Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 1 من 18 123411 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 256

لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

هذا الموضوع : لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده ..... داخل المنتدى العامالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... دعوة للتخلص من الخمول والكسل والدهون والترهلات وتفتيح العقل وتنشيط القلب وبث الحيوية بالجسم ...

  1. #1
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    Thumbs up لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...
    دعوة للتخلص من الخمول والكسل والدهون والترهلات وتفتيح العقل وتنشيط القلب وبث الحيوية بالجسم ....

    كل واحد مننا ليه رياضته المفضلة أو مالوش ماتفرقش ... عايزين نشجع بعضينا يومياً على ممارسة الرياضة ... فلذلك فتحت الموضوع ده علشان كل واحد مارس رياضة أيا كان نوعها يقول عليها لبقية الأعضاء وده علشان نشجع بعضنا على ممارسة الرياضة يوميا وباستمرار . لأن على رأي المثل العقل السليم في الجسم السليم

    ولذلك أتمنى إن مافيش عضو يدخل يقوللي مشكووووووووور أو ميرسيييييييييييي
    اللي يدخل يشوف الموضوع يروح يعمل رياضة أيا كان نوعها (جري-ضغط-بطن-مشي-كرة قدم كرة طايرة-كرة ماء -أي حاجة يكون فيها مجهود عضلي والسلام ) وييجي بعد مايعمل رياضة ويكون لسه بينهج ومش قادر ياخد نفسه كده

    ويكتب نوع الرياضة اللي عملها وعملها لمدة كام دقيقة أو كام عَدّة (رقم)

    يللا عايزين نشوف الهمة ..


    انطلقوووووووووووووووووووو وووووووووووووووووا



    ( إقرأوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعاً لأصحابه )

    إحفظ القرآن في سنة عالفيس بوك


  2. #2
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    Smile رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    وعلشان أشجعكم هبدأ بنفسي ..

    إمبارح ...

    جري = 30 دقيقة
    مشي=15 دقيقة
    بطن= 30 مرة (20+10)
    عقلة=3مرات

  3. #3
    الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    3,333
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    83

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    والله الموضوع حلو ومهم بنفس الوقت وياريت الكل يشترك فيه ،،

    انا الحمدلله منتظمة على الرياضة من زماااااااااااان ،،لأنه فرق النشاط رهيب بين انك تكون بتلعب رياضة او كسلان وعندك خمول ،،

    نص ساعة يوميا مشي سريع ،،
    25 دقيقة رياضة تمارين لياقة للجسم ،،، كل يوم بركز على جزء معين بالجسم ،،
    ومن جديد صرت العب نط الحبل لمده 5 دقائق بس مشان اكمل ساعة ،،

    بس طبعا المي مهمةةةةةةةةةةة ،،، يعني قبل التمرين وممكن أثناءه ،،
    في حياتنا مواقف .. تأتي دون ان نفهم كيف حدثت .. تؤثر بنا واحيانا تغير مجرى حياتنا ...وتنتهي وتختفي
    دون ان نفهم كيف انتهت ومن كان وراءها


  4. #4
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة janat مشاهدة المشاركة
    والله الموضوع حلو ومهم بنفس الوقت وياريت الكل يشترك فيه ،،

    انا الحمدلله منتظمة على الرياضة من زماااااااااااان ،،لأنه فرق النشاط رهيب بين انك تكون بتلعب رياضة او كسلان وعندك خمول ،،

    نص ساعة يوميا مشي سريع ،،
    25 دقيقة رياضة تمارين لياقة للجسم ،،، كل يوم بركز على جزء معين بالجسم ،،
    ومن جديد صرت العب نط الحبل لمده 5 دقائق بس مشان اكمل ساعة ،،

    بس طبعا المي مهمةةةةةةةةةةة ،،، يعني قبل التمرين وممكن أثناءه ،،
    رائع أخت جنات ... ماشاء الله .. شكلك هتتفوقي علينا في ممارسة الرياضة
    بالطبع شتان بين الكسل والنشاط ... حلوة فكرة نط الحبل شكلي هجربها قريب ...

    على فكرة معلومة خللي المية بعد التمرين علشان ماتتعبي بسرعة

    بالتوفيق وشكرا لمشاركتك الفعالة

  5. #5

    الصورة الرمزية heba gaad
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Nov 2006
    الدولة
    EGYPT
    العمر
    28
    المشاركات
    1,423
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    الصور
    3
    معدل تقييم المستوى
    48

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    فكره جميله
    امبارح كان عندي امتحان ستوريبورد لمده ساعه
    و الدكتور طلب مننا نعمل ستوريبورد من 10 كادرات عن حث الشعب المصري على ممارسه الرياضه و نرسمهم و نلونهم

    قعدت افكر تقريبا نصف ساعه و قررت اني اقول ان كل الكائنات الحيه بتلعب رياضه و احنا كمان لازم نلعب رياضه
    فخليت السمكه الكبيره في البحر و هي بتعوم بيلعب رياضه و السمك الباقي وراه و الطيور و القرود و الفيل و البط كل واحد بيلعب نوع رياضه مختلف
    وبعيد كتبت الحمله القوميه لممارسه الرياضه كان المفروض اكتب جمله كمان توضح الفكره بس ملحقتش افكر في حاجه
    ورسمت و لونت و كتبت التفاصيل في نصف ساعه الباقيين مش عارفه ازاي
    و بعد ما خلصت الامتحان قولت كان ممكن اكتب
    ((الكائنات الحيه بتلعب رياضه و احنا معاهم ))
    I'll try to follow your way
    And do my best to live my life
    As you taught me
    I pray to be close to you
    On that day and see you smile
    When you see me

    Salu ala rasool ellah
    Habibi el mostafa

  6. #6

    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    وطنى الدى يحترمنى
    المشاركات
    5,642
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    139

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    تسلم اخى على الموضوع للاسف صار لي مدة مخاصمة الرياضة يمكن سنة ولكنى من عشاق رياضة المشى ممكن امشى الى 6 كيلومتر يوميا يعنى ححاول ارجع للعادة دى ربنا يخليك على الموضوع
    http://www.islamway.com/?iw_s=Quran
    ادعوا لي ربى ان يغفر لى وللوالدي ولكل المسلمين
    جزاكم الله كل خير
    ربى لو بلغت دنوبى عنان السماء ما يئست من رحمتك
    أكتب ما يقوله النّاس ضدك في | أوراقّ *

    . . . . . . . . . . . . . . . وضعها تحت قدميك !

    فـ كلما زادت الأوراق (ارتفعت أنت الى الأعلى )


  7. #7
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba gaad مشاهدة المشاركة
    فكره جميله
    امبارح كان عندي امتحان ستوريبورد لمده ساعه
    و الدكتور طلب مننا نعمل ستوريبورد من 10 كادرات عن حث الشعب المصري على ممارسه الرياضه و نرسمهم و نلونهم

    قعدت افكر تقريبا نصف ساعه و قررت اني اقول ان كل الكائنات الحيه بتلعب رياضه و احنا كمان لازم نلعب رياضه
    فخليت السمكه الكبيره في البحر و هي بتعوم بيلعب رياضه و السمك الباقي وراه و الطيور و القرود و الفيل و البط كل واحد بيلعب نوع رياضه مختلف
    وبعيد كتبت الحمله القوميه لممارسه الرياضه كان المفروض اكتب جمله كمان توضح الفكره بس ملحقتش افكر في حاجه
    ورسمت و لونت و كتبت التفاصيل في نصف ساعه الباقيين مش عارفه ازاي
    و بعد ما خلصت الامتحان قولت كان ممكن اكتب
    ((الكائنات الحيه بتلعب رياضه و احنا معاهم ))

    هههههههههههههههههههه حلوة الجملة الأخيرة دي ...
    المصريين كلهم بيشجعوا واحنا معاهم ....

    حلوة حكاية الإستوري بورد دي .. انتي فنون جميلة ولا إيه ؟؟

    ياسلام لو تطبيق عملي بقى تبقى حكاية

  8. #8
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مليكة علي مشاهدة المشاركة
    تسلم اخى على الموضوع للاسف صار لي مدة مخاصمة الرياضة يمكن سنة ولكنى من عشاق رياضة المشى ممكن امشى الى 6 كيلومتر يوميا يعنى ححاول ارجع للعادة دى ربنا يخليك على الموضوع

    ربنا يقويك أخت مليكة ..... في انتظار إنك تقوليلنا بكرة مشيت ستة كيلو في 5 دقايق

    عايزين العافية تدب في بدنا والدم يجري في عروقنا

  9. #9
    الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    3,333
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    83

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    شوفو هاي ،، بس المهم هو اللي بعد الدقيقة 3 و 40 ثانية هههههههههه ،،،

    YouTube - ‫برنامج خواطر 5#17 المقطع الأول‬‎

  10. #10
    الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    3,333
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    83

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    المقطع التاني ،، مهم مع انه بلعب رياضة بس بشو بتركز على الشكل فقط ولا على الجهد

    YouTube - ‫برنامج خواطر 5#17 المقطع الثاني‬‎

  11. #11
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    ياخبر معقول ... تسلمي أخت جنات

  12. #12
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    ماشاء الله .. من الواضح الصبايا شادين حيلهم في الرياضة تمام ... عقبال الشباب

  13. #13
    الصورة الرمزية mohamedali2010
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    أفتخر بمصريتي وعروبتي
    العمر
    30
    المشاركات
    3,243
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    الصور
    17
    معدل تقييم المستوى
    82

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    عزيزي مصطفى .. موضوع جميل يساعد على النشاط والتركيز وعدم الخمول .. أنا بصراحة لسه مالعبتش النهاردة .. لكن .. أنت شجعتني إني أقوم العب ..جزاك الله خيراً ووفقك لما يحبه ويرضاه
    أيمن مختار
    ::: الفقير إلى الله :::
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

    اللهم لك الحمد حتي ترضي ولك الحمد إذا رضيت
    ولك الحمد بعد الرضي ولك الحمد علي كل حال
    لك الحمد كالذي نقول وخيرا مما نقول

    http://img63.imageshack.us/img63/9902/palestine2nv3.jpg




  14. #14
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedali2010 مشاهدة المشاركة
    عزيزي مصطفى .. موضوع جميل يساعد على النشاط والتركيز وعدم الخمول .. أنا بصراحة لسه مالعبتش النهاردة .. لكن .. أنت شجعتني إني أقوم العب ..جزاك الله خيراً ووفقك لما يحبه ويرضاه

    تسلم أيمن حبيبي ... والله وبشجع نفسي كمان لأن الهمة دائما تزيد وتفتر ... وإحنا عايزينها في تزايد على طول ... يكفي إن الواحد حتى يمشي يوميا نص ساعة ...بس مشي منتظم .. مش مشي البلاج واللعب في الرملة ...
    جزاك الله خيراً مثله أخي أيمن .. وفي انتظار رياضتك الأولى في مشاركتك الجاية

  15. #15



    الصورة الرمزية أ/مصطفى مكرم
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2008
    الدولة
    مصر ام الدنيا
    العمر
    35
    المشاركات
    7,500
    Thanks
    0
    Thanked 18 Times in 9 Posts
    الصور
    20
    معدل تقييم المستوى
    198

    رد: لعبت رياضة انهاردة ؟؟؟ إيه قولنا كده .....

    حلوو يا درش
    انا مارست رياضة الاكل
    ودى بتساعد على تقويه عضلات الفم

    سأنقطع فتره عن الانترنت الايام القادمه
    اتمنالكم التوفيق باذن الله
    لمشاهده دروس الفوتوشوب هنا
    http://vimeo.com/12822850
    لمشاهدة دروس السينما هنا
    ...http://vimeo.com/14299485
    بالتوفيق للجميع

    .................................................. .........
    اللهم اكفنى بحلالك عن حرامك واغنني بفضلك عن من سواك
    اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن والعجز والكسل
    والبخل والجبن وضلع الدين وغلبة الرجال

    ....................
    اللهم أعنا على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك
    ..............................
    ما أعظم أن تكون غائباً حاضر أفضل من ان تكون حاضراً غائب

    .................................................. ........


 

 
صفحة 1 من 18 123411 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مارايكم في هذا جنون ام رياضة
    بواسطة mustafamax في المنتدى المنتدى العام
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 22 / 08 / 2013, 53 : 09 PM
  2. تعالا قولنا حكايتك
    بواسطة mohamedali2010 في المنتدى المنتدى العام
    مشاركات: 31
    آخر مشاركة: 18 / 12 / 2010, 21 : 02 AM
  3. المشي رياضة
    بواسطة MOSTAFA3D في المنتدى المنتدى العام
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 23 / 11 / 2008, 58 : 10 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 59 : 05 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO