Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
النتائج 31 إلى 34 من 34

ماهى اكتر الجروح الما -دعوة للنقاش -

هذا الموضوع : ماهى اكتر الجروح الما -دعوة للنقاش - داخل المنتدى العامالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : وبعدين اسكتي احسن كده هنبص نلاقي الموضوع ادخل فيه شمال انتو بتفتوا انتو بتحرموا انتو بتحللوا خلينا في القصة الاولى ...

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: ماهى اكتر الجروح الما -دعوة للنقاش -

وبعدين اسكتي احسن كده هنبص نلاقي الموضوع ادخل فيه شمال انتو بتفتوا انتو بتحرموا انتو بتحللوا
    خلينا في القصة الاولى الخيانة الفعليه لصديقتي الاولي دي محدش يقدر يقولنا تلت التلالة كام الالم الحقيقي هو الخداع الكذب الظلم الخيانة هيا خليط من كل الالام دي .

احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    1

قمر يا ام اياد وانت متفاعلة مع الموضوع طب ايه رايك نامى وارتاحى الوقت اتاخر ويكرة حستعد لك
    http://www.islamway.com/?iw_s=Quran
    ادعوا لي ربى ان يغفر لى وللوالدي ولكل المسلمين
    جزاكم الله كل خير
    ربى لو بلغت دنوبى عنان السماء ما يئست من رحمتك
    أكتب ما يقوله النّاس ضدك في | أوراقّ *

. . . . . . . . . . . . . . . وضعها تحت قدميك !

فـ كلما زادت الأوراق (ارتفعت أنت الى الأعلى )

الصورة الرمزية قمر
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ياسلاااااااااااام شكلي اتعقدت

الصورة الرمزية mohamedali2010
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الصور
    17

في البداية .. شكراً لكي أختي الكريمة / مليكة على هذا الموضوع الرائع الذي جعل الجميع في حالة نقاش مثمر ..
    أختي الغالية / أم إياد .. على فكرة أنا قريت كل مشاركات الموضوع .. وبجد أصعب حاجة في الدنيا
    الخيانة ونكران الجميل ..
    ربنا يكون في عون صاحبتك ..
    .. كان لي تعليق ..
    أنا مش عارف ليه الإنسان دايماً عينه فارغة .. ليه مابيرضاش بحاله .. ليه بيحاول يغير حاله ويخليه أسوأ ..
    ليه مانقومشي بدورنا اللي اتخلقنا عشانه .. ليه دايماً بنجري وراء النزوات والشهوات ؟!!!!!!
    من غير ما نتحمل أدني مسئولية عن اللي بنعمله .. أنا باتكلم عن الانسان بوجه العموم .. " ذكر أم أنثى "
    لما الراجل يدور على نفسه من غير مايتحمل أي مسئولية ؟!
    .. لما يروح ويتجوز على مراته من غير ما يحسب العواقب اللي هاتقابله .. مسألشي نفسه إيه ذنب مراته ؟ .. إيه ذنب ولاده ؟ ..
    لو افترضنا .. إن الست مراته .. واحدة ماتتعاشرشي ..
    هل مافيش أي حاجة تخليه يفكر ألف مرة قبل مايروح يتجوز ... تخليه يتمسك بأم ولاده .. تخليه ييجي على نفسه شوية عشان خاطر أسرته .. اللي أكيد بتحبه .. أم الأولاد .. اللي شالتك في وقت ضيقتك .. في وقت ما كل الناس اتخلوا عنك
    في وقت ما كنت بتحارب عشان توصل للي أنت عايزه .. للي بتسهر كل يوم تستناك .. عشان تحضرلك الأكل ..
    مافكرشي مرة إن الست دي هي اللي كان بيحلم في يوم تبقى مراته وشريكة عمره .. كل ده راح في ثانية
    هل مش من حقها عليه .. إنه يشوف اللي مش عاجبه فيها .. ويحاول يغيره للأحسن ..
    هل كل ده .. مايستاهلشي من الراجل إنه يفكر ألف مرة .. في الجواز مرة تانية ..
    طيب لو افترضنا برضه إنه اتجوز تاني .. هل الست الجديدة هي اللي هاتخليه عايش أحلى أيام حياته ..
    أنا ماعتقدشي .. لإنه ببساطة .. المسألة هاتتكرر تاني .. وهايرمي عياله من الست الجديدة تاني ويتجوز عليها تاني ..
    عارفين ليه .. لإنه بيجري ورا مزاجه .. من غير مايتحمل مسئولية .. هو ليه إحنا مابيملاش عنينا غير التراب ..
    نيجي بقى للست .. بيتهيألي .. برضه هي ممكن تكون بتفكر في نفسها وبس من غير ماتفكر في ولادها أو حتى في جوزها ..
    يعني لما تحمل الراجل فوق طاقته وتطالبه بأشياء غير قادر عليها .. وتخليه " لامؤاخذة " زي الطور في الساقية " ده نوع "
    " نوع تاني " لما تهمله وتهمل في نفسها .. عشان حجة واحدة كتير بنسمعها .. العيال والطبيخ .. أكيد ساعتها هايدور على راحته برا .. مااعتقدشي إن جوزك مايستاهلشي أنك تهتمي بنفسك عشان خاطره ...
    " نوع ثالث " واحدة .. لا مؤاخذة .. مش فارق معاها لا جوزها ولا عيالها .. مجرد إنها عايشة لصحباتها في النادي أو في الحفلات ..
    هل جوزك ده .. مش كنتي بتتمنى إنك أنتي وهو تعيشوا مع بعض على جزيرة لوحدكم بعيد عن عيون البشر .. إزاي بقى سايباه في الجزيرة لوحده وناسياه هو وعيالك .. مااعتقدشي إنك كنتي في يوم م الأيام بتحبي جوزك أو عيالك ..
    طبعاً لو قعدت أسرد في أنواع الستات وصفات الرجالة اللي مابيتحملوش أدنى مسئولية .. هاتعب أوووووووي
    واللي أكيد كلنا عارفينه إن الأولاد هما اللي بيبقوا الضحايا في المواضيع اللي زي دي ..
    على فكرة .. الناس كلها مش كده .. يعني برضه في ناس عايشة مع بعضها في نعيم ..
    بيخافوا على بعض .. بيخافوا حتى إنهم يجرحوا اللي معاهم .. بيحاولو يساعدوهم في أزمتهم
    أنا قصدي حاجة واحدة إن لو كل واحد مننا .. سواء راجل او ست .. اتقى ربنا في اللي معاه ..
    وافتكر لحظة حلوة عاشها مع الطرف التاني .. اكيد حالنا هايتغير .. وهانبقى قدوة لغير المسلمين .. صح ولا كلامي غلط

وفي النهاية أحتي الغالية / أم إياد .. مش عارف أقول لصاحبتك تخرب بيتها ولا تحاجي على بيتها اللي هو أساساً خربان
    مش قادر اقول .. غير ربنا معاها هي وعيالها وإن شاء الله ربنا هايعوضها بالأحسن ..

جزاكي الله خيراً ووفقكم لما يحبه ويرضاه

أيمن مختار
    ::: الفقير إلى الله :::
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد حتي ترضي ولك الحمد إذا رضيت
    ولك الحمد بعد الرضي ولك الحمد علي كل حال
    لك الحمد كالذي نقول وخيرا مما نقول

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123