Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 50

حالة خمول تمر بالمنتدي

هذا الموضوع : حالة خمول تمر بالمنتدي داخل المنتدى العامالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : كل واحد يا جماعة يقول اللي في نفسه حتي وان كانت ملحوظة بسيطة..وعشان ميكونش الموضوع فيه احراج..........انا اطلب من مدير ...

الصورة الرمزية archi_mfm
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: حالة خمول تمر بالمنتدي

كل واحد يا جماعة يقول اللي في نفسه حتي وان كانت ملحوظة بسيطة..وعشان ميكونش الموضوع فيه احراج..........انا اطلب من مدير الموقع طلب بسيط وهو عمل موضوع مفتوح يعني يقدر العضو يقول رايه من غير ما يقول اسمه او يرتبط ذلك الموضوع باسمه...لان معظم الأعضاء خايفه تقول رايها ....او مبتقدرش تعبر عنه....خوفا من ان يكون خاطئا....ويلتصق ذلك الموضوع به.........وانا متاكد انه كل هيقول اللي في نفسه.......يعني موضوع بلا اسامي اعضاء نا مش عارف هيعتمل ازاي بس دي الحاجة الوحيدة اللي ممكن تغري الناس انها تقول رايها بصراحة......واكيد هنوصل لنتائج افضل......والسلام

هل تري نلتقي بعد غياب....ام العمر أقصر من ذلك

الصورة الرمزية امة الله
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

السلام على اهل السلام
    كيفكم جميعا يارب تكونوا بخير انشالله
    انا فاهمة قوى اللى بتحكى فية يا اخى الفاضل محمود عارفة انك الاخ محمود فرغلى محمد
    فعلا لاحظت ان الواحد ممكن يتعامل مع بعض الاعضاء بالقابهم او باختصارات حروفهم ورموزهم ودة بيخلى التعامل الادمى شبة بعيد بين الناس يعنى تحس انك بتعامل جوست مثلا ومفيش ولا ود ولا تفاعل ولا تواصل علشان كدة عجبتنى قوى فكرة بطاقة تعارف وبالتالى عرفت جزء منكم من هناك

صحيح انا لسة مشتركة جديد هنا بس معتبرة ان المنتدى واعضاءة من ضمن اسرتى اذا سمحتولى طبعا .

اعتقد اننا محتاجين نوطد علاقتنا كاعضاء ببعض اكثر من هذا

بخلق جو دفىء وحوار اكثر مع بعض يعنى تواصل احنا محتاجين نفعل وسيلة للتفاعل والاشتراك فى شىء يضمنا

وحتى لو كان فى حد انشغل شوية لانها سنة الحياة يبقى مشتاق انة يرجع تانى علشان يعرف اخبار الباقيين اية ويطمن على بقية اخوتة مش مجرد ان الواحد يدخل علشان يعمل دونلوود لفيديو ولا برنامج ولا كتاب

سبحان الله وانا بتصفح المنتدى لانى لسة جديدة هنا وجدت هذة المقولة لاخى الفاضل المرحوم
    احمد الشهير بالقبضة الحديدية اللهم اسكنة وجميع امواتنا فسيح جناتك اللهم امين

((أشتقت إليكم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اشتقت إليكم أحبتي الأكارم فهل يوجد من يتذكرني {اذكركم اني كنت استخدم هذا التعبير كثيراً :biggrin:}

أسأل الله عز وجل ان يوفقنا وإياكم لما يحبه ويرضاه
    وبإذن الله عز وجل سأكون معكم كما كنت سابقاً :redface)

صحيح انى معرفتوش بس من ردة وكلامة حسيت انة انسان كان اجتماعى بيحب التواصل مع غيرة مش بس بيقدم النصح للغير لاء كمان حريص على الاطمئنان عليهم والتواصل معاهم ودة اللى بتمناه مع الباقيين هنا بالمنتدى
    اختكم شيرين
    sh

الصورة الرمزية archi_mfm
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

بصوا يا جماعة احنا عايزين نعمل ثورة.....ثورة علي كل شيئ تقليدي وممل......ولكن في اطار مبتكر.....ونسميها...........(((ثورة طريق الجرافيك)))

الصورة الرمزية امة الله
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

الله اكبر اخيرا هنعيش جو سعد زغلول وايام عرابى هتتجدد يا جدعان حتى ولو عالنت بس
    انا موافقة اكون اول ثورجية صعيدية
    شوفوا هنبتدى ازاى وبعون الله انا معاكم
    sh

الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة archi_mfm مشاهدة المشاركة
    اختي الكريمة.........معظم الأعضاء البارزين محدش بيشوفهم....واوعي تقوليلي محدش بيدخل نت ....النت بقه شيئ اساسي.....احب اقولك حاجة انا اعتبرك من انشط الأعضاء الأن.....ولكن تخميني ومارايته علي مدار السنتين هو ....هل تعتقدي انك ستستمرين بهذا النشاط....ربما وربما لا.....ليه هتلاقي نفسك انتي الوحيدة اللي بتعملي مواضيع وبتحاولي تتابعي وتردي علي الناس....وبعد هتحصلك حالة فتور من السلبية الفظيعة التي نتمتع بها ....وهيبدا نشاطك يقل...وهكذا الي .......هذا طبعا مجرد تخمين...ولكنه واقع نراه كل يوم......المنتدي ده مش مجرد تعليم وبس ...احنا بندخل نت عشان نغير ونرفه عن نفسنا شوية....وبرضه لو فيه حاجة ندور عليها كمعلومة وهكذا...وايضا لكي نري اصدقائنا............الحاجات اللي بقولها مش مجرد كلام دا واقع ملموس ........ولو كان كلامي غلط.....حد يقولي ايه الصح...والسلام
    والله عارفة اخى محمود وباسأل نفسى كتير السؤال ده ، ياترى هافضل بعد ما كتير جدا من اللى كنت باعرفهم ومرتبطة بوجودهم فى المنتدى راحوا ، واذا ضليت هاقدر استمر بنفس معدل تواجدى ؟؟ اكيد لا
    وتعرف اكثر سبب يجعلنى مستمرة بالمنتدى هو شعورى بالمسئولية ، انى مشرفة ومطلوب منى متابعة مطلوب منى تواجد ، احساسى بإنى ممكن افيد احد حتى لو بإجابة سؤال بسيط
    وارشادك الرجل فى ارض الضلاله لك صدقة

عندما نعيش لذواتنا فحسب تبدو لنا الحياة قصيرة ضئيلة
    تبدأ من حيث بدأنا نعي وتنتهي بانتهاء عمرنا المحدود
    أما عندما نعيش لفكرة فإن الحياة تبدو طويلة عميقة
    تبدأ من حيث بدأت الإنسانية وتمتد بعد مفارقتنا لوجه هذه الأرض

الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sh.eagle مشاهدة المشاركة
    sh
    ههههههههههههه يا هلا بك شيرين يا هلا بعضوتنا الجديدة المتحمسة ، يلا وانا معاكى كمان واول ثورجية اسكندرانية

الصورة الرمزية archi_mfm
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maryam0salem مشاهدة المشاركة
    والله عارفة اخى محمود وباسأل نفسى كتير السؤال ده ، ياترى هافضل بعد ما كتير جدا من اللى كنت باعرفهم ومرتبطة بوجودهم فى المنتدى راحوا ، واذا ضليت هاقدر استمر بنفس معدل تواجدى ؟؟ اكيد لا
    وتعرف اكثر سبب يجعلنى مستمرة بالمنتدى هو شعورى بالمسئولية ، انى مشرفة ومطلوب منى متابعة مطلوب منى تواجد ، احساسى بإنى ممكن افيد احد حتى لو بإجابة سؤال بسيط
    وارشادك الرجل فى ارض الضلاله لك صدقة
    كما قلتي ..المسئولية......انتي عارفة في حالة الفتور هتعملي ايه....هتتطلبي التنحي خوفا من التقصير......وربنا يقويكي علي تحمل المسئولية..واسالي الله ان يجعل اعمالك خالصة لوجهه الكريم.....انا اقترح عمل موضوع مفتوح كما اسلفت......لكي نناقش بلا حرج كل ما نريده واللي مضايقاه حاجة يقولها وميخفش...............والسلام

الصورة الرمزية esraa_88
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

Cool رد: حالة خمول تمر بالمنتدي

سلامو عليكوا

فيه ايه ياجدعان وحدوا الله

هاقرأ بس شدنى العنوان ..

ومساء الخير عليكم ..
    والدفـه لو مـالت نـعـدلها بـكـتافـنا
    أسمك فى أغانينا وكلامنا وهتافنا

الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

كما قلتي ..المسئولية......انتي عارفة في حالة الفتور هتعملي ايه....هتتطلبي التنحي خوفا من التقصير......وربنا يقويكي علي تحمل المسئولية..واسالي الله ان يجعل اعمالك خالصة لوجهه الكريم.....انا اقترح عمل موضوع مفتوح كما اسلفت......لكي نناقش بلا حرج كل ما نريده واللي مضايقاه حاجة يقولها وميخفش...............والسلام
    ممممممممممممم هو انت كنت معانا فى قسم الإشراف
    سنطلب من المهندس عطيه فتح هذا الموضوع المفتوح
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esraa_88 مشاهدة المشاركة
    سلامو عليكوا

فيه ايه ياجدعان وحدوا الله

هاقرأ بس شدنى العنوان ..

ومساء الخير عليكم ..
    وعليكم السلام اسراء
    يلا اقرئى بسرعة وقوليلنا رأيك

الصورة الرمزية esraa_88
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

بارك الله فيكم........في البداية قلت هذا الكلام مقارنة بمنتديات معروفة لكل منا.....لا تعتقدي ان المسابقات والورش هي الشيئ الرئيسي لجذب الجمهور.....اذا اعتقدتي كذلك فستصبح هناك مشكلة كبيرة وهي ارتباط العضو بمصلحة معينه ...في حالة غياب المصلحة ينقطع العضو عن المنتدي......احنا عايزين العضو يدخل المنتدي عشان يقابل اخواته يكون هناك نشاط معين ومواضيع تقرب الأعضاء من بعضهم من حوالي سنتين كان الوضع مختلف كثيرا عن دلوقتي صحيح المنتدي كان في بداياته ولكن كان الواحد حاسس انه داخل عشان يتكلم مع اصحابه مش عشان الجرافيك بس......وهذا ما احسه في المنتديات الأخري......عايزين تجديد وتطوير ومواضيع تربط الأعضاء مع بعضهم.....اغلبكم لا يعرف اسامي بعضكم....ابسطهم حد يعرف اسمي...هنا تكمن المشكلة.....العلاقات العامة عايزة رؤية مختلفة........والعملية هي حالة نفسية....وليس مجال للجرافيك فقط.......ستجد نفسك تدخل تلقائيا علي المنتدي وتبحث عن اصدقائك .....ارجوا ن تكونوا فهمتم ما اعني.....شوفوا طريقة حوارات الأعضاء مع بعضهم في المنتديات الأخري...مختلفة تمام عن هنا.....هنا بس تلاقي جزاك الله خيرا وبارك الله فيك وفي انتظار جديدك....هناك مثلا تلاقي انت فينك يا معلم ايه المواضيع الفظيعة دي وعملت ايه صح في الموضوع الفلاني...تلاقي التاني رد عليه انت مدريتش دا انا رحت ولقيتش حد هناك...وكيت وكبت........اعتقد انكم فهمتم المضمون هناك ارتباط بالمنتدي اكثر وبروح الأخوة اكتر من موضوع جرافيك بس....تصدقي في مرة واحد جط موضوع اسمه ايه رايكم في الرندر الخطير ده.....وطلع ابريق شاي...طبعا حاجة مضحكة...ولكنها اخدت ردود اكتر من اي ورشة اتعملت مش عشان ان البراد ده هو براد علاء الدين ....لا عشان الناس عايزة ترويح عن نفسها برده ولو علي سبيل المزاح...المهم تلحقوا قبل تفقدوا الناس الباقيين ويصبح المنتدي ما هو مكتبة للعابرين والسائلين فقط وعند انتهاء المصلحة يرجع كل شيئ كما كان ....هتقولوي انت كبرت الموضوع اكبر من اللازم...هاقولكم حاجة تانية....كام عضو في المنتدي اكيد كام الف...كم عضو متواجد وفعال الأن....هل تجاوزوا المئة..انتم عايزين تفهموني ان الناس المشغولين دول مبيدخلوش علي النت خالص....انا لا اعتقد....دا لو هو بيحب المنتدي بجد ومش معاه جهاز تلاقيه يدخل في سيبر نت عشان يقابل اصحابه.....هتلاقيه مدمن طريق الجرافيك....اعتقد انكم فهمتم الموضوع....والسلام
    لأ ده انا شفت اكتر من كده ..

واحد عمل لصاحبه موضوع علشان حول خطه من فودافون لاتصالات ..

والله ياجماعه مش هيافه اوى يعنى ..

انا دخلت الموضوع والله كلام دمه خفيف جدا ومفيهوش اى ابتذال ولاخروج ..

وفعلا بتاخد ردود كتير وبتكون ظريفه ..

انا فاكره انى عملت واحد لايت من النوعيه دى لما جيت فى الاول

.....مرحلة الأمتحانات هي سبب جزئي وليس كلي......اكيد هناك اسباب اخري بدليل ان هناك منتديات اخري نسبة المشاركات اعلي ...وان هناك اعضاء تجدهم هناك ولا تجدهم هنا......احنا عايزين نعرف السبب.....هو في حد زعلان من طريق الجرافيك.....عايزين نتكلم بصراحة......لو حد زعلان يقول واحنا نحاول نحل مشاكله باذن الله....ام هي حالة من السلبية...........مش عارف الصراحة اقول ايه...............والسلام

بصوا يا جماعة احنا عايزين نعمل ثورة.....ثورة علي كل شيئ تقليدي وممل......ولكن في اطار مبتكر.....ونسميها...........(((ثورة طريق الجرافيك)))

lo0o0o0o0o0o0l
    معاكم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sh.eagle مشاهدة المشاركة
    sh
    ياميه اهلا وسهلا بالثورجيه

الصورة الرمزية امة الله
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

يا هلا وغلا بكل الناس خاصة بنات بحرى هلا هلا يامريم
    من حقى ابقى متحمسة من ساعة مدخلت هنا وانا متحمسة بكل الاعمال اللى بشوفها ماشالله عليكم
    ومتقلقش يا محمود هى ازمة وهتعدى بعون الله اعتبرها فترة خرص زوجى واحنا مش هنسكت بعون الله جميعا الا لما تعدى الفترة دى لا تنازل ولا تفريط
    sh

الصورة الرمزية archi_mfm
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maryam0salem مشاهدة المشاركة
    ممممممممممممم هو انت كنت معانا فى قسم الإشراف
    سنطلب من المهندس عطيه فتح هذا الموضوع المفتوح

وعليكم السلام اسراء
    يلا اقرئى بسرعة وقوليلنا رأيك

.......بالفعل انا كنت مشرفا بقسم الماكس فترة وقل مشاركاتي فترة كبيرة وشعرت بالتقصير اتجاه اخواني لذلك طلبت التنحي....واتعرض عليا الأشراف مرة اخري ولكني رفضت انها مسئولية كبيرة جدا وربنا يقويكي........المهم عايزين اقتراحات يا جماعة.......مش انتوا من الأحرار.........اما فين الأقتراحات.....والسلام

الصورة الرمزية archi_mfm
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشاذلي130 مشاهدة المشاركة
    عارفه اخت مريم لاحظ جمله تكررت كثيرا مؤخرا (مليش نفس افتح الماكس) !!!! تفتكري ليه ولا دي اتغاس احلام

...................................
    على فكرة يا جماعه المسابقات موجوده بس المشكله ان مفيش حد عاوز يشارك مش عارف ليه !!!!!!!

كلامك صحيح اخي العزيز..........في انتظار اقتراحاتك....والسلام

الصورة الرمزية arch dody
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

انا جيت
    سمعت ان فيه ثورة وحاجات كده
    انا الى هجهز الصواريخ يلى بسرعه انا مستعجله
    بس انا متهيألى المشكله فى الامتحانات الغوها والمنتدى يتملى وتبقوا مش عارفين تودوهم فين وان اول واحده مع التغير لا للأمتحانات والمشاريع ( اصلى خلصت امتحانات وبشتغل فى مشروع التخرج )
    عموما انا بدخل كل يوم لما وقتى بيسمح بس انا بحب المنتدى ده جدا وكل الاعضاء الى فيه
    ولو ينفع اعمل معاكم اى حاجه انا عايزة اساعد
    وان شاء الله بعد التسليم هفضى للمنتدى خاااااااااااااااااااااااا لص ودلوقتى زى ما بقولكم كل ما وقتى بيسمح
    انا معاكم ثورجيه من بيتهم
    الدنيا مدرسه......مديرها الزمن.....وأستاذها القدر.... وتلاميذها نحن البشر نتقابل غرباء،ونعيش أصدقاء،وإن حان موعد الفراق فلا تقل وداع بل قل..إلى اللقاء

الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    2
    الصور
    4

كلام جميل ....... أقترح عمل موضوع عام يشترك فيه الأعضاء وغير الأعضاء ... وأنا عارف إنها حاجة مش صعبة .... سبب الخمول ليس الإمتحانات ....... وأفكركم بموضوع أ/أحمد شاكر (إهداء لطريق الجرافيك) بمجرد ماتم الإعلان عن الدروس لاقينا الناس طالعة من كل حتة ترد وتحيي .... وفي ناس أول مرة أشوفها في المنتدى ردت وتفاعلت بطريقة حلوة ........ المشكلة وهاقولها من غير تردد ..... ملل - زهق - كسل- إحباط ... لأن ده إللي باشعر بيه الأيام دي وده سبب قلة مشاركاتي بطريقة ملحوظة في الفترة الأخيرة .... ومستعد للإنضمام لرابطة الثورجية بصفتي صعيدي أبا عن جد ..... بس عايزين نبدأ علشان زهقت من كتر الكلام

( إقرأوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعاً لأصحابه )

إحفظ القرآن في سنة عالفيس بوك

صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة