Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 32 من 71 الأولىالأولى ... 222930313233343542 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 466 إلى 480 من 1065

معا .... نحترف خامات الفيراي

هذا الموضوع : معا .... نحترف خامات الفيراي داخل ورش عمل ومسابقاتالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : طبعا .. ممكن نضيف جلوسنس للزجاج ...... بس انا مافضلتش ..................

  1. #466

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    طبعا .. ممكن نضيف جلوسنس للزجاج ...... بس انا مافضلتش ...............

    لا يضيع شئ ذو قيمة إذا صرفنا الوقت الكافي في اتقانه

  2. #467

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    زى الاعددات بتاعتى
    بس انا عملت حاجة مختلفة شويه
    وضعت الانكسار كمان لوحدة فى طبقة
    و الانعكاس فى طبقة لوحده
    و طبقة الاساسيه وضعت لون الزجاج و الانكسار بسيط جدا
    و بدءت اعمل blending بين الطبقات الثلاثه بتغير لون الblending amount خليتوه قريب من الرمادى الغامق


  3. #468

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soad80 مشاهدة المشاركة
    باشمهندس مصطفى مش هينفع احولها الى 3ds لان الخامات هتروح كلها
    ممكن حضرتك تتنظر الى غدا و اعيد الشغل تانى على ماكس 9
    اه صحيح حضرتك قلت لى انك هتضع الاعددات بتاعت الملف بتاع حضرتك فين بأه

    آه . وعلى راى المثل .....لو كان صبر القاتل على المقتول .......... كان المقتول قتل القاتل

    ماتعديش الشغل ولا حاجة ........ ضعى صور بس زى ما انا عملت .... سهلة دى .......

  4. #469

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اسفة اسفة اسفة ما خدش لبالى ان حضرتك هتضع الاعدادت

  5. #470

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soad80 مشاهدة المشاركة
    زى الاعددات بتاعتى
    بس انا عملت حاجة مختلفة شويه
    وضعت الانكسار كمان لوحدة فى طبقة
    و الانعكاس فى طبقة لوحده
    و طبقة الاساسيه وضعت لون الزجاج و الانكسار بسيط جدا
    و بدءت اعمل blending بين الطبقات الثلاثه بتغير لون الblending amount خليتوه قريب من الرمادى الغامق

    المهم ان احنا نكون فاهمين بنعمل أيه .............. وطالما النتيجة واحدة استخدمى الطريقة اللى تحبيها
    ....... وعلى رأى المثل
    كل الطرق تؤدى الى كولالامبور

  6. #471

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    دى اعدادتى

    طريق الجرافيك[/url]

    طريق الجرافيك[/url]

    طريق الجرافيك[/url]

    طريق الجرافيك[/url]

  7. #472
    الصورة الرمزية tygo_m
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    الدولة
    العراق
    المشاركات
    1,472
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    42

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    هههههههه جزاك الله خير استاذ مصطفى

    حقيقة ذكرتنا بخامات الفيري بس توهتنا بالامثال

    حقيقة هو المثل يقول الى كولا لامبور لو مقديشو
    ولله العزة ولرسوله وللمؤمنين

  8. #473

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    تمام كده ياسعاد ......... هو ده الشغل ....... تسلم ايدك

  9. #474

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    الله يعزك يا باشمهندس مصطفى ده بعد مجهود حضرتك معنا بفضل الله اولا ثم دورس حضرتك

  10. #475

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    احنا هناخد درس جديد فى ورشه الاحتراف و لا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. #476

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    هههههههه ............. ان شاء الله ..غدا سأنظر الى النقاط المجهولة فى التطبيق اللى كنا بنعمله ( تطبيق المراجعة ) واعمل درس يشرح هذة النقاط .......... دى أول حاجة .......

    ثانى حاجة ............... سنحاول برضه غدا أو بعد غد ............ التدريب على عمل خامات الأطعمة والفاكهة

    وسنبدأ بخامة التفاح .............. ان شاء الله

  12. #477

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي


    ما ينفعش المانجة

    الله يكرمك يا باشمهندس انا عارفة انا على حضرتك ضغط الورشتين ان شاء الله ربنا هيعنيك بامر الله

  13. #478

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    هههههههههه .....أختى سعاد ......... احنا بندرس الطريقة ... مش الفكهاية نفسها .... احنا هانكلها ولا ايه ....... وبعدين انا مبحبش المانجا ... بتعمل حساسية ........... خليها تفاح بئه ....... انت شاطرة ... وانا مبسوط منك النهاردة .........

  14. #479

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tygo_m مشاهدة المشاركة
    هههههههه جزاك الله خير استاذ مصطفى

    حقيقة ذكرتنا بخامات الفيري بس توهتنا بالامثال

    حقيقة هو المثل يقول الى كولا لامبور لو مقديشو

    اه والله فاكر يا حوده ................ كانت ايام جميلة .......... وكان الشغل عندى شبه

    منعدم ........ ومركز معاكم اكتر من دلوقتى ....... بس الحقيقة تتقال برضه . الناس

    فى الورشة الثانية 10/10 واسأل اختك سعاد ....... وهى تقلك .........

  15. #480

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    خلاص يا باشمهندس تفاح تفاح مفيش مشاكل
    احنا فى انتظار التفاح غدا ان شاء الله


 

 
صفحة 32 من 71 الأولىالأولى ... 222930313233343542 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مجموعة من خامات الفيراي الجاهزة
    بواسطة waleed_ali في المنتدى أدوات الماكس | 3dsMax Resources
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 09 / 11 / 2012, 48 : 10 AM
  2. خامات الفيراي
    بواسطة تونسية حرة في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 11 / 05 / 2010, 08 : 09 PM
  3. كيف استخدم ملفات من نوع mat في خامات الفيراي
    بواسطة demahmad في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 24 / 03 / 2010, 31 : 05 AM
  4. مشكله خامات الفيراي ...........؟؟؟؟
    بواسطة khaled4 في المنتدى السينما فوردي | Cinema4D
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 13 / 02 / 2010, 29 : 06 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 53 : 11 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO