام استاذنا مجدى
    وفعلا انواع المديرين أمثال ماتحدثتى وأستاذ مجدى تشتغلى معاهم بنفس راضيه حتى وان بدون راتب
    يعنى بالمصرى تكونى معاهم على الحلوه والمره

الله ييسرلك الخير اختى
    ويبارك لك استاذنا مجدى يارب

الصورة الرمزية MoNaYa
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة earthquake_try مشاهدة المشاركة
    يعني إيه هواية، هو كل واحد فاضي وبيعمل حاجه يقول عليها هواية، الماكس مينفعش يكون هواية ده أولاً ثانياً بدل مايكون عندك هواية تدمر فيها وقتك من غير أي فايده استغله في حاجه مفيده تتعلم فيها حاجه تقرا حاجه وده كتير قوي قوي واحنا العرب بالذات من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضية ، انا مش متخيل إزاي الماكس اللي الواحد اقعد يتعلم فيه شهور وشهور علشان يجيب منه فلوس وفلوس بس مش مواهب ولا محشي ولا حب ولا ذوق ولا القصص دي وإللي بيقول كده معرفش إيه هدفه ولكن أظن علشان يحسس نفسه وغيره انه بيعمل المستحيل الماكس علشان الفلوس مظنش انك هاتعد تتعلم الشهور دي كلها علشان خاطر تقولي حب وذوق ولو مش بيجيب فلوس قد المجهود بتاعه مش هاتتعلمه أصلاً وبخصوص موضوع الماكس المعماري أي عيل صغير بيلعب جامس يعرف يشتغل ماكس معماري بس مش عارف ليه معظم المهندسين فاكرين انهم بيعملوا الماتريكس أنا لما بيجلي شغل معماري بعمله وانا قاعد قدام التليفزيون وبشرب بيسبي وبلعب بلاي ستيشن .

ما شاء الله بيجيلك شغل بتعمله وانت قدام التليفزيون وبتشرب بيبسى وبتلعب بلاى ستيشن كمان .. سبحان الله .. ربنا يزيدك
    ** انا مش هتكلم عن فهم حضرتك لمفهوم الهوايات .. بس هتكلم عن كلامك المتناقض عنها .. ازاى حضرتك بتقول ان الهوايا بتدمر الوقت وترجع تقول اتعلم حاجه اقرا حاجه .. اكيد حضرتك بقى تقصد اتعلم حاجه اقرا حاجه تجيب فلوس .. ده اللى فهمته ..

هتكلم عن نفسى .. الموضوع بالنسبه لى هوايه والحمدلله انا مش زى ما حضرتك بتقول.. انا مش فاضيه ده انا بدرس فى مجالين مختلفين وناوية اربط بينهم ان شاء الله .. بالاضافه لهوايه الجرافيك وهواية الرياضه وهوايه الرسم وهوايه التصوير وهوايه الكتابة
    والماكس عندى هيفضل هواية

الله يكرمك بلاش شعارت فارغه علشان ورمنا منها
    الف سلامة عليك .. متبقاش تتعصب كتير عشان الضغط والسكر مشاكلهم كتير .. وانت لسه صغير

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlovedina مشاهدة المشاركة
    انا طبعا مع الاخearthquake_try لانه من المستحيل الماكس يبقي هواية يعني ايه
    ده لازم دراسة وتجربة علي مدار شهور وسنين مش اي واحد يعمل منظور يبقي عدي وبقي محترف ماكس وبعديين ده اكل عيش ومهنة جيده جدا ومش اي واحد ماشي في الشارع يخش اي دورة في اي مكان يبقي معاه كورس ماكس يبقي خلاص لازم ممارسة فعلية وحتي لو بتتعلم من النت عن طريق الدروس لازم تدخل مرحلة الممارسة الفعلية في شغل مع حد يطلب منك تاثير معين بجوده معينه عشان تعرف قدرتك في البرنامج وانتا محترف ولا هاوي ولا ايه النظامولا بتحب الماكس لله في لله ياجماعة ده تخصص وليه سنوات دراسة بره يعني شركة اوتو ديسك بتديه علي كام سنة ومتقسم مودلينج واضاءه وماتريال وانيمشن وكل قسم ممكن يبقي منفصل مش واحد يقولي هاوي ويرجع ياخد شغل من بره ب300 جنية و150واسعار عمرنا ما سمعنا عنها في الماكس وينزل المهنة في الارض بالعمايل دي ويضيع الفرص علي الناس كده احنا مهنة معترف بينا وتخصصية في الشركات المحترمة مش اي حاجة اوعي تنزل بسعرك لانك هتبقي سلعة رخيصة مع الوقت مع تزايد الهاويين او المحبيين وبلاش كلمة المرتزقة لو بتزعل

بالتوفيق اخوانى الانتو الاتنين .. وربنا يرزقكم وتكسبو فلوووووووس كتير من الماكس ان شاء الله ونشوف اعمالكم مشرفانا فى كل مكان

MoNaYa
    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
    "إِذَا دَعَا الرّجُلُ لأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ قالَتِ المَلاَئِكَةُ آمِينَ، وَلَكَ بِمِثْلٍ"

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    والله انا مشايف مشكلة في كلامي يا MoNaYa انا لما اقصد التجريح في احد ولكن لما اقول (هتبقي سلعة رخيصة مع الوقت مع تزايد الهاويين او المحبيين ) مش القصد الذي يعمل بغرض المتعة المقصود الذي يطلب العمل بها ومدعي انه هاوي لانها مهنة محترمة ومتعارف عليها في الشركات واتمني مكسبي فعلا فيها من الناحية المادية مع اعطاء العمل فيها كل المجهود ومراعة الله في الاعمال لاصحاب المكاتب لان الواحد بيبقي حريص علي الشغل اللي بيطلع باسمه اكتر من صاحب المكتب نفسه وبالمناسبة(انا مش واخد الموضوع كلام وخلاصانا بانفذ الكلام السابق ليه في اعمالي مع مراعاه فرقوتطور المستوي من عمل في البداية الي الان) وانا دارس وكل مايمر يوم بلاقي نسي بتعلم اكتر طبعا لان الماكس كبير جدا

اخوكم أيمن علي معيد بكلية الفنون التطبيقية وتحياتي للاستاذ مصطفي عزازي لو شاهد الموضوع

الصورة الرمزية MoNaYa
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlovedina مشاهدة المشاركة
    والله انا مشايف مشكلة في كلامي يا MoNaYa انا لما اقصد التجريح في احد ولكن لما اقول (هتبقي سلعة رخيصة مع الوقت مع تزايد الهاويين او المحبيين ) مش القصد الذي يعمل بغرض المتعة المقصود الذي يطلب العمل بها ومدعي انه هاوي لانها مهنة محترمة ومتعارف عليها في الشركات واتمني مكسبي فعلا فيها من الناحية المادية مع اعطاء العمل فيها كل المجهود ومراعة الله في الاعمال لاصحاب المكاتب لان الواحد بيبقي حريص علي الشغل اللي بيطلع باسمه اكتر من صاحب المكتب نفسه وبالمناسبة(انا مش واخد الموضوع كلام وخلاصانا بانفذ الكلام السابق ليه في اعمالي مع مراعاه فرقوتطور المستوي من عمل في البداية الي الان) وانا دارس وكل مايمر يوم بلاقي نسي بتعلم اكتر طبعا لان الماكس كبير جدا

اخوكم أيمن علي معيد بكلية الفنون التطبيقية وتحياتي للاستاذ مصطفي عزازي لو شاهد الموضوع
    والله انا مش شايفه مشكله فى كلامى يا aymanlovedina انا فقط دعيت لكم بالتوفيق والرزق ان شاء الله

واعتراضى على كلامكم احتفظت بيه لنفسى
    فقط اوضحت بعض النقاط ..

وكلامك اللى بالاحمر
    (هتبقي سلعة رخيصة مع الوقت مع تزايد الهاويين او المحبيين )
    .. كان الغرض منه انى اختلف معك على التسميه
    فقد اتفقنا فى مشاركات سابقه على الفرق بين المرتزقه والهواه
    فالهواه هم من يملكو الموهبه ويبدعو فيها .. والمرتزقه هم من يسعون خلف المال ....

MoNaYa

صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة