Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 72

مرتبات مصممين الجرافيك

هذا الموضوع : مرتبات مصممين الجرافيك داخل طلبات الشركات وعرض الوظائفالتابع الي قسم الوظائف وعرض السير الذاتية : للأسف كل يوم بيزيد اقتناعي ان العرب من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضيه والهاويين أصبحوا ليهم كلمة مع اللي ...

مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    للأسف كل يوم بيزيد اقتناعي ان العرب من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضيه والهاويين أصبحوا ليهم كلمة مع اللي أكبر منهم والقراءة اللي هي أعظم شئ في الكون بيقال عليها اقرا علشان اتعلم حاجه تجيب فلوس.
    لازم قبل ما الواحد يتكلم يعرف حجمه ويقدر خبرته أنا حسيت اني بتكلم مع واحد بيرد عليا لمجرد انه بيحاول ينرفزني علشان يدافع عن هواجسه وحياته اللي هي إن دريم ، حب إللي تحبه وضيع عمرك في إللي انتي شايفه لكن تعدد الاتجاهات للشخص الواحد مش بيدل علي العلم والإبداع وإنما بيدل علي عكس ذلك تماماً ثم مادام انت هاوي وسمحت لنفسك دخول المنتدي يبقي تتفرج وبس ولو شاركت يكون باستفسار مش برأي في حاجه اساساً انت يدوبك ممكن تكون مسطب البرنامج بتاعها عندك لكن متشاركش برآيك في مكان مش بتاعك ولا قد حجمك ولو البحث عن المال بقي بتاع المرتزقة يبقي جميع الناس اللي علي وجه الأرض مرتزقة، ليه الناس بتدخل كليات وتتعلم وتزيد من قدراتها وتتبهدل وبيكون محور حياتها الشغل إلا علشان الفلوس لو النجاح مش بيقدر بالمال مين هايسعي ورا النجاح طبعا في اعتبارات تانيه كتيره غير الاعتبارات المادية لكن الفلوس من أهم الاعتبارات دي.
    لكن الحقيقة الإعلام الفاسد هو اللي عودنا علي اعتبار الفلوس في آخر مكانه تحت شعارات القناعة والمواهب والإبداع وأي حد شارك في الموضوع يهمه موضوع الفلوس يإلا مكنش دخل في الموضوع أساساً لأن الموضوع إسمه(مرتبات مصممين الجرافيك ).
    والإعلام عمل شئ مبدع جداً وأخد وقت طويل قوي في تنفيذه علي مدار الأفلام والأغاني والكتب المليانة بالباطل وهو أنه أقنع كتير من الناس بالباطل وعلمهم ازاي يتكلموا بيه ويضيعوا حياتهم في مفسده مع اقتناعهم التام انهم علي حق وعلي الدرب الصحيح وعلمهم كيفية الرد علي الإتجاه المعاكس وكمان الدعوة لاتجاهم بإسم الحياة الرقيقة اللطيفة اللي مليانه جمال ومواهب وهوايات وخضره في حين أن الحياة كده بالنسبة للمبتدآين والطبقة الدنيا من الناس في التفكير لكن الحياة مش خضره ولا ورود وأي حد عنده خبرة بمقدار حجم كفه هايكون عارف ان الموضوع في قمة قمة القسوة والخضره والورود مش بيجيوا إلا بالمثابرة والمجهود المضني وبيكون وقتهم قليل قوي بالنسبة لوقت المجهود واللي عايش في الخضره الباطل اللي هو عايش فيه بيقنعوا مع الأيام أنه سعيد لكن لو ركز في حياته بعين الحق هايلاقي انه غير كده لكن للأسف مش هايعرف الكلام ده وهايعارض لمجرد المعارضه علشان يحاول يثبت وجهة نظرة وحفاظاً علي ماء الوجه وانا مش بلومه لأن أخد أساس حياته من كلام واهي وأحلام وردية ولو وقف لحظه دور علي الأساس مش هايلاقي يإما هايلاقي سراب.
    أنا عرفت ناس كتيره عايشه في الأحلام الوردية دي ولسه لحد دلوقتي مصحيتش منها لأنهم بيعيشوا طول عمرهم هواه بيغلفوا أهواءهم ورهبتهم وجهلهم بغلاف من الألفاظ والمعاني اللي اتعلموها من المبدعين في الباطل.

شكراً ليك أستاذي lionardo علي ردك الجميل لكن صدقني مش الماكس هو اللي يفضل البني آدم يتعلم فيه طول حياته.

الصورة الرمزية MoNaYa
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة earthquake_try مشاهدة المشاركة
    للأسف كل يوم بيزيد اقتناعي ان العرب من أجهل الناس علي وجه الكره الأرضيه والهاويين أصبحوا ليهم كلمة مع اللي أكبر منهم والقراءة اللي هي أعظم شئ في الكون بيقال عليها اقرا علشان اتعلم حاجه تجيب فلوس.
    لازم قبل ما الواحد يتكلم يعرف حجمه ويقدر خبرته أنا حسيت اني بتكلم مع واحد بيرد عليا لمجرد انه بيحاول ينرفزني علشان يدافع عن هواجسه وحياته اللي هي إن دريم ، حب إللي تحبه وضيع عمرك في إللي انتي شايفه لكن تعدد الاتجاهات للشخص الواحد مش بيدل علي العلم والإبداع وإنما بيدل علي عكس ذلك تماماً ثم مادام انت هاوي وسمحت لنفسك دخول المنتدي يبقي تتفرج وبس ولو شاركت يكون باستفسار مش برأي في حاجه اساساً انت يدوبك ممكن تكون مسطب البرنامج بتاعها عندك لكن متشاركش برآيك في مكان مش بتاعك ولا قد حجمك ولو البحث عن المال بقي بتاع المرتزقة يبقي جميع الناس اللي علي وجه الأرض مرتزقة، ليه الناس بتدخل كليات وتتعلم وتزيد من قدراتها وتتبهدل وبيكون محور حياتها الشغل إلا علشان الفلوس لو النجاح مش بيقدر بالمال مين هايسعي ورا النجاح طبعا في اعتبارات تانيه كتيره غير الاعتبارات المادية لكن الفلوس من أهم الاعتبارات دي.
    لكن الحقيقة الإعلام الفاسد هو اللي عودنا علي اعتبار الفلوس في آخر مكانه تحت شعارات القناعة والمواهب والإبداع وأي حد شارك في الموضوع يهمه موضوع الفلوس يإلا مكنش دخل في الموضوع أساساً لأن الموضوع إسمه(مرتبات مصممين الجرافيك ).
    والإعلام عمل شئ مبدع جداً وأخد وقت طويل قوي في تنفيذه علي مدار الأفلام والأغاني والكتب المليانة بالباطل وهو أنه أقنع كتير من الناس بالباطل وعلمهم ازاي يتكلموا بيه ويضيعوا حياتهم في مفسده مع اقتناعهم التام انهم علي حق وعلي الدرب الصحيح وعلمهم كيفية الرد علي الإتجاه المعاكس وكمان الدعوة لاتجاهم بإسم الحياة الرقيقة اللطيفة اللي مليانه جمال ومواهب وهوايات وخضره في حين أن الحياة كده بالنسبة للمبتدآين والطبقة الدنيا من الناس في التفكير لكن الحياة مش خضره ولا ورود وأي حد عنده خبرة بمقدار حجم كفه هايكون عارف ان الموضوع في قمة قمة القسوة والخضره والورود مش بيجيوا إلا بالمثابرة والمجهود المضني وبيكون وقتهم قليل قوي بالنسبة لوقت المجهود واللي عايش في الخضره الباطل اللي هو عايش فيه بيقنعوا مع الأيام أنه سعيد لكن لو ركز في حياته بعين الحق هايلاقي انه غير كده لكن للأسف مش هايعرف الكلام ده وهايعارض لمجرد المعارضه علشان يحاول يثبت وجهة نظرة وحفاظاً علي ماء الوجه وانا مش بلومه لأن أخد أساس حياته من كلام واهي وأحلام وردية ولو وقف لحظه دور علي الأساس مش هايلاقي يإما هايلاقي سراب.
    أنا عرفت ناس كتيره عايشه في الأحلام الوردية دي ولسه لحد دلوقتي مصحيتش منها لأنهم بيعيشوا طول عمرهم هواه بيغلفوا أهواءهم ورهبتهم وجهلهم بغلاف من الألفاظ والمعاني اللي اتعلموها من المبدعين في الباطل.

شكراً ليك أستاذي lionardo علي ردك الجميل لكن صدقني مش الماكس هو اللي يفضل البني آدم يتعلم فيه طول حياته.

No CommEnt

MoNaYa
    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
    "إِذَا دَعَا الرّجُلُ لأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ قالَتِ المَلاَئِكَةُ آمِينَ، وَلَكَ بِمِثْلٍ"

الصورة الرمزية MoNaYa
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

- بس نصيحه صغيره ** واجه المشاكل وليس الاشخاص

MoNaYa

مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    السلام عليكم يااخوانى

اليكم رأى بدون زعل

واتفق مع بعض مما قاله الاخ earthquake_try

فى البدايه
    الجرافيك ياجماعه شغل الفنون يعنى خرجى كليات الفنون ومش اى خريج فنون لازم يكون موهوب.
    قديماا الدعايا والاعلان والصور و الزخارف كانت بتترسم باليد
    الان بمساعدة الكمبيوتر(برامج الجرافيك) .
    هتقلى مش لازم الواحد يكون فنان موهوب او بيعرف يرسم او ينحت ..الخ
    علشان يشتغل على الماكس او الفوتوشوب (مع العلم ان 90%من الى بيشتغلوا الان مش خرجى فنون)
    هقلك ماشى بس 99% منهم بيطلعوا شغل خالى من الابتكار خالى من ابسط اسس التصميم خالى من الفن
    ودا للاسف الى الناس اتعودة عليه(فسد زوق الناس فالفسيخ بقى شربات)
    ودا الفرق الى بينا وبين الغرب
    شوفو شغل الغرب عامل ازاى فيلم كارز فيلم البحث عن نيمو وكل افلام الانيميشن دا غير التصميمات والاعلانات

شوفوا فن الحضاره الاسلاميه عامل ازاى شوفوا الفن الاغريقى الفرعونى الرومانى
    الناس الى عملوه ماكنوش هواه لا دول فنانين موهوبين ودارسين فن فى الاساس مش تجاره ولا زراعه ولاحتى هندسه

المصيبه مش فى الجرافيك بس
    كل واحد فاضى يروح يعرفلوا امرين فى الفوتوشوب على فلترين يقول على نفسه مصمم جرافيك ياحلاوه

كل واحد بيعرف يأرج سلك او يوصل كمبيوترين بيقى مهندس شبكات والمصايب فى كل حته ومجال

دلوقتى ممكن المهندس يشتعل مكان محاسب والمحاسب يشتغل مكان بتاع الفنون ...............

كان فى مهندس زراعى شغال مكان محاسب كان بيسأل هو انا هزرع الارقام وبعدين هجمعهم اخر السنه!!!!

الراجل الى درس محاسبه اربع سنين او زراعه او غيره انا مهما كنت او عملت مش هشتغل زيه

كذلك الى لم يدرس فن+موهبه عمره ماهيطلع شغل راقى مهما عمل مهما عمل

فى اوربا امريكا الصين اليابان مفيش الكلام الفاضى دى كل واحد فى تخصصه فى مكانه
    ومعلش يعنى علشان هما محترفين مش هواه شغلهم كده زى شريك - البحث عن نيمو - كارز - ...الخ
    وعلشان احنا هواه شغلنا زى بكار و كرمبو سرحان ونفيسه يافرحتى

وعلشان كده لا اعتقد اننا سنتقدم

والسلام عليكم ورحمت الله وبركاته

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    انتا صح كده و100 100

الصورة الرمزية kh_yn
    طالب بالمركز التعليمي

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: مرتبات مصممين الجرافيك

انا كان ليا موقف كده قديم فى الموضوع ده
    وانا من الاخوه الى يصرون على عدم التنازل ابداااااااا

انا لسه طالب فى الكليه
    وظهر لى مقاول عايز يدخل مسابقه تجديد مطار مصر للطيران من مده

وقعد يقول محتاجه بسرعه يا بشمهندس لو سمحت
    طيب نتفق على السعر

اضحكوا يا اخوانى

انا بتكلم فى 2000 جنيه وهوه بيتكلم فى 500 قبل البدأ فى العمل و 500 تانين لو فاز بالمسابقه مش بعد الانتهاء من العمل

عشان احنا فى مركب واحده قال يعنى لو كسب المسابقه هنبقا بردوا فى مركب واحده من المكاسب الى هيحققها

كان رد الفعل انى نزلت من العربيه وقولتله سورى
    احنا ناس مهندسين مينفعش نرخص نفسنا لمتطلبات السوق كده
    لو كلنا متنازلناش الناس دى كلها هتقدر قيمه المعمارى والمصمم والمبدع
    غير كده معنديش استعداد اشتغل الشغلانه دى

مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

السلام عليكم
    انا كان ليا موقف كده قديم فى الموضوع ده
    وانا من الاخوه الى يصرون على عدم التنازل ابداااااااا

انا لسه طالب فى الكليه
    وظهر لى مقاول عايز يدخل مسابقه تجديد مطار مصر للطيران من مده

وقعد يقول محتاجه بسرعه يا بشمهندس لو سمحت
    طيب نتفق على السعر

اضحكوا يا اخوانى

انا بتكلم فى 2000 جنيه وهوه بيتكلم فى 500 قبل البدأ فى العمل و 500 تانين لو فاز بالمسابقه مش بعد الانتهاء من العمل

عشان احنا فى مركب واحده قال يعنى لو كسب المسابقه هنبقا بردوا فى مركب واحده من المكاسب الى هيحققها

كان رد الفعل انى نزلت من العربيه وقولتله سورى
    احنا ناس مهندسين مينفعش نرخص نفسنا لمتطلبات السوق كده
    لو كلنا متنازلناش الناس دى كلها هتقدر قيمه المعمارى والمصمم والمبدع
    غير كده معنديش استعداد اشتغل الشغلانه دى
    الراجل الى انت قابلته ده زباله
    انا ياماشفت ناس زى كده حسبى الله ونعم الوكيل

الصورة الرمزية asd09
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

Angry رد: مرتبات مصممين الجرافيك

السلام عليكم يا اخوان

انا شيفكوا عمالين تغلطوا فى العرب ومفيش حد بيرد على هذا الخطاْ وتصفوهم بانهم اجهل الناس طبعا لا لانهم هم اللذين علموا الدنيا وبمجرد اننا نشوف اخطاء البعض نقول هم كذا وكذا انا لست متفق على ذالك

بل ولاْدهى يقولون ان الغرب هم الافضل افضل فى ماذا (فى تفوقهم فى بعض العلوم) اما القيم ولاخلاق والتربية والمعاملة والدين فاالقليل واغلب العلوم هناك اساسها العرب هناك

وارى ان الضعف فى البعد عن شريعة الله وسنة نبيه

كما ارى انه من الافضل ان بنقض كل منا نفسه ويعدلها قبل ان ينقض غيره من المسلمين
    فهم افضل الناس مهما فعلوا (غير الشرك بالله)

كما ارى ان الهوايه هى حب الشئ واذ احببت شئ ابدعت فيه وكسبت منه المال الحلال وانفعت به نفسك ورفعت به امتك
    اما تتعلمه وتقول هوايه مع تقصيرك وعدم ابداعك فى مجالك الاصلى فهاذا شئ غير مقبول

اما الغرب فعندهم الوقت هو المال

مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

انا شيفكوا عمالين تغلطوا فى العرب ومفيش حد بيرد على هذا الخطاْ وتصفوهم بانهم اجهل الناس طبعا لا لانهم هم اللذين علموا الدنيا وبمجرد اننا نشوف اخطاء البعض نقول هم كذا وكذا انا لست متفق على ذالك
    صحيح بس دا كان زمااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااان ايام الدوله الاسلاميه

بل ولاْدهى يقولون ان الغرب هم الافضل افضل فى ماذا (فى تفوقهم فى بعض العلوم) اما القيم ولاخلاق والتربية والمعاملة والدين فاالقليل واغلب العلوم هناك اساسها العرب هناك
    صحيح احنا الاساس لكن الان
    هما فى العلم 100/100 اما احنا تحت الصفر

حتى فى المعاملات هما احسن بكتير هم دول تحترم شعوبها
    نحن دول تحتقر شعوبها

وارى ان الضعف فى البعد عن شريعة الله وسنة نبيه
    كلام ممتاز ممتاز وهو دا الاساس هو الذى يحدنا على العمل و التفانى فيه ويحسنا على ان نكون الافضل فى شتى المجالات

اما الغرب فعندهم الوقت هو المال
    وهو دا الى مخلى الغرب فى الطليعه فى العلم
    واحنا بنزحف

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة earthquake_try مشاهدة المشاركة

تتكلم كأنك احتكرت الحق و الحق لا يحتكر إلا إذا كان وحيا إلا هي فلا يخالف لأنه علم قطعي و كل خبير بصنعته -خلقه- أما في مسائل الحياة و المهن و الحرف حتى الهويايات يا سيدي قولك يحتمل الخطأ و الصواب + إن كان سيفيد بالماكس الأمة و لو 0.00000001 في المئة للنهوض بالأمة الإسلامية فليتعلم و وش الإشكال أما المادة الصرفة في كل شيء فهذا جنون -و الجنون فنون- انا مسلم و سلفي و يقال عنا متشددين بل متشددين المتشددين لكن مسألة الهواية و الله ما بعرف أحد ضرب فيها مثل ما عملت و الفن إن راقي أقصد لا يخالف الشريعة هدا هو الفن راقي فلماذا نمنع صاحب من اعتبر مباح يا أخي تجد علماء يتقنون الشعر بنقل لهم لا ركز في العلم و خليكم من الشعر لا أتحدث عن الشعر التعليمي او المنظومات العلمية أو الوعظية بل شعار وسعها و لا تضيقها فالحق كما قلت لا يحتكر إلا إذا كان ربنا قاله أو نبينا اله

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

السلام عليكم

اولا الجرافيك هوايه من الاساس لكن الاشخاص اللى بيتخذوة لاجل المال فقط سواء دراسيين او هواه هم

فقط المرتزقه

ولو انت فنون جميله او مهندس معمارى وليس عندك الموهبه فانك مرتزق

ولو انت هاوى وعندك الموهبه ومجتهد فى عملك فانت مصمم جرافيك

ولو انت تجمع بين الدراسه والموهبه فانت مصمم جرافيك

انتهى الكلام

مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

Thumbs down رد: مرتبات مصممين الجرافيك

ايه يا اخوانا ماتصلو على النبى ايه ده بصراحه انا شايف بعض الاراء انا اسف فى اللفظ عنصريه جدا لكل الاخوه والاخوات اهدو شويه يا اخوانا اولا البحث عن الرزق مش عيب يا استاذ ارث كويك ولا هو جريمه وطول ما الواحد عايش لازم يجتهد ويحاول ويسعى صحيح انه لازم يجتهد فى شىء بيحبه لكن العلم مش حكر على احد ولا الفن حكر على احد والسعى على الرزق ما يعتبرش مرتزقه بس الاساس يكون اللى بيسعى قادر على المنافسه وانه يطلع شغل كويس مش عارف ليه حاسس ان الموضوع بدل ما كان معلومه اصبح نقاش ثم اصبح صراع بين خريجى الفنون ومحبى الجرافيك وبعد كده بنسال نفسنا هو احنا ليه بقينا فى ذيل الامم وليه عالم تالت كويس ان مافيش عالم رابع او خامس كنا هانافس عليه بقوه اساتذتنا الكبار اللى بيتهمونا مره بالمرتزقه ومره تانيه مش عارف ايه اديسون ما كانش خريج كليه علوم ولا بتهوفن خريج معهد موسيقى واسماعيل ياسين اللى كلنا ضحكنا عليه وهو صغير مادخلش معهد تمثيل العلم له دور صح لكن الموهبه ليها دور برضو واللى معاه موهبه مش عيب انه يدور على علم وياخد كورسات ويجتهد اما اللى معاه علم بس وماعندوش موهبه كلنا عارفيين مكانه ونهايته انا مشترك معاكم من حوالى شهرين ومبهور جدا بالموقع جدا بس للاسف اللى شوفته ف التوبيك ده ..........لا تعليق

مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الصور
    1

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmorsy_1979 مشاهدة المشاركة
    ايه يا اخوانا ماتصلو على النبى ايه ده بصراحه انا شايف بعض الاراء انا اسف فى اللفظ عنصريه جدا لكل الاخوه والاخوات اهدو شويه يا اخوانا اولا البحث عن الرزق مش عيب يا استاذ ارث كويك ولا هو جريمه وطول ما الواحد عايش لازم يجتهد ويحاول ويسعى صحيح انه لازم يجتهد فى شىء بيحبه لكن العلم مش حكر على احد ولا الفن حكر على احد والسعى على الرزق ما يعتبرش مرتزقه بس الاساس يكون اللى بيسعى قادر على المنافسه وانه يطلع شغل كويس مش عارف ليه حاسس ان الموضوع بدل ما كان معلومه اصبح نقاش ثم اصبح صراع بين خريجى الفنون ومحبى الجرافيك وبعد كده بنسال نفسنا هو احنا ليه بقينا فى ذيل الامم وليه عالم تالت كويس ان مافيش عالم رابع او خامس كنا هانافس عليه بقوه اساتذتنا الكبار اللى بيتهمونا مره بالمرتزقه ومره تانيه مش عارف ايه اديسون ما كانش خريج كليه علوم ولا بتهوفن خريج معهد موسيقى واسماعيل ياسين اللى كلنا ضحكنا عليه وهو صغير مادخلش معهد تمثيل العلم له دور صح لكن الموهبه ليها دور برضو واللى معاه موهبه مش عيب انه يدور على علم وياخد كورسات ويجتهد اما اللى معاه علم بس وماعندوش موهبه كلنا عارفيين مكانه ونهايته انا مشترك معاكم من حوالى شهرين ومبهور جدا بالموقع جدا بس للاسف اللى شوفته ف التوبيك ده ..........لا تعليق
    كلام صحيح 100% والرسول الكريم (ص) كان يقول ان نبي الله داوود كان ياكل من عمل يده والسوال لماذا بالاخص نبي الله داوود لانه كان ملك ومع ذلك كان ياكل من عمل يده
    ولكن برايي انه لازم يكون العمل فيه اتقان والا كان كما تقولون من المرتزقة لكن ماهواش عيب انى اتعلم علشان احصل على مال ولكن الاهم اني افيد الامة بهذا العلم والنية هى اهم شيء
    ولا يكون الهدف الوحيد من التعلم هو المال
    والاخ الكريم اللى بيقول بلاش اللى لسة بيتعلموا يقولو رايهم اقوله بلاش الغرور ياخدك احمد ربنا انه ادالك العلم .....ادي فرصة للناس تقول رايها

مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

والله الموضوع اكتر من رائع انا نفسي قربت اتشل من شغل الجرافيك وقربت اتشل اكتر من شغل العماره

انا مهندس معماري وبشتغل في العماره وفي الجرافيك ولو يرجع بيا الزمن لورا كنت اشتغلت بدبلوم صنايع

واشتريت دماغي النهارده العماره بقت شغلانه مقاولين وحراميه ونصابين ومرتشين والجرافيك ببقي شغلانه اي

حد يضربله خطين في اي برنامج ويسمي نفسه محترف وساعات تلاقيه مسمي نفسه مهندس جرافيك

هتششششششششششششللللللللللل للللل
    ahmedmoharram@Live.com
    01113530300

الصورة الرمزية عُمرية
    طالب بالمركز التعليمي

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

أنا أول مرة أشوف فى المنتدى ، اسلوب حوار بالشكل دة من بعض الناس طبعا مش الكل

ولهذا أنا أعتررررررررررررررررررض

لأن أكثر حاجة بحبها فى المنتدى انه رااااااااااقى بأعضائه ،،، فلو سمحتم اتقوا الله فى منتدانا الجميل ،،،

أما بالنسبة لرأيى فأنا أتفق مع معظم الآراء ،، والحقيقة أن الكثير يعانى من بخس المهندس والمصمم حقه بسبب رضى غيره بهذا البخس سواء كان يستحقه أم لا!!!!

وأنا منهم بالطبع ،، ولكن فى الحقيقة أنا لى مبدأ أنى إن لم أجد عمل يحترمنى ويحترم تخصصى وخبرتى كتعامل وكعائد مادى ،، فلن أبخس نفسى حقها
    وانا ثابته عليه حتى وإن ظللت بدون عمل مدة طويلة ،، لأنى حلم حياتى من صغرى أن أكون مصمم داخلى متميز و الحمد لله حقق الله لى ذلك وادعو الله بالتميز فأنا أعشق تخصصى ومجالى ،،وأحب دائماً أن أنهل منه المزيد والمزيد وأتعلللللللللم ، ولهذا السبب أعمل

فإن لم أجد من يحترم هذا ويقدره ،، فأكرم لى وأحب عدم العمل كموظفة ،،، ولكنى سأعمل كمحبة حتى ولو ع سبيل تدريب نفسى والارتقاء

ولكن هناك كلمة كنت قد سمعتها من دكتور طارق سويدان بالنسبة للنجاح فى الحياة العملية

أنه من أنجح الناس من كان تخصصه ----- = ---- هوايته ------=----- دعوته لله عز وجل

فأدعو الله أن يوفق الجميع لذلك

صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة