Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 6 من 6

Create low poly house

هذا الموضوع : Create low poly house داخل الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tipsالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Create low poly house Part : 1,2,3,4 Enlarge Image In this tutorial we will show ...

  1. #1
    الصورة الرمزية أبو مارية
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    الدولة
    ٌRooM
    العمر
    36
    المشاركات
    442
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    23

    Create low poly house

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    Create low poly house

    Part : 1,2,3,4

    Enlarge Image


    In this tutorial we will show you how to create a low poly house and how to texture it with uvw.

    Create box with minimum segs.

    Enlarge Image


    Convert it to editable poly (right click on object and choose convert to/convert to editable poly)

    Enlarge Image




    Choose edges and select two horizontal edges in front.

    Enlarge Image


    Connect them with connect tool, editable poly menu/edit edges/ connect. In connect edges menu type 2 in Segments.

    Enlarge Image


    Click on polygons and select two polygons in front of box.

    Enlarge Image


    Extrude selected polygons with extrude tool (edit polygons menu).

    Enlarge Image




    Go in top view and change selection type to vertices.

    Enlarge Image


    With select and move tool try to move vertices like on next picture.

    Enlarge Image


    Select all vertical edges.

    Enlarge Image


    Connect selected edges (2 segments).

    Enlarge Image


    Now we’ll make windows, select two edges.

    Enlarge Image


    Enlarge Image


    Connect them with 4 segments.

    Enlarge Image


    Select this edges…

    Enlarge Image


    and connect them with 6 segments

    Enlarge Image


    To prepare segments for making garage select this edges:



    التعديل الأخير تم بواسطة أبو مارية ; 25 / 05 / 2009 الساعة 08 : 08 PM
    صفحتي في اليوتوب

    http://www.youtube.com/user/x3dsMax

  2. #2
    الصورة الرمزية أبو مارية
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    الدولة
    ٌRooM
    العمر
    36
    المشاركات
    442
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    23
    Part 2

    Connect selected edges with two segments and pinch them.

    Enlarge Image


    Make a step in front of house, to do that select next edges.

    Enlarge Image


    Connect them, and in Connect Edges menu slide it to bottom.

    Enlarge Image




    Select horizontal edges on border of ********

    Enlarge Image


    Connect them and slide.

    Enlarge Image


    Again select horizontal borders of ********

    Enlarge Image


    Connect with two segments pinched to -79.

    Enlarge Image


    Make a new selection.

    Enlarge Image




    And then just press connect button (do not change anything).

    Enlarge Image


    Change selection type to polygons and inset selected polygons.

    Enlarge Image


    Now, extrude made polygons.

    Enlarge Image


    Select polygons on window where is glass.

    Enlarge Image


    Extrude selected polygons.

    Enlarge Image


    Now you have windows on house.

    Enlarge Image


    Extrude polygons under windows.

    Enlarge Image



  3. #3
    الصورة الرمزية أبو مارية
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    الدولة
    ٌRooM
    العمر
    36
    المشاركات
    442
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    23
    Part 3


    Select all polygons on top of object.

    Enlarge Image


    Bevel selected (height: 1, outline: 1)

    Enlarge Image


    In perspective view rotate view to the top and choose edge selection type.

    Enlarge Image




    Try to make same edges like on next picture using select tool and Connect.

    Enlarge Image


    Choose vertices selection, and select these two vertices.

    Enlarge Image


    With selected vertices click on Connect button in Edit vertices menu.

    Enlarge Image


    On roof, select these two edges.

    Enlarge Image




    Move them to the y coordinate.

    Enlarge Image


    Select two vertices on left roof side.

    Enlarge Image


    Collapse them. In Edit geometry menu click on Collapse button to make one vertices from two vertices. When do that repeat that step to other side.

    Enlarge Image


    Go to top view and position vertices like shown on picture.

    Enlarge Image


    Move up center of roof.

    Enlarge Image


    To remove soft edges on roof find where is roof soften than it necessary to be. Just press F10 and render to view. Break critical vertices with Break tool (Edit vertices menu).

    Enlarge Image


    Now make separately selections for all parts of house. First, select roof, and in Polygon Properties menu type 1 in ‘Set ID’ and press Enter.

    Enlarge Image


    Set ID 2 for door.

    Enlarge Image

  4. #4
    الصورة الرمزية أبو مارية
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    الدولة
    ٌRooM
    العمر
    36
    المشاركات
    442
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    23
    Part 4

    Set ID 4 for glass.

    Enlarge Image


    Set ID 6 for wooden part f ********

    Enlarge Image


    Now select bottom of house.

    Enlarge Image




    Extrude selected polygons (in Extrude window choose Local Normal).

    Enlarge Image


    Set ID 7 for those polygons.

    Enlarge Image


    Select walls and set ID 5.

    Enlarge Image


    Open material editor, just pres M on keyboard. Click on Standard type of material and in list choose Multi/Sub-Object.

    Enlarge Image




    Check first 7 materials in list and just change them color. Assign multi/sub-object material to house.

    Enlarge Image


    Enlarge Image


    Now go to Editable poly/ polygon properties and in Select ID type 2 and click on Select ID button.

    Enlarge Image


    In Edit geometry menu click on Detach button and detach as ‘door’. Do same for all IDs, and give them names: walls, garage, windows, glass, and roof.

    Enlarge Image


    Open material editor. In material editor click on already created Sub/material, and choose first sub material (material for roof). For diffuse map use roof_shingles.jpg

    Enlarge Image


    Now click on map roof_shingles.jpg and tile them (32/32).

    Enlarge Image


    Now select roof and use modify UVW mapping. Apply planar mapping.

    Enlarge Image


    For other materials use these settings:
    Sub-Material 2 (for door) use fit-door.gif map for diffuse
    Sub-Material 3 (garage) use garage_door.jpg
    Sub-Material 4 (glass)

    Enlarge Image


    Sub-Material 5 (walls): use Concrete_Blue_Stucco material (tilling: 5/1)
    Sub-Material 6: just put brown color
    Sub-Material 7: use Concrete_Brown_Stucco (tilling: 5/1)
    Put Omni light in scene and drag it up, use these settings (see picture)

    Enlarge Image


    Press F10 and Render

    Enlarge Image




  5. #5
    الصورة الرمزية ssolitaire
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الدولة
    مزغنة
    العمر
    38
    المشاركات
    621
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    28
    ممتاز ماكينغ اوف ولا اروع

  6. #6


    الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    الدولة
    qatar
    المشاركات
    10,885
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    معدل تقييم المستوى
    270
    بارك الله فيك اخى ابو مارية


    عندما نعيش لذواتنا فحسب تبدو لنا الحياة قصيرة ضئيلة
    تبدأ من حيث بدأنا نعي وتنتهي بانتهاء عمرنا المحدود
    أما عندما نعيش لفكرة فإن الحياة تبدو طويلة عميقة
    تبدأ من حيث بدأت الإنسانية وتمتد بعد مفارقتنا لوجه هذه الأرض


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. [Modeling]: 3ds max Tutorial - Glass - Low Poly & High Poly Model
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 09 / 09 / 2013, 25 : 10 AM
  2. [Modeling]: 3ds max Create a Simple Chair Edit poly
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 09 / 08 / 2013, 14 : 11 PM
  3. [Modeling]: 3ds Max Editable Poly House Modelling
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 20 / 06 / 2013, 42 : 12 AM
  4. لماذا يستخدم editaple poly ثمedit poly?
    بواسطة الكلمة الطيبة في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 21 / 01 / 2012, 53 : 09 AM
  5. في تحويل الموديلات من High Poly To Low Poly والعكس
    بواسطة Electro Magnetic في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 26 / 01 / 2011, 46 : 10 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 12 : 12 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO