Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
صفحة 10 من 13 الأولىالأولى ... 78910111213 الأخيرةالأخيرة
النتائج 136 إلى 150 من 181

مجلة طريق الجرافيك العدد الأول : 2010

هذا الموضوع : مجلة طريق الجرافيك العدد الأول : 2010 داخل مجلة طريق الجرافيك | CGway Magazineالتابع الي قسم نشاطات طريق الجرافيك (لحظه بلحظة) : يا حمدى يا اخى العزيز شيل من دماغك كلمة بسرعة دى خالص مافيش حاجة اسمها بسرعة فى حاجة اسمها أتعلم ...

الصورة الرمزية م/أحمد عبد الرحمن
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: مجلة طريق الجرافيك :إصدار فبراير - مارس 2010

يا حمدى يا اخى العزيز شيل من دماغك كلمة بسرعة دى خالص مافيش حاجة اسمها بسرعة فى حاجة اسمها أتعلم وأفهم وده مش بييجى بالسرعة . انت ماشى صح وكويس الموضوع محتاج منك ترتيب مش سرعة اتفقنا .

متهيألى خلاص كده الموضوع خلص وماحدش زعلان بس انت بس نقى الكلام اللى بتقوله علشان زى ما قلتلك ده مجتمع اللى بيتكلمو فيه مش شايفين بعض اوكى

يلا سلام وعايز اسمع عنك اخبار كويسة

الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    22
    الصور
    18

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدي3dmax مشاهدة المشاركة
    علي فكره يا استاذ احمد والله ما اقصد اي واحد فيهم هما اللي طلعو كده ما اعرف شازاي انا كنت اقصد شخص واحد فقط انا مش عايز اقول علي اسمه بس انت قلتلي انه مشغول جدااا وانا لما بحب اتكلم مع حد في موضوع معين بتكلم مع اكبر واحد في التخصص بتاعه يعني مثلا انت يا بشمهندس انا بحب اتكلم معاك في الافتر افكت وبحب اكلم الاستاذ علي عبد الرحمن ازاي هو بيعمل الصور بتاعاته دي والسفر بره والشغل بره والاستاذ مصطفي مكرم لسه هاتعرف عليه عشان عاوز استفيد منه في الفوتوشوب والماكس انا مش عايز اي حد اكلمه يلغبطلي الدنيا زي ما بيحصل فاقررت ان اكلم الاستاذ عطيه عشان هو اكبر واحد في الماكس كلمته علي الموبايل كذا مره واله عارف انه مشغول بس كل الحكايه انا بحب استفيد من صاحب الخبره فقط عشان اتعلم صح بس المشكله انه مش بيرد عليه عارف ان مشغول والله بس اللي مضاقني عاوز اقعد معاه مش عااااارف انا كان قصدي كل الكلام حتي اللي في المجله والله تحفه بس برده انا اضيقت من شوية كلام قاله الاستاذ عطيه فقط وليس لاي شخص اخر انا اضيقت اني مش بلقيه قصادي حااسس انه بيكلم المشرفين والناس اللي عارفهم فقط ده احساسي عشان كده قلت الكلام ده لحظة غضب انا مش هاتاسف لحد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طبعا انا كل الردود واصلاني علي الميل ودخلت مخصوص لكي اري ايه الموضوع فوجدت الكل رد وقرات طبعا الردود سريعا

بص اخي الكريم

اعلم جيدا وهذا يقين لدي مما لا يجعل للشك مجال
    ان مهما قمنا باكثر مما نقوم به ولا يهمني من يعلم ومن لا يعلم ما يهمني ان الله يعلم بما نقوم به سياتي احدا يقلل من ذلك لآن هذه سنة الحياة وطبيعة البشر

طبعا احتسب كلامك عند الله مش اكثر من ذلك
    ويوجد هنا اخوه اعتز بهم شرفوني في بيتي ورؤوا باعينهم ما ياتيني من الموقع من رسائل ولو قمت بالرد عليها لما استطعت

علي العموم لكلا منا معتقداته وهو حر بها ولاكن اتمني ان لا يفرضها علي الأخرين
    عندما تطلب من احد مساعده او معونه هذه تبقي تفضلا منه وهذا شيء متعارف عليه ولا شك ولا جدال فيه

فان لم يستطيع الرد عليك اصبح كانه اتي باشد المنكرات انا رايت ذلك منك في اكثر من موضوع

مقر طريق الجرافيك بالقاهرة
    7 شارع جامعة القاهرة - الدور الثالث - بميدان الجيزة
    Tel: (202)35696328 Cell: (2012)70770170 - (2011)16030067 - (2012)25134331

الصورة الرمزية egymoataz
    طالب بالمركز التعليمي

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ربنا يهدى النفوس .. قولوا امين

الصورة الرمزية mahmoud-saad
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ربنا يكرمكم ويوفقكم جميعا يا رب
    احلي اخوة واحلي صحبه وجدتها في هذا المنتدي الي بالفعل ايام كتيرة بقضي فيه وقت اكتر من الوقت الي بقضيه مع اصحابي او عائلتي لاني لم اجد هذا الكم من الود والتفعل والمسهمه والافاده لكل المشتركين
    وانا من اول يوم ليا في المنتدي وجدت هناك من الاخوة والاخوات ساعدوني من اول يوم "مهندس عطيه
    , الاخت أمة الله, ,مهندسه مريم, واخي استاذ عبد العزيز, استاذ أحمد البدري, مهندسه سعاد والاخت سها و...............
    يعني الي بيقول ان مفيش تفاعل ولا اهتمام بالرد علي موضوع ليه او طلب مساعدة له في اي مجال او اي موضوع فهذا غير موجود ابدا في هذا المنتدي
    اما عن موضوع الدورات والدروس فبجد المنتدي ملئ بهما بل بالعكس انا حاولت اشترك في اكثر من دورة انما الوقت والانشغال هما الي منعوني يعني تقصير مني مش من المنتدي والي عاوز دروس او دورات فما شاء الله المنتدي مليئ بهما بس الي يقدر يخلص عشرهم هيبقي محترف في المجال او الرنامج الي عاوزة
    خلاصة القول الله يكرمكم ويجازيكم كل الخير اخواني واخواتي في الله
    اعزكم الله وزادكم الله علما وايماناً
    وهدانا الله واياكم
    وربنا يوفق الجميع يا رب
    قال تعالى
    (( أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ ))الحديد

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ateya3d مشاهدة المشاركة

طبعا انا كل الردود واصلاني علي الميل ودخلت مخصوص لكي اري ايه الموضوع فوجدت الكل رد وقرات طبعا الردود سريعا

بص اخي الكريم

اعلم جيدا وهذا يقين لدي مما لا يجعل للشك مجال
    ان مهما قمنا باكثر مما نقوم به ولا يهمني من يعلم ومن لا يعلم ما يهمني ان الله يعلم بما نقوم به سياتي احدا يقلل من ذلك لآن هذه سنة الحياة وطبيعة البشر

طبعا احتسب كلامك عند الله مش اكثر من ذلك
    ويوجد هنا اخوه اعتز بهم شرفوني في بيتي ورؤوا باعينهم ما ياتيني من الموقع من رسائل ولو قمت بالرد عليها لما استطعت

علي العموم لكلا منا معتقداته وهو حر بها ولاكن اتمني ان لا يفرضها علي الأخرين
    عندما تطلب من احد مساعده او معونه هذه تبقي تفضلا منه وهذا شيء متعارف عليه ولا شك ولا جدال فيه

فان لم يستطيع الرد عليك اصبح كانه اتي باشد المنكرات انا رايت ذلك منك في اكثر من موضوع

عاوز اقلك متشكر واسفين علي الازعاج بس يا استاذ عطيه في حاجه مهمه اوي بص دلوقتي انت عامل موقع صح يعني هو بتاعك يعني لما حد يسمع عن الاستاذ عطيه وهو مين الاستاذ عطيه ويعرف انه مشاء الله زي ما بيقول كل فضل من عند ربنا وانت فيك حجات احسن مني وانا الحمد لله فيا حجات احسن منك وكل واحد مافهوش كل حاجه حلوه اوكي

يعني انا بكلم حضرتك دلوقتي ومافيش فرق بين العلم والعلم غير ان حضرتك اكبر مني ولازم يكون كلامي باحترام لان ده اللي مفروض اعمله اوكي

ثانيا هو فيها حاجه لما بقدرك واقول انا عاوز اتعلم منك انت ومش عاوز من حد تاني يعني انت بجد متخيل لما حد يقلك انت قضوتي وعاوز اكون زيك انا لو مكانك ورايا شغل او ورايا اي حاجه في الدنيا اسبها مقابل ان لقيت واحد حبني واقدرني وعاوز يطلع قدوه ليه طبعا حضرتك مشاء الله ناس كتير حبتك من سنة 2006 فا مشهم واحد يتفلق الواحد ده اللي هو انا

ما علينا وبعدين حضرتك قلت انك

انا رايت ذلك منك في اكثر من موضوع

ده انت لسه كاتبه حالا معني ذلك انت شفته ومعبرتنيش صح ولا انا غلطان شفتي ردي ليك كذا مره واهتمامي بيك وعاوز اكون مثلك ولا انا هنا عادي

وعلكم السلام ورحمة الله وبركاته تصبح علي خير يا بشمهندس

الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    22
    الصور
    18

الله يهدينا واياكم اخي الكريم

ناقصلك وقت كتير علشان يكون عندك حسن تقدير للامور بس هذه حال الدنيا اخي الكريم

علي العموم اتمني من الله العلي القدير ان يكتب لك التوفيق

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ربنا يهدينا جميعا يا بشمهندس انا مس عاوز حضرتك تضايق بس انا كل اللي محتاجه انك تتكلم معايا فضي وقت واتكلم معايا او علي الاقل رد عليي الي كنت كاتبه دلوقتي انا الحمد لله بعرف ادعي كويس لنفسي وربنا يهدينا جميعا عارف انك زهقت مني وهاطلعني بره المنتده دلوقتي هههههههه مش مشكله بس رد عليه من فضلك اللي لسه كاتبه من شويه التعليق الكبير اللي سله كاتبه ردي عليه نقطه نقطه زي بقيت الاخوه

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

:cgway-066:

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

انتو زعلتو منيي ولا ايه ما خلاص بقي صلو علي النبي كانت ساعات غضب وقلت كلام كتير وانا دلوقتي بعمل بنصحتكم واعد اشتغل كركتر من تخيلي وهاعرضه عليكم

انا مش هاقول انا اسف عشان انا اخوكم الصغير ولسه بتعلم واكيد انتو هاتسمحوني

ويااا استاذ عطيه يا باشا وحيات اغلي حاجه عندك ما تزعل انت اخويه الكبير وبتوجهني للصح انا كلامي كان كتير بس معلش

وخلاص الاستاذ احمد فاهمني قد ايه انت مشغول بس اول ما اضع ايدي علي الكركتر مودلينج واتعلمه هاجيلك مصر مخصوص عشان اقابلك وتقلي اعدل فيهم ايه

وصدقني بجد انا عاوز اتعلم عشان بحلم اني افتح شركة 3D
    زي شكرة بيكسار الاجنبيه ماحدش يضحك باذن الله هو ده حلمي بس لازم تقفم معايا

توعدونيي .......

الصورة الرمزية م/محمد المعداوى
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

عليه أفضل الصلاة والسلام
    ولا زعل ولا حاجه أخى الكريم عادى أعتبر ولا كأن شىء حصل بالنسبه ليا
    وبالتوفيق فى أحلامك أن شاء الله وتقدر تحقق ما تريد بالصبر والأجتهاد

وأى خدمه أحنا موجودين أن شاء الله

الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    22
    الصور
    18

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدي3dmax مشاهدة المشاركة
    انتو زعلتو منيي ولا ايه ما خلاص بقي صلو علي النبي كانت ساعات غضب وقلت كلام كتير وانا دلوقتي بعمل بنصحتكم واعد اشتغل كركتر من تخيلي وهاعرضه عليكم

انا مش هاقول انا اسف عشان انا اخوكم الصغير ولسه بتعلم واكيد انتو هاتسمحوني

ويااا استاذ عطيه يا باشا وحيات اغلي حاجه عندك ما تزعل انت اخويه الكبير وبتوجهني للصح انا كلامي كان كتير بس معلش

وخلاص الاستاذ احمد فاهمني قد ايه انت مشغول بس اول ما اضع ايدي علي الكركتر مودلينج واتعلمه هاجيلك مصر مخصوص عشان اقابلك وتقلي اعدل فيهم ايه

وصدقني بجد انا عاوز اتعلم عشان بحلم اني افتح شركة 3D
    زي شكرة بيكسار الاجنبيه ماحدش يضحك باذن الله هو ده حلمي بس لازم تقفم معايا

توعدونيي .......

علي فكره انا وصلتي رسائل خاصه اليوم من احد الأخوه الكرام جزاه الله خيرا لما قتله عني في منتدي اخر ولاكن انا احتسب كل هذا عند الله

وفقكم الله اخي الكريم اتمني من الله العلي القدير لك التوفيق وان يهدي لك حالك وييسر لك الأمور

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

استاذ عطيه ممكن كلمه انت ليه مش بتحب تكتب للاخر وتتناقش مع الاخرين في الامور مش لازم تكون حيتنا كلها ماكس فقط

انا والله بحبك جداا ومهما سمعت من اي موقع اخر انا برده بحبك انا فعلا كاتب كل كلمه هناك بس في حاجه واحده بس عاوز افهمها انت فعلا مشغول اووووي لدرجة انك مش قادر تتكلم معايا ليه كل ما اسئلك سؤال ترد عليه وتقلي بكلمتين يهديك الله ويسلح حالك ووفقق انا الحمد لله كويس وكل حاجه بس انا تعبت ان اخترتك

لانك كبير في نظري وتستحق الاحترام ووكواحد محترف ثري دي ماكس عاوز اكلمك انت بس للاسف حضرتك مش عارف مشغول ولا مش عاوز تكلمني ولا لازم اكون مشرف او عضو نشيط في المنتدي

انت لو رجعت لورا كده في قسم المنتدي العام هتلاقيني عامل موضوع كبيررررررر عنك انت وعن الاعضاء كلهم برحب بيك فيهم وبشكرك حته حضرتك ماردتش عليه فيه

سيبك من كل اللي اتقال بس هل ده غرور ولا حضرتك مش فاضي ولا ايه؟؟
    انا خلاص هاسيب المنتدي ومش راجع تاني انا هاتابع مع ناس من بره بس كلمه اخيره ليك

حضرتك تعبت في حياتك عشان توصل للمستوي ده في ناس بتحلم تكون زيك اقف معاهم ماتخلهمش يروحم لاي شخص او مشرف تاني يقلل من شانه
    مع السلامه وياريت تلغي عضويتي من المنتدي لاني عارف خلاص زهقت منيي
    بس كان نفسي يكون كله متعاون هنا سلام عليكم

الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    22
    الصور
    18

يا حمدي انا لا اقلل من شان احد والكل جميعا اخوه لي وانت ايضا ولا يوجد بيني وبينك شيء يا اخي لكي لا ارد عليك ولاكن اشهد الله فعلا اني اوقات كثيرة جدا ويمكن الناس القريبه مني او تعرفني بشكل مباشر عارفه ده كويس اني مش بلاقي وقت لحجات كثيرة من كثرة المشاغل

ومن الصعب اخي اني ارد علي كل عضو بعت رساله او رد في موضوع فعلا من الصعب جدا

لازم تبداء وتاخد خطوه اشتغل وابداء وكلنا جانبك وانا اولهم الخطوة الأولي لابد ان تكون منك انت

انا علي سبيل المثال كنت في المعرض السابق قابلت ناس كثيرة من طريق الجرافيك والمنابر وغيرهم والكل قعدت معاه واتكلمت معاهم وجاوبتهم علي كل شيء يعني لا تعالي ولا غرور حاشي وكلا من ذلك

انت فقط وبكل صراحه شديده اسلوبك في الحديث عاملي تحفظ علي الحوار معك بشكل او باخر لآنك ببساطه شديده في لحظه بتخلي الكويس وحش والوحش كويس

هدي نفسك وسخر وقتك للعمل افضل وابداء وانا اعدك يا سيدي اني هاساعدك بس اشوفلك بدايه فعليه لازم الخطوه الأولي تكون منك انت مش من احد

وياسيدي لو زعلان اني بتمنالك الخير وادعوا لك لا تزعل نفسك الله يهديني انا ويسامحني اللهم امين

ياعم قول امين انت لسه برضوا ما بتقولش امين

الصورة الرمزية م/محمد المعداوى
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ateya3d مشاهدة المشاركة
    يا حمدي انا لا اقلل من شان احد والكل جميعا اخوه لي وانت ايضا ولا يوجد بيني وبينك شيء يا اخي لكي لا ارد عليك ولاكن اشهد الله فعلا اني اوقات كثيرة جدا ويمكن الناس القريبه مني او تعرفني بشكل مباشر عارفه ده كويس اني مش بلاقي وقت لحجات كثيرة من كثرة المشاغل

ومن الصعب اخي اني ارد علي كل عضو بعت رساله او رد في موضوع فعلا من الصعب جدا

لازم تبداء وتاخد خطوه اشتغل وابداء وكلنا جانبك وانا اولهم الخطوة الأولي لابد ان تكون منك انت

انا علي سبيل المثال كنت في المعرض السابق قابلت ناس كثيرة من طريق الجرافيك والمنابر وغيرهم والكل قعدت معاه واتكلمت معاهم وجاوبتهم علي كل شيء يعني لا تعالي ولا غرور حاشي وكلا من ذلك

انت فقط وبكل صراحه شديده اسلوبك في الحديث عاملي تحفظ علي الحوار معك بشكل او باخر لآنك ببساطه شديده في لحظه بتخلي الكويس وحش والوحش كويس

هدي نفسك وسخر وقتك للعمل افضل وابداء وانا اعدك يا سيدي اني هاساعدك بس اشوفلك بدايه فعليه لازم الخطوه الأولي تكون منك انت مش من احد

وياسيدي لو زعلان اني بتمنالك الخير وادعوا لك لا تزعل نفسك الله يهديني انا ويسامحني اللهم امين

ياعم قول امين انت لسه برضوا ما بتقولش امين

لا يوجد لدى أخوه أستاذى
    ويشرفنى والله أنك أخى فى الله

ما أروع أخلاقك مهندس عطية
    بوركت أخى فى الله

الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    22
    الصور