Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 8 من 8

اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

هذا الموضوع : اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم داخل القسم الإسلامي والدينيالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : ( و شهد شاهد من أهلها ) أقوال بعض المستشرقين الذين أعجبوا بالرسول العظيم صلى الله عليه وسلم بين يديك ...

  1. #1
    الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    الدولة
    Egypt
    المشاركات
    2,782
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    ( و شهد شاهد من أهلها )



    أقوال بعض المستشرقين الذين أعجبوا بالرسول العظيم صلى الله عليه وسلم



    بين يديك جلة من أقوال بعض المستشرقين الذين أعجبوا بشخصية الرسول العظيم (صلى الله عليه وسلم) ومع كونهم لم يرتدوا عباءة الإسلام فإنهم قالوا كلمة حق سطرها التاريخ على ألسنتهم وفي كتبهم وتراثهم وما أحبوه كذلك إلا لأن أنصبته قد فاضت بكم من الرقي الشخصي والأخلاقي والحضاري إلى أبعد حد مما جعلهم معجبون به إلى حد جعلهم يسطرون فيه الكتب ويذكرون شخصه في كل وقت. وهذا جزء من كل ما قالوا في عظيم شخصه وصفاته الجليلة



    1- مهاتما غاندي (مهاتما غاندي في حديث لجريدة "ينج إنديا" وتكلم فيه عن صفات سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم )


    غاندي "أردت أن أعرف صفات الرجل الذي يملك بدون نزاع قلوب ملايين البشر.. لقد أصبحت مقتنعا كل الاقتناع أن السيف لم يكن الوسيلة التي من خلالها اكتسب الإسلام مكانته بل كان ذلك من خلال بساطة الرسول مع دقته وصدقه في الوعود وتفانيه وإخلاصه لأصدقائه وأتباعه وشجاعته مع ثقته المطلقة في ربه وفي رسالته. هذه الصفات هي التي مهدت الطريق وتخطت المصاعب وليس السيف. بعد انتهائي من قراءة الجزء الثاني من حياة الرسول وجدت نفسي أسفا لعدم وجود المزيد للتعرف أكثر على حياته العظيمة".



    2- راما كريشنا راو (البروفسور رما كريشنا راو في كتابه "محمد النبي". )


    "لا يمكن معرفة شخصية محمد بكل جوانبها. ولكن كل ما في استطاعتي أن أقدمه هو نبذة عن حياته من صور متتابعة جميلة. فهناك محمد النبي ومحمد المحارب ومحمد رجل الأعمال ومحمد رجل السياسة ومحمد الخطيب ومحمد المصلح ومحمد ملاذ اليتامى وحامي العبيد ومحمد محرر النساء ومحمد القاضي كل هذه الأدوار الرائعة في كل دروب الحياة الإنسانية تؤهله لأن يكون بطلا".



    3- ساروجنى ندو شاعرة الهند


    "يعتبر الإسلام أول الأديان مناديًا ومطبقًا للديمقراطية وتبدأ هذه الديمقراطية في المسجد خمس مرات في اليوم الواحد عندما ينادى للصلاة ويسجد القروي والملك جنب لجنب اعترافًا بأن الله أكبر.. ما أدهشني هو هذه الوحدة غير القابلة للتقسيم والتي جعلت من كل رجل بشكل تلقائي أخًا للآخر".



    4- المفكر الفرنسي لامارتين (لامارتين من كتاب "تاريخ تركيا" باريس 1854 الجزء الثاني صفحة 276-277. )


    لا مارتين "إذا كانت الضوابط التي نقيس بها عبقرية الإنسان هي سمو الغاية والنتائج المذهلة لذلك رغم قلة الوسيلة فمن ذا الذي يجرؤ أن يقارن أيا من عظماء التاريخ الحديث بالنبي محمد (صلى الله عليه وسلم) في عبقريته؟ فهؤلاء المشاهير قد صنعوا الأسلحة وسنوا القوانين وأقاموا الإمبراطوريات. فلم يجنوا إلا أمجادا بالية لم تلبث أن تحطمت بين ظهرانَيْهم.

    لكن هذا الرجل (محمدا (صلى الله عليه وسلم)) لم يقد الجيوش ويسن التشريعات ويقم الإمبراطوريات ويحكم الشعوب ويروض الحكام فقط وإنما قاد الملايين من الناس فيما كان يعد ثلث العالم حينئذ. ليس هذا فقط بل إنه قضى على الأنصاب والأزلام والأديان والأفكار والمعتقدات الباطلة.

    لقد صبر النبي وتجلد حتى نال النصر (من الله). كان طموح النبي (صلى الله عليه وسلم) موجها بالكلية إلى هدف واحد فلم يطمح إلى تكوين إمبراطورية أو ما إلى ذلك. حتى صلاة النبي الدائمة ومناجاته لربه ووفاته (صلى الله عليه وسلم) وانتصاره حتى بعد موته كل ذلك لا يدل على الغش والخداع بل يدل على اليقين الصادق الذي أعطى النبي الطاقة والقوة لإرساء عقيدة ذات شقين: الإيمان بوحدانية الله والإيمان بمخالفته تعالى للحوادث.

    فالشق الأول يبين صفة الله (ألا وهي الوحدانية) بينما الآخر يوضح ما لا يتصف به الله تعالى (وهو المادية والمماثلة للحوادث). لتحقيق الأول كان لا بد من القضاء على الآلهة المدعاة من دون الله بالسيف أما الثاني فقد تطلّب ترسيخ العقيدة بالكلمة (بالحكمة والموعظة الحسنة).

    هذا هو محمد (صلى الله عليه وسلم) الفيلسوف الخطيب النبي المشرع المحارب قاهر الأهواء مؤسس المذاهب الفكرية التي تدعو إلى عبادة حقة بلا أنصاب ولا أزلام. هو المؤسس لعشرين إمبراطورية في الأرض وإمبراطورية روحانية واحدة. هذا هو محمد (صلى الله عليه وسلم).

    بالنظر لكل مقاييس العظمة البشرية أود أن أتساءل: هل هناك من هو أعظم من النبي محمد (صلى الله عليه وسلم)؟



    5- مونتجومري (مونتجومرى وات من كتاب "محمد في مكة" 1953 صفحة 52. )


    إن استعداد هذا الرجل لتحمل الاضطهاد من أجل معتقداته والطبيعة الأخلاقية السامية لمن آمنوا به واتبعوه واعتبروه سيدا وقائدا لهم إلى جانب عظمة إنجازاته المطلقةكل ذلك يدل على العدالة والنزاهة المتأصلة في شخصه. فافتراض أن محمدا مدع افتراض يثير مشاكل أكثر ولا يحلها. بل إنه لا توجد شخصية من عظماء التاريخ الغربيين لم تنل التقدير اللائق بها مثل ما فعل بمحمد.




    6- بوسورث سميث ( بوسورث سميث من كتاب "محمد والمحمدية" لندن 1874 صفحة 92. )


    لقد كان محمد قائدا سياسيا وزعيما دينيا في آن واحد. لكن لم تكن لديه عجرفة رجال الدين كما لم تكن لديه فيالق مثل القياصرة. ولم يكن لديه جيوش مجيشة أو حرس خاص أو قصر مشيد أو عائد ثابت. إذا كان لأحد أن يقول إنه حكم بالقدرة الإلهية فإنه محمد لأنه استطاع الإمساك بزمام السلطة دون أن يملك أدواتها ودون أن يسانده أهلها.




    7- جيبون أوكلي(إدوارد جيبون وسيمون أوكلي من كتاب "تاريخ إمبراطورية الشرق" لندن 1870 صفحة 54. )


    جيبون وكلي ليس انتشار الدعوة الإسلامية هو ما يستحق الانبهار وإنما استمراريتها وثباتها على مر العصور. فما زال الانطباع الرائع الذي حفره محمد في مكة والمدينة له نفس الروعة والقوة في نفوس الهنود والأفارقة والأتراك حديثي العهد بالقرآن رغم مرور اثني عشر قرنا من الزمان.

    لقد استطاع المسلمون الصمود يدا واحدة في مواجهة فتنة الإيمان بالله رغم أنهم لم يعرفوه إلا من خلال العقل والمشاعر الإنسانية. فقول "أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله" هي ببساطة شهادة الإسلام. ولم يتأثر إحساسهم بألوهية الله (عز وجل) بوجود أي من الأشياء المنظورة التي كانت تتخذ آلهة من دون الله. ولم يتجاوز شرف النبي وفضائله حدود الفضيلة المعروفة لدى البشركما أن منهجه في الحياة جعل مظاهر امتنان الصحابة له (لهدايته إياهم وإخراجهم من الظلمات إلى النور) منحصرة في نطاق العقل والدين.




    8- الدكتور زويمر (الدكتور زويمر الكندي مستشرق كندي ولد 1813 ـ 1900 قال في كتابه (الشرق وعاداته). )


    إن محمداً كان ولا شك من أعظم القواد المسلمين الدينيين ويصدق عليه القول أيضاً بأنه كان مصلحاً قديراً وبليغاً فصيحاً وجريئاً مغواراً ومفكراً عظيماً ولا يجوز أن ننسب إليه ما ينافي هذه الصفات وهذا قرآنه الذي جاء به وتاريخه يشهدان بصحة هذا الادعاء.




    9- سانت هيلر (العلامة برتلي سانت هيلر الألماني مستشرق ألماني ولد في درسدن 1793 ـ 1884 قال في كتابه (الشرقيون وعقائدهم).)


    كان محمد رئيساً للدولة وساهراً على حياة الشعب وحريته وكان يعاقب الأشخاص الذين يجترحون الجنايات حسب أحوال زمانه وأحوال تلك الجماعات الوحشية التي كان يعيش النبي بين ظهرانيها فكان النبي داعياً إلى ديانة الإله الواحد وكان في دعوته هذه لطيفاً ورحيماً حتى مع أعدائه وإن في شخصيته صفتين هما من أجلّ الصفات التي تحملها النفس البشرية وهما العدالة والرحمة.




    10- إدوار مونته (الفيلسوف إدوار مونته الفرنسي مستشرق فرنسي ولد في بلدته لوكادا 1817 ـ 1894 قال في آخر كتابه (العرب).)


    عرف محمد بخلوص النية والملاطفة وإنصافه في الحكم ونزاهة التعبير عن الفكر والتحقق وبالجملة كان محمد أزكى وأدين وأرحم عرب عصره وأشدهم حفاظاً على الزمام فقد وجههم إلى حياة لم يحلموا بها من قبل وأسس لهم دولة زمنية ودينية لا تزال إلى اليوم.




    11- برناردشو ( برناردشو الإنكليزي ولد في مدينة كانيا 1817 ـ 1902 له مؤلف أسماه (محمد) وقد أحرقته السلطة البريطانية.)


    برناردشو إن العالم أحوج ما يكون إلى رجلٍ في تفكير محمد هذا النبي الذي وضع دينه دائماً موضع الاحترام والإجلال فإنه أقوى دين على هضم جميع المدنيات خالداً خلود الأبد وإني أرى كثيراً من بني قومي قد دخلوا هذا الدين على بينة وسيجد هذا الدين مجاله الفسيح في هذه القارة (يعني أوروبا).

    إنّ رجال الدين في القرون الوسطى ونتيجةً للجهل أو التعصّب قد رسموا لدين محمدٍ صورةً قاتمةً لقد كانوا يعتبرونه عدوًّا للمسيحية لكنّني اطّلعت على أمر هذا الرجل فوجدته أعجوبةً خارقةً وتوصلت إلى أنّه لم يكن عدوًّا للمسيحية بل يجب أنْ يسمّى منقذ البشرية وفي رأيي أنّه لو تولّى أمر العالم اليوم لوفّق في حلّ مشكلاتنا بما يؤمن السلام والسعادة التي يرنو البشر إليها.




    12- السير موير ( السير موير الإنكليزي في كتابه (تاريخ محمد).)


    إن محمداً نبي المسلمين لقب بالأمين منذ الصغر بإجماع أهل بلده لشرف أخلاقه وحسن سلوكه ومهما يكن هناك من أمر فإن محمداً أسمى من أن ينتهي إليه الواصف ولا يعرفه من جهله وخبير به من أمعن النظر في تاريخه المجيد ذلك التاريخ الذي ترك محمداً في طليعة الرسل ومفكري العالم.




    13- سنرستن الآسوجي (العلامة سنرستن الآسوجي: مستشرق آسوجي ولد عام 1866 أستاذ اللغات الساميّة ساهم في دائرة المعارف جمع المخطوطات الشرقية محرر مجلة (العالم الشرقي) له عدة مؤلفات منها: (القرآن الإنجيل المحمدي) ومنها: (تاريخ حياة محمد).)


    إننا لم ننصف محمداً إذا أنكرنا ما هو عليه من عظيم الصفات وحميد المزايا فلقد خاض محمد معركة الحياة الصحيحة في وجه الجهل والهمجية مصراً على مبدئه وما زال يحارب الطغاة حتى انتهى به المطاف إلى النصر المبين فأصبحت شريعته أكمل الشرائع وهو فوق عظماء التاريخ.



    14- المستر سنكس ( المستر سنكس الأمريكي: مستشرق أميركي ولد في بلدته بالاي عام 1831 توفي 1883 في كتابه: (ديانة العرب).)

    ظهر محمد بعد المسيح بخمسمائة وسبعين سنة وكانت وظيفته ترقية عقول البشر بإشرابها الأصول الأولية للأخلاق الفاضلة وبإرجاعها إلى الاعتقاد بإله واحد وبحياة بعد هذه الحياة.

    إلى أن قال: إن الفكرة الدينية الإسلامية أحدثت رقياً كبيراً جداً في العالم وخلّصت العقل الإنساني من قيوده الثقيلة التي كانت تأسره حول الهياكل بين يدي الكهان. ولقد توصل محمد ـ بمحوه كل صورة في المعابد وإبطاله كل تمثيل لذات الخالق المطلق ـ إلى تخليص الفكر الإنساني من عقيدة التجسيد الغليظة.




    15- آن بيزيت ( آن بيزينت: حياة وتعاليم محمد دار مادرس للنشر 1932.)


    من المستحيل لأي شخص يدرس حياة وشخصية نبي العرب العظيم ويعرف كيف عاش هذا النبي وكيف علم الناس إلا أن يشعر بتبجيل هذا النبي الجليل أحد رسل الله العظماء ورغم أنني سوف أعرض فيما أروي لكم أشياء قد تكون مألوفة للعديد من الناس فإنني أشعر في كل مرة أعيد فيها قراءة هذه الأشياء بإعجاب وتبجيل متجددين لهذا المعلم العربي العظيم.

    هل تقصد أن تخبرني أن رجلاً في عنفوان شبابه لم يتعد الرابعة والعشرين من عمره بعد أن تزوج من امرأة أكبر منه بكثير وظل وفياً لها طيلة 26 عاماً ثم عندما بلغ الخمسين من عمره - السن التي تخبو فيها شهوات الجسد - تزوج لإشباع رغباته وشهواته؟! ليس هكذا يكون الحكم على حياة الأشخاص.

    فلو نظرت إلى النساء اللاتي تزوجهن لوجدت أن كل زيجة من هذه الزيجات كانت سبباً إما في الدخول في تحالف لصالح أتباعه ودينه أو الحصول على شيء يعود بالنفع على أصحابه أو كانت المرأة التي تزوجها في حاجة ماسة للحماية.




    16- مايكل هارت (مايكل هارت: في كتابه مائة رجل من التاريخ.)


    إن اختياري محمداً ليكون الأول في أهم وأعظم رجال التاريخ قد يدهش القراء ولكنه الرجل الوحيد في التاريخ كله الذي نجح أعلى نجاح على المستويين: الديني والدنيوي.

    فهناك رُسل وأنبياء وحكماء بدءوا رسالات عظيمة ولكنهم ماتوا دون إتمامها كالمسيح في المسيحية أو شاركهم فيها غيرهم أو سبقهم إليهم سواهم كموسى في اليهودية ولكن محمداً هو الوحيد الذي أتم رسالته الدينية وتحددت أحكامها وآمنت بها شعوب بأسرها في حياته. ولأنه أقام جانب الدين دولة جديدة فإنه في هذا المجال الدنيوي أيضاً وحّد القبائل في شعـب والشعوب في أمة ووضع لها كل أسس حياتها ورسم أمور دنياها ووضعها في موضع الانطلاق إلى العالم.
    أيضاً في حياته فهو الذي بدأ الرسالة الدينية والدنيوية وأتمها.




    17- تولستوي (ليف تولستوي «1828 ـ 1910» الأديب العالمي الذي يعد أدبه من أمتع ما كتب في التراث الإنساني قاطبة عن النفس البشرية.)


    يكفي محمداً فخراً أنّه خلّص أمةً ذليلةً دمويةً من مخالب شياطين العادات الذميمة وفتح على وجوههم طريقَ الرُّقي والتقدم وأنّ شريعةَ محمدٍ ستسودُ العالم لانسجامها مع العقل والحكمة.




    18- شبرك النمساوي (الدكتور شبرك النمساوي)


    إنّ البشرية لتفتخر بانتساب رجل كمحمد إليها إذ إنّه رغم أُمّيته استطاع قبل بضعة عشر قرنًا أنْ يأتي بتشريع سنكونُ نحنُ الأوروبيين أسعد ما نكون إذا توصلنا إلى قمّته.




    19- القرآن هو الكتاب الذي يقال عنه (وفي ذلك فليتنافس المتنافسون) (توماس كارليل)



    20- كلما قرأت القرآن شعرت أن روحي تهتز داخل جسمي. (غوتة)


    21- لم يعتر القرآن أي تبديل أو تحريف وعندما تستمع إلى آياته تأخذك رجفة الإعجاب والحب وبعد أن تتوغل في دراسة روح التشريع فيه لا يسعك إلا أن تعظم هذا الكتاب العلوي وتقدسه. (أرنست رينان)


    22- سوف تسود شريعة القرآن العالم لتوافقها وانسجامها مع العقل والحكمة. (ليوتولستوي)

    23- لقد فهمت ... لقد أدركت ... ما تحتاج إليه البشرية هو شريعة سماوية تحق الحق وتزهق الباطل. (ليوتولستوي)

    24- لا يوجد في تاريخ الرسالات كتاب بقي بحروفه كاملا دون تحوير سوى القرآن الذي نقله محمد. (الأمريكي مايكل هارت)


    25- القرآن كتاب الكتب وإني أعتقد هذا كما يعتقده كل مسلم. (غوتة)


    26- سمع العالم الفلكي (جيمس جينز) العالم المسلم (عناية الله المشرقي) يتلو الآية الكريمة (إنما يخشى الله من عباده العلماء) فصرخ قائلا: مدهش وغريب! إنه الأمر الذي كشفت عنه بعد دراسة استمرت خمسين سنة! من أنبأ محمدا به؟ هل هذه الآية موجودة في القرآن حقيقة؟! لو كان الأمر كذلك فأنا أشهد أن القرآن كتاب موحى به من عند الله. (جيمس جينز)


    27- لما وعد الله رسوله بالحفظ بقوله (والله يعصمك من الناس) صرف النبي حراسه والمرء لا يكذب على نفسه فلو كان لهذا القرآن مصدر غير السماء لأبقى محمد على حراسته! (العلامة بارتلمي هيلر)


    28- لا شك في أن القرآن من الله ولا شك في ثبوت رسالة محمد. (الدكتور إيرنبرج أستاذ في جامعة أوسلو)


    29- لا أجد صعوبة في قبول أن القرآن كلام الله فإن أوصاف الجنين في القرآن لا يمكن بناؤها على المعرفة العلمية للقرن السابع الاستنتاج الوحيد المعقول هو أن هذه الأوصاف قد أوحيت إلى محمد من الله. (البروفيسور يوشيودي كوزان - مدير مرصد طوكيو)


    30- أعظم حدث في حياتي هو أنني درست حياة رسول الله محمد دراسة وافية وأدركت ما فيها من عظمة وخلود. (الشاعر الفرنس لامارتين)


    31- أي رجل أدرك من العظمة الإنسانية مثلما أدرك محمد وأي إنسان بلغ من مراتب الكمال مثل ما بلغ لقد هدم الرسول المعتقدات الباطلة التي تتخذ واسطة بين الخالق والمخلوق. (لامارتين)


    32- محمد نبي حقيقي بمعنى الكلمة ولا يمكننا بعد إنكار أن محمدا هو المرشد القائد إلى طريق النجاة. (عالم اللاهوت السويسري د.هانز كونج)


    33- بحثت في التاريخ عن مثل أعلى لهذا الإنسان فوجدته في النبي العربي محمد صلى الله عليه وسلم.(شاعر الألمان غوته)


    34- يخاطب الشاعر غوته أستاذه الروحي الشاعر الكبير حافظ شيرازي فيقول: (يا حافظ إن أغانيك لتبعث السكون ... إنني مهاجر إليك بأجناس البشرية المحطمة بهم جميعا أرجوك أن تأخذنا في طريق الهجرة إلى المهاجر الأعظم محمد بن عبد الله). (غوته)


    35- إن التشريع في الغرب ناقص بالنسبة للتعاليم الإسلامية وإننا أهل أوربا بجميع مفاهيمنا لم نصل بعد إلى ما وصل إليه محمد وسوف لا يتقدم عليه أحد. (غوته)


    36- لما بلغ غوته السبعين من عمره أعلن على الملأ أنه يعتزم أن يحتفل في خشوع بتلك الليلة المقدسة التي أنزل فيها القرآن الكريم على النبي محمد صلى الله عليه وسلم. (غوته)


    37- أنا واحد من المبهورين بالنبي محمد الذي اختاره الله الواحد لتكون آخر الرسالات على يديه وليكون هو أيضا آخر الأنبياء. (ليوتولستوي)


    38- إنما محمد شهاب قد أضاء العالم ذلك فضل الله يؤتيه من يشاء. (توماس كارليل)


    39- قرأت حياة رسول الإسلام جيدا مرات ومرات فلم أجد فيها إلا الخلق كما ينبغي أن يكون وكم ذا تمنيت أن يكون الإسلام هو سبيل العالم.

    40- لقد درست محمدا باعتباره رجلا مدهشا فرأيته بعيدا عن مخاصمة المسيح بل يجب أن يدعى منقذ الإنسانية وأوربا في العصر الراهن بدأت تعشق عقيدة التوحيد وربما ذهبت إلى أبعد من ذلك فتعترف بقدرة هذه العقيدة على حل مشكلاتها فبهذه الروح يجب أن تفهموا نبوءتي. (جورج برنادشو)

    41- جدير بكل ذي عقل أن يعترف بنبوته وأنه رسول من السماء إلى الأرض. (كارل ماركس)


    42- هذا النبي افتتح برسالته عصرا للعلم والنور والمعرفة حري أن تدون أقواله وأفعاله بطريقة علمية خاصة وبما أن هذه التعاليم التي قام بها هي وحي فقد كان عليه أن يمحو ما كان متراكما من الرسالات السابقة من التبديل والتحوير. (كارل ماركس)


    منقول


    اللهم صل وسلم وبارك على النبي المبارك أشرف الخلق حبيبنا حبيب الله سيدنا وحبيبنا ومخرجنا من الظلمات إلى النور وخير خلق الله محمد صلى الله عليه وسلم

    قال تعالى
    (( أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ ))الحديد

  2. #2

    الصورة الرمزية Haitham Zaki
    مشرف القسم الاسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2009
    الدولة
    Egypt
    العمر
    31
    المشاركات
    2,681
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    الصور
    7
    معدل تقييم المستوى
    78

    Arrow رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم



  3. #3
    الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    الدولة
    Egypt
    المشاركات
    2,782
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    شكراً لمرورك العطر اخي الكريم هيثم

  4. #4

    الصورة الرمزية المهندس كوماندو
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2009
    الدولة
    جده
    العمر
    29
    المشاركات
    379
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    21

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    اللهم صلى وسلم وبارك عليك يا حبيبى يا رسول
    جزاك الله كل خير يا حودة على موضوعك المتميز
    كلمة الله هى العليا

    سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

  5. #5
    الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    الدولة
    Egypt
    المشاركات
    2,782
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المهندس كوماندو مشاهدة المشاركة
    اللهم صلى وسلم وبارك عليك يا حبيبى يا رسول
    جزاك الله كل خير يا حودة على موضوعك المتميز
    الله يبارك فيك وفي عمرك اخي الحبيب كوماندو
    دا مرورك وردودك هيا المميزة اخي الغالي

  6. #6
    الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    الدولة
    Egypt
    المشاركات
    2,782
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    اخواني واخواتي في الله
    انا قمت بترجمة الموضوع في احدي المواقع
    لو في اخ او اخت ضليع في اللغة يا ريت يقراء الموضوع ويخبرني اذا كانت الترجمة جيدة ام لا
    انا عارف الموضوع طويل انما لو الترجمه مظبوطه هايبقي الموقع دا مفيد لنا جميعا
    الله الموفق


    (And witness the people)



    According to some Orientalists, who admired the great Prophet peace be upon him



    At your fingertips Journal of the accounts of some Orientalists who admired charismatic Great Prophet (peace be upon him) and they did not wear the mantle of Islam, they said the word right line had history on the tongue and in books and heritage, and loved him as well, only because its shares are flowing to you from the personal and moral progress of civilization and to the extent that they are impressed by the extent to which Istron them books and remember the person all the time. This is part of what they said in a great person and great qualities



    1 - Mahatma Gandhi (Mahatma Gandhi in an interview with the newspaper "Young India" and spoke about the characteristics of prophet Mohammed peace be upon him)


    Gandhi "I wanted to know the characteristics of the man who has a dispute with the hearts of millions of people .. I have become convinced of the conviction that the sword is not the means by which Islam has its place but it was through the simplicity of the messenger with the accuracy and truth of the promises, dedication and loyalty to his friends and followers and courage with absolute confidence in the Lord and in his letter. These are the qualities that paved the way beyond the difficulties, not the sword. After I finished reading the second part of the life of the Prophet and found myself regret the absence of more to know more about his life. "



    2 - Rama Krishna Rao (Krishna Rao in his book "Muhammad the Prophet.")


    "We can not know the personality of Muhammad in all its aspects. But all I can to my life is about the sequence of pictures of beautiful. There is Mohammad the Prophet Muhammad warrior Muhammad, a businessman Muhammad, a policy and Mohammed al-Khatib and Mohammed reformer Muhammad haven for orphans and protector of slaves, Muhammad Editor women and Mohammed Al-Qadi All these wonderful roles in all walks of life to qualify him to be a hero. "



    3 - Sarujny poet Nadu, India


    "Islam is the first religious calling and applied to democracy and that democracy begins at the mosque five times a day when the call to prayer and worship the village and King side by side in recognition that God is great .. What surprised me is the unit of non-division, which made it automatically every man a brother to another" .



    4 - French thinker Lamartine (Lamartine from the book "History of Turkey," Paris 1854 Part II p. 276-277.)


    Not Martin, "If the controls that measure the human genius is the end of His Highness and the amazing results, despite the lack of means who is dare to compare any history of the great modern Prophet Muhammad (peace be upon him) in the genius? These celebrities have made weapons and enacted laws and established empires. Accrue not only the laurels obsolete soon crashed in their midst.

    But this man (Muhammad (peace be upon him)) did not lead armies and has enacted legislation governing the empire and the peoples and rulers tame, but it also led millions of people was the third of the world then. Not only that, but that he had spent on the monuments and companions, religions and ideas and false beliefs.

    The patience of the Prophet and was flogged until victory (God). Ambition was the Prophet (peace be upon him) directed the college to a single goal did not aspire to the formation of an empire and so on. Until the prayer of the Prophet permanent and private speaking to his Lord and his death (peace be upon him) and even after his death, all this does not indicate a fraud and deceit, but evidence of genuine uncertainty, which the Prophet gave the energy and power to establish the doctrine is twofold: belief in the oneness of God and faith in Almighty Bmkhafatth of accidents.

    Valhq I shows the character of God (not a singularity), while others say it is not by God (which is similar to the material and accidents). For I had to be the elimination of the alleged gods other than Allah, the sword and the second requests the consolidation of the word faith (with wisdom and good advice).

    This is Muhammad (peace be upon him) philosopher-Khatib Prophet legislator Warrior compelling dislikes founder of schools of thought, which calls for true worship no memorials or as far. Twenty is the founder of the empire in the land and one spiritual empire. This is Muhammad (peace be upon him).

    In view of all measures of human greatness I would like to ask: Is there is the greatest of the Prophet Muhammad (peace be upon him)?



    5 - Montgomery (Montgomery Watt from the book "Muhammad in Mecca," 1953 page 52.)


    The willingness of this man to bear persecution for his beliefs and moral nature, those who believe they saw and they followed their leader and master to the greatness of his achievements Almtalegpkl evidence of justice and fairness inherent in the person. Muhammad is no presumption that the assumption is more problems does not solve it. But there was no personal history of the great Western has not received adequate appreciation, such as Muhammad did.




    6 - Bosworth Smith (Bosworth Smith, of the book "Mohammed and Mohammedan" London 1874 page 92.)


    Muhammad was a political leader and religious leader at the same time. But were not to have the arrogance of the clergy and were not to have a corps such as the Tsars. He did not have armies or Mjeicp palace guards, constructed or fixed return. If one says that the rule of divine power, it Muhammad because it is able to hold the reins of power without its instruments and has not backed by her family.




    7 - Oakley Gibbon (Edward Gibbon and Simon Oakley of the book "History of the Middle Empire" London 1870 page 54.)


    Gibbon and I am not the spread of Islamic call was the fascination with what it's worth, but its continuity and stability over time. What remains remarkable impression dug Muhammad in Mecca and Medina, with the same magnificence and power in the hearts of Indians and Africans and Turks newly Koran, despite the passage of twelve centuries ago.

    Muslims have been able to withstand one hand in the face of strife faith in God, although they did not know is only through reason and human feelings. Stop "I bear witness that there is no god but Allah and that Muhammad is the Messenger of Allah" is simply a certificate of Islam. Has not affected their sense of the divinity of God (Allah) the existence of any of the unforeseen things that were taken gods other than Allah. Honor of the Prophet did not exceed the limits and qualities of virtue, known in Alepeshrkme his approach to life make the manifestations of the gratitude of his companions (for guided them out of the darkness into the light) limited the scope of reason and religion.




    8 - Zwimmer (Zwimmer Canadian Mstcherq Canadian born 1813 1900, said in his book (Middle and customs).)


    Muhammad was no doubt one of the greatest Muslim religious leaders and it is also true that he was a reformer, eloquent and bold, daring and a great thinker can not attribute to him is contrary to these qualities and married, who came by the witness and the date for this claim.




    9 - St Helier (tag Helier German orientalist Germany was born in Dresden in 1793 1884 he said in his book (the East and beliefs).)


    Mohammed was the head of state and awake on people's lives, liberty and punished those who committed crimes by the conditions of time and felonies were living in its midst the Prophet the Prophet was called to the one God and religion in the call to those nice and kind to even with his enemies but his character, two traits are incurred for the qualities that are human life and justice and compassion.




    10 - Monte Edouard (French philosopher Edouard Monte Orientalist Frenchman born in the town for 1817 1894 Okada said in the book (the Arabs).)


    Mohammed knew Bkhulus faith and courtesy and fairness in governance and integrity of the expression of thought and verification and wholesale Mohamed was convicted of purer and merciful to the Arabs of his time and most in order to preserve the lead and guiding them to a life of never dreamed of before and the foundations of a state of their time and are still religious today.




    11 - George Bernard Shaw (George Bernard Shaw born in the English city of Kanya 1817 1902 author called him (Mohammed) was burned by the British authority.)


    Bernard Shaw The world desperately needs to be a man in the thinking of Muhammad the prophet of this religion which has always been the respect and esteem it the most powerful religion in the digestion of all civilizations eternal immortality forever and I think many of the children had entered the national debt to him will find this religion wide scope of this continent (ie, Europe).

    The clergy of the Middle Ages and the result of ignorance, intolerance, might have painted a grim picture of Mohammed has been considered him an enemy of Christianity, but I looked at was this man found the miracle of supernatural and found that it was not an enemy of Christianity, but should be called the savior of mankind, in my opinion if given the world today, according to the solution of our problems so as to ensure peace and happiness that people look to it.




    12 - Sir Muir (Sir Muir English in his book (the history of Mohammed).)


    The Prophet Muhammad is the Muslim title of Secretary since childhood consensus of the people of his country's honor morals and good behavior and whatever there was of Muhammad is the highest end of the descriptor do not know of ignorance and an expert on the given careful consideration to the glorious history that date, Muhammad, who left in the forefront of the Apostles and thinkers of the world .




    13 - Asoji (tag Asoji: Orientalist Asugi born in 1866 professor of Semitic languages contributed to the knowledge collection of Eastern manuscripts editor of the magazine (the world-east) has several books, including: (Holy Bible Mohammadi), including: (the date of the life of Mohammed).)


    We did not do justice to deny Muhammad, if it is of great qualities and advantages, Hamid Muhammad had fought the battle of life right in the face of ignorance and barbarism insisting on the principle and continues to fight the tyrants even ended up in the victory became complete law which is above the greats of history.



    14 - Mr syncs (Mr Sanks U.S.: U.S. Mstcherq Balaj born in the town in 1831, died 1883 in his book: (the religion of the Arabs).)

    Muhammad appeared after Christ, five hundred and seventy years, and was his promotion of the human mind Bicrabha the primary origin of the good morals and take her back to the belief in one God and life after this life.

    To be said: The idea of Islamic created a very significant paper in the world and concluded that the human mind from the heavy chains which were captured by structures on the hands of priests. Mohammed was reached all but obliterated him every image in the temples and neutralize each representation of the absolute Creator of human thought to rid the large embodiment of the doctrine.




    15 - Anne Bizet (Anne Bizint: the life and teachings of Mohammed Dar Madres for publication 1932.)


    Impossible for anyone studying the life and character of great Prophet of Arabia and knows how the Prophet lived and how people know but feel this revered prophet of Galilee, an apostle of God's great and although I will introduce you tell things as may be familiar to many people, I am in each time was re- read these things with renewed admiration and reverence for that mighty Arabian teacher.

    Did you mean to tell me that a man in the prime of his youth has not exceeded the twenty-fourth after the age of married women is much greater than it has been faithful for 26 years and then when it was fifty years old - the age at which the fade lusts of the flesh - married to satisfy the wishes and desires?! Thus, rather than be judged on the lives of people.

    If you look at women who are married will find that all the marriages of these marriages were a reason either to enter into an alliance for the benefit of his followers, and religion or get something for the benefit of owners or a woman, whom he married in dire need of protection.




    16 - Michael Hart (Michael Hart: In the book, one hundred men of history.)


    The optional Muhammad to be the first in the most important and greatest men of history may surprise readers, but the only man in history who succeeded at the highest success: religious and secular.

    There are prophets and messengers and messages of great sages began, but died without completing the Messiah in Christianity or shared by others, or their predecessors in others Moses in Judaism, but Muhammad is the only one who completed his religious rulings were embraced by the peoples and the whole of his life. And that filed by the new state religion in this area is also secular united the tribes of the people and the people in the nation and laid the foundations of all life and making things worldly and placed in a position to move the world.
    Also in his life he began the letter by the religious and secular and most complete.




    17 - Tolstoy (Lev Tolstoy «1828 1910» World writer, which is the literature of the most enjoyable as written in the human heritage of all human life.)


    Muhammad enough pride that he found bloody and humiliated nation from the clutches of the demons of reprehensible habits and the opening of their faces through the advancement and progress, and the law of Mohammed the world will prevail in line with reason and wisdom.




    18 - The entire Austrian (Dr. Shabrak Austrian)


    Humanity should be proud of having a man like Muhammad among them as it despite Amith managed by a few centuries to come the legislation that we Europeans would be very happy if we reached the top.




    19 - the Koran is a book that is said about him (in faith) (Thomas Carlyle)



    20 - Whenever I read the Koran, I felt that my soul vibrating inside my body. (Goethe)


    21 - No defects Koran any alteration or distortion when listening to its verses take you shiver of admiration and love, after invading in the study of the spirit of legislation where you can not help maximize this book the top and keeping it holy. (Ernest Renan)


    22 - the law of the Koran will prevail in the world for compatibility and harmony with reason and wisdom. (For Uotolstoy)

    23 - I understand ... I realized ... What humanity needs is the divine law are entitled to claim the right and wrong. (For Uotolstoy)

    24 - No messages in the history of the letters with a full book remained unaltered but the Koran, which moved Muhammad. (Michael Hart)


    25 - The Holy Book of Books and I believe this also believe every Muslim. (Goethe)


    26 - He heard the astronomer (James Jeans) the Muslim world (Inayatullah Levantine) recite the verse (but fear Allah has revealed), he screams: amazing and weird! It is revealed by the study continued after fifty years! Muhammad foretold of him? Is this verse found in the Quran true?! If so, I bear witness that the Qur'an is a book inspired by God. (James Jeans)


    27 - as promised Messenger of God saying to the conservation (and God protect you from the people) exchange Prophet guards and one does not is lying to himself if this was a source other than the Koran heaven, to stay on guard Mohammed! (Label Barthélémy Heller)


    28 - There is no doubt that the Koran from Allah, There is no doubt prove Muhammad's mission. (Dr. Iernberg professor at the University of Oslo)


    29 - I have no difficulty in accepting that the Koran is the word of God, the descriptions of the embryo in the Quran can not be built on scientific knowledge of the seventh century only reasonable conclusion is that these descriptions may be revealed to Mohammed from God. (Professor Yoshiodi Cousin - Director of the Observatory of Tokyo)


    30 - the greatest event in my life is that I studied the life of the Messenger of Allah, Mohammad is a comprehensive study and realized what the greatness and immortality. (Frenchman poet Lamartine)


    31 - any man knew of human greatness as Muhammad realized that anyone who has reached the perfect places such as a total demolition of the Prophet have false beliefs, which take the mode between the Creator and the creature. (Lamartine)


    32 - Mohammad Nabi, a real sense of the word We can no longer deny that Muhammad is the leader guide to the path of salvation. (D Swiss theologian. Hans Kong)


    33 - looked in history for the best example of this man and found in the Arab Prophet Muhammad peace be upon him. (German poet Goethe)


    34 - address the spiritual mentor, the poet Goethe, the great poet Hafiz Shirazi says: (Oh Hafiz, the stillness of your songs to send to you ... I am an immigrant human races broken all of them please take us in the way of immigration to immigrant-Azam Mohammad bin Abdullah). (Goethe)


    35 - The legislation in the West minus for the Islamic teachings and We the people of Europe, all our concepts have not yet attained that which Muhammad attained, and will not move in by anyone. (Goethe's)


    36 - Goethe, when he reached the age of seventy publicly announced that he intended to celebrate the night in awe that the Holy Quran which was revealed to the Prophet Muhammad peace be upon him. (Goethe)


    37 - I'm one of the zest for the Prophet Muhammad the one chosen by God to be the last messages on his hands and so that is also the last of the prophets. (For Uotolstoy)


    38 - but Mohammed Shehab light of the world the Bounty of Allah bestows on whom He will. (Thomas Carlyle)


    39 - I read the life of the Prophet of Islam a good several times and did not find only the creation as it should be and how much a wish that Islam is the way of the world.

    40 - I have studied Muhammad as a man of astonishing saw him away from fighting with Christ, but must be called the Savior of humanity and Europe in the current era began to love the doctrine of Tawhid and perhaps gone further by recognizing the ability of this doctrine to solve the problems in this spirit must understand my prediction. Of (George Bernadasho)

    41 - worthy of all of a mind that recognizes Npute and that a messenger from heaven to earth. (Karl Marx)


    42 - This afternoon, the Prophet opened his letter and the light of science and knowledge behooves to write down his words and deeds in a scientific manner and in particular that these precepts are undertaken by the revelation he should erase what was accumulated from previous messages from the switch and modification. (Karl Marx
    )

  7. #7

    الصورة الرمزية mynameisyaser
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    1,829
    Thanks
    0
    Thanked 3 Times in 3 Posts
    معدل تقييم المستوى
    52

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    الحمد لله على نعمة الإسلام والنبى الرحمه محمد صلى الله عليه وسلم

  8. #8
    الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    الدولة
    Egypt
    المشاركات
    2,782
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    رد: اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم

    شكرا لمرورك الكريم اخي الكريم ياسر


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. شخصية الرسول صلى الله عليه وسلم
    بواسطة حلمى اعمل حاجه في المنتدى القسم الإسلامي والديني
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 18 / 09 / 2013, 42 : 02 PM
  2. اقوال لمشاهير الغرب عن الرسول صلى الله عليه وسلم
    بواسطة waleed_ali في المنتدى القسم الإسلامي والديني
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 29 / 10 / 2012, 21 : 10 PM
  3. غزوات الرسول صلى الله عليه وسلم
    بواسطة waleed_ali في المنتدى القسم الإسلامي والديني
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 08 / 10 / 2012, 34 : 03 PM
  4. محمد صلى الله عليه وسلم .. في عيون أعظم مفكري الغرب
    بواسطة mouna في المنتدى القسم الإسلامي والديني
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 30 / 08 / 2008, 30 : 10 PM
  5. إلى كل من يحب الرسول (صلى الله عليه وسلم)
    بواسطة عريشة في المنتدى القسم الإسلامي والديني
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 03 / 12 / 2007, 59 : 02 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 14 : 03 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO