Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 42 من 71 الأولىالأولى ... 323940414243444552 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 616 إلى 630 من 1065

معا .... نحترف خامات الفيراي

هذا الموضوع : معا .... نحترف خامات الفيراي داخل ورش عمل ومسابقاتالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : تعديل طفيف على الإضاءة...

  1. #616



    الصورة الرمزية Adlène HECINI
    إدارة اقسام الأوتوكاد والماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    الجــــ وهــــــران ـــــزائر
    العمر
    40
    المشاركات
    3,330
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    3
    معدل تقييم المستوى
    94

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي


    تعديل طفيف على الإضاءة

    أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله



  2. #617
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    37
    المشاركات
    232
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    15

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    انا موافق على موضوع اللوجو دة يا جماعة و يا سلام بقى لو اللى عند خبرة في الموديلينج يصمم اللوجو و اللى عندة خبرة في الاضاءة يضيفها و بالمثل بالنسبة لاعدادات الرندر هية كمان
    و يا سلام بقى لو واحد من اللى عندة خبرة في الماتيريل كمان دى تبقى عنب قوى
    بس محدش يضرب
    انا بهرج في موضوع الخامات يا جدعان

  3. #618

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    عدلان اللوجو حلو بارك الله فيك جعلها الله فى موازين حسناتك ان شاء الله
    لقد وصلتنى رساله من الاخ الكريم salahsamy82
    عن صفات و مميزات و شروط للوجو لعمل مكتبه خامات خاصه بالمنتدى فجزاه الله عنى خير جزاء
    الاخ صلاح كان حاضر النقاش و فى النفس الوقت هو كان طالب فى مركز الرابط و كان تناقش مع الباشمهندس احمد صبحى فى هذا الموضوع من قبل و قال له على شروط لعمل مثل هذا الشئ سوف ارسل لك رساله اخى صلاح حتى نستفيد من ملاحظاته فجزاه الله عنا خيرا
    الاخ صلاح احرج من وضع ملاحظاته هنا و لكنى اقول له احنا كلنا تحت مظله واحدة فاى راى يفيدنا فطرحه بكل صدر رحب منا


  4. #619

    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    وطنى الدى يحترمنى
    المشاركات
    5,642
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    139

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    السلام عليكم من متابعتي للورشة الاحظ كترة الاقتراحات وقلة التنظيم اعرف ان ما اقوله سوف يزعج البعض لكن لا ندري كنا بدانا في الرابط الاول ولم تتم مناقشته اوالوقوف على ننقطه الغامضة تم تم اقتراح تظبيطات الورشة تم وضع موديلات لا ادري مالمشكل ولكن التدبدب الدي تعرفه الورشة ينم عن ان هناك مشكلة حقيقية واسفة ادا ازعجت احد بكلامي هدا
    http://www.islamway.com/?iw_s=Quran
    ادعوا لي ربى ان يغفر لى وللوالدي ولكل المسلمين
    جزاكم الله كل خير
    ربى لو بلغت دنوبى عنان السماء ما يئست من رحمتك
    أكتب ما يقوله النّاس ضدك في | أوراقّ *

    . . . . . . . . . . . . . . . وضعها تحت قدميك !

    فـ كلما زادت الأوراق (ارتفعت أنت الى الأعلى )


  5. #620

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    انا اللى اسفة من الواضح انى متحمسه شويه فبالتالى يمكن انا اللى عامله القلق هذا
    انا اسفة يا مليكة و اقدم اسفى لباشمهندس مصطفى صاحب الورشه اعدك يا مليكة لن اطرح اى فكرة اخرى
    الورشه سوف تنظم من قبل الباشمهندس مصطفى فقط اقدم اعتذرى لكم مرة اخرى

  6. #621

    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    وطنى الدى يحترمنى
    المشاركات
    5,642
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    139

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    انا بالنسبة لي يهمني نجاح الورشة لاني انا المستفيدة الاولى لدا من الافظل ان توصع خطة عمل لا اريد ان تششتت المعلومات وبدلك خلط في المفاهيم لانه صراحة بدات اجد صعوبة في المتابعة

  7. #622

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    لا حول ولا قوة الا بالله ...................... الأمور فعلا خرجت عن حد السيطرة ............. لو سمحتم يا شباب ........ ومعلش ماتزعلوش منى ............. ومع احترامى للجميع ........... وانا مرحب بكل اقتراح قولتوه سواء من الأخ عدلان او الأخت سعاد ............ بس بالشكل ده .... احنا فعلا .... بنخبط فى اى حاجة ... اكننا مش عارفين نعمل ايه بالظبط .......... كل اللى اقترحتوه انا موافق عليه .... بس مش دلوقتى ..........

    انا خلاص خدت قرارى ..... والمثل بيقول المركب ام ريسين بتغرق ......... واحنا كل واحد فينا بيقول رأى واقتراح .....
    لا يضيع شئ ذو قيمة إذا صرفنا الوقت الكافي في اتقانه

  8. #623

    الصورة الرمزية MOSTAFA SAYED
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    Doha-Qatar
    العمر
    42
    المشاركات
    1,616
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    44

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    جارى الآن ......................... تحضير مودلينج جاهز ...لتطبيق عليه خامات الفيراى ...........

    الخامات التى سيتم استخدامها ...... هى من نفس الخامات التى تم وضعها فى النمازج الاثنى عشر

    السابقة .... وسيتم تحديدها واماكن استخدامها فى المودلينج .........


    ان شاء الله فى أثناء العمل بالتطبيق .... سيتم تجهيز درس احترافى جديد ( يشمل النقاط الغامضة فى تطبيق المراجعة ) ................


    خلاص .......خلص الكلام ........... وجزاكم الله خيرا ............

  9. #624
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    48
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    السلام عليكم :

    يا أخي الحبيب مصطفى سعيد الورشة دي بتصمم ايه

    ممكن انا اساعدكم ولو بالقليل

    ارجو المعذرة للدخول بينكم بشكل مفاجئ

    ولكن اسمحلي ان أكون مشترك معكم

    علشان نختصر الطريق على السريع

  10. #625



    الصورة الرمزية Adlène HECINI
    إدارة اقسام الأوتوكاد والماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    الجــــ وهــــــران ـــــزائر
    العمر
    40
    المشاركات
    3,330
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    3
    معدل تقييم المستوى
    94

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    فكرة اللوغو يااااااااااا جماااااااعة لوضع كل الخامات المصنوعة بهذه الورشة
    الفكرة ممتدة من الدرس الأول الذي يحوي تسييف الخامة و الرجوع إليها مرة أخرى
    ... بخصوص كثرة الإقتراحات يا راقية لا أراها بتاتا تَقٍلُ مِنَ التنظيم بل بالعكس تفتح لنا بكل فكرة بابا ممكن يسهل علينا الإستيعاب ... فالتطبيق الجيد
    صراحة ... و لأن الباب مفتوح للصراحة ... كلمة تدبدب ليس لها بتاتا مكان بالورشة ... و بالخصوص بورشتنا هذه
    و الصراحة الصراحة جد مستاء من كلامك ... لأن مسيرة الألف ميل تبدأ بخطوة و ألاحظ أنك بقولك هذا تريدين أن تنهي الألف ميل بنفس الخطوة ... يسترجعني توقيع الأخ مصطفى السيد .... لا يضيع شئ ذو قيمة إذا صرفنا الوقت الكافي في اتقانه
    وفقنا الله و إياكم

  11. #626

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    باشمهندس مصطفى نأسف على اى قلق او لاخبطة حدثت
    انا اسفة جدا
    من هنا و رايح انا مش هقول راى او اى اقتراح
    كل واحد من الاخوة عارف مصلحته فين و مش هنادى على احد تانى
    انا زى زى الاخوة المشتركين بل اقل
    و ماليش اى دعوة بالاقتراحات سواء بالورشه هنا او هناك
    هناك انا مسؤوله عن ارسال الدورس للاخوة فقط

  12. #627

    الصورة الرمزية soad80
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    5,519
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    127

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    معذرا منى يا باشمهندس لمرة المليون اكرر اسفى لحضرتك
    خلاص يا عدلان الموضوع منتهى دى كانت خطاء منى انى نسيت ان الورشه لها صاحب
    و هو المسؤول عنها معذرا على كلامى الحاد و لكنى شعرت اننا قاتلنا قيتل بهذه المقترحات

  13. #628

    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    وطنى الدى يحترمنى
    المشاركات
    5,642
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    139

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Adlène HECINI مشاهدة المشاركة
    فكرة اللوغو يااااااااااا جماااااااعة لوضع كل الخامات المصنوعة بهذه الورشة
    الفكرة ممتدة من الدرس الأول الذي يحوي تسييف الخامة و الرجوع إليها مرة أخرى
    ... بخصوص كثرة الإقتراحات يا راقية لا أراها بتاتا تَقٍلُ مِنَ التنظيم بل بالعكس تفتح لنا بكل فكرة بابا ممكن يسهل علينا الإستيعاب ... فالتطبيق الجيد
    صراحة ... و لأن الباب مفتوح للصراحة ... كلمة تدبدب ليس لها بتاتا مكان بالورشة ... و بالخصوص بورشتنا هذه
    و الصراحة الصراحة جد مستاء من كلامك ... لأن مسيرة الألف ميل تبدأ بخطوة و ألاحظ أنك بقولك هذا تريدين أن تنهي الألف ميل بنفس الخطوة ... يسترجعني توقيع الأخ مصطفى السيد .... لا يضيع شئ ذو قيمة إذا صرفنا الوقت الكافي في اتقانه
    وفقنا الله و إياكم
    انا ساكون صريحة جدا وضعت التطبيق المطلوب الاول وانا متاكدة انه مش مزبوط ولم تله لا ملاحظة ولا نقاش كان اقتراح الصور تم اقتراح اللوجو في نظري انا لا ارفظ الاقتراحات بل ارفظ عدم النظام والالتزام بسير الورشة

  14. #629



    الصورة الرمزية Adlène HECINI
    إدارة اقسام الأوتوكاد والماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    الجــــ وهــــــران ـــــزائر
    العمر
    40
    المشاركات
    3,330
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    3
    معدل تقييم المستوى
    94

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soad80 مشاهدة المشاركة
    معذرا منى يا باشمهندس لمرة المليون اكرر اسفى لحضرتك
    خلاص يا عدلان الموضوع منتهى دى كانت خطاء منى انى نسيت ان الورشه لها صاحب
    و هو المسؤول عنها معذرا على كلامى الحاد و لكنى شعرت اننا قاتلنا قيتل بهذه المقترحات
    ولا يهمك سعاد .... أعرف و كما يعرف الجميع أنك لم ولن تسيئي لأحد ... دمتي أختا فاضلة،كريمة و عزيزة ...
    على فكرة لم يصلني شئ على الخاص
    بإنتظاره ... وفقنا الله و إياكم

  15. #630

    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    وطنى الدى يحترمنى
    المشاركات
    5,642
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    139

    رد: معا .... نحترف خامات الفيراي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soad80 مشاهدة المشاركة
    معذرا منى يا باشمهندس لمرة المليون اكرر اسفى لحضرتك
    خلاص يا عدلان الموضوع منتهى دى كانت خطاء منى انى نسيت ان الورشه لها صاحب
    و هو المسؤول عنها معذرا على كلامى الحاد و لكنى شعرت اننا قاتلنا قيتل بهذه المقترحات
    اخت سعاد لا داعيبلهدا الكلام قتيل ومخنوق


 

 
صفحة 42 من 71 الأولىالأولى ... 323940414243444552 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مجموعة من خامات الفيراي الجاهزة
    بواسطة waleed_ali في المنتدى أدوات الماكس | 3dsMax Resources
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 09 / 11 / 2012, 48 : 10 AM
  2. خامات الفيراي
    بواسطة تونسية حرة في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 11 / 05 / 2010, 08 : 09 PM
  3. كيف استخدم ملفات من نوع mat في خامات الفيراي
    بواسطة demahmad في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 24 / 03 / 2010, 31 : 05 AM
  4. مشكله خامات الفيراي ...........؟؟؟؟
    بواسطة khaled4 في المنتدى السينما فوردي | Cinema4D
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 13 / 02 / 2010, 29 : 06 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 26 : 03 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO