Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
النتائج 1 إلى 15 من 85

ماذا تفعل لو كنت مكاني

هذا الموضوع : ماذا تفعل لو كنت مكاني داخل المنتدى العامالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالكم اخواني الكرام اعضاء اسرتنا الغالية ماذا تفعل لو كنت مكاني هذا عنوان استراحة ...

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ماذا تفعل لو كنت مكاني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كيف حالكم اخواني الكرام اعضاء اسرتنا الغالية
    ماذا تفعل لو كنت مكاني

هذا عنوان استراحة اليوم هي عن تجارب في حياتنا طريق حياتنا الطويل الملئ بالقصص والاحداث والموافق
    التي تشكل شخصياتنا مع الزمن فاحببت ان نتشارك طرقنا في الحياة حيث يقوم كل عضو فينا بسرد قصة قد حدثت معه ولكن قصة او موقف صعب او خطير او مؤثر او حتى انساني ويحكي لنا كيف تصرف فيه ونقوم نحن برد ماذا كنا سنفعل لو كنا مكانك .
    لانه احيانا كثيرة تكتسب الخبرات في هذه الحياة ليس بما يحدث لنا شخصيا وانما بما يحدث لغيرنا نتعلم منهم عندما نستمع الى قصصهم ونرى ما حدث لهم قد يصادفنا نفس الموقف ولخبرتنا بحدث مشابه يمكننا التصرف بحكمة .
    قد تعرض الكثير منا احيانا لنصب من اشخاص او قد تعرضنا لموقف قد كان ان يودي بمستقبلنا او حتى بحياتنا وقد نكون قد تعرضنا لموقف انساني غير مجرى حياتنا ونظرتنا للحياة لذا اتمنى من الجميع المشاركة والتفاعل وانتظر قصصكم وحكاويكم جداااااااا .

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني

ابتدي معاكم قصة بعتبرها موقف خطير كان من الممكن لو ستر الله ورعايته لانهار مستقلبي ولم اكن بينكم اليوم .
    القصة اني كنت ادرس في مصر في الجامعة ومع كل اجازة كنت اسافر لاهلي بسلطنة عمان كنت مازلت صغيرة يمكن عمري 17 عام كنت في السنة الثانية من الدراسة الجامعية ذهبت في الاجازة الى عمان وعند عودتي لمصر وكان معي حينها اخي وهو اصغر مني
    جلس بجوارنا بمقعد الطائرة رجل مصري متوسط العمر . وكنت في هذه الفترة متهورة في تصرفاتي لاني لم يكن لي اي خبرة في الحياة وحياتنا في عمان مختلفة تماما عن الحياة في القاهرة او مصر فهي حياة بسيطة خالية تقريبا من المشاكل كنت معتقدة ان الناس كلها ادام من سن بابا فهي عموا وادام من سن ماما فهي خالتوا المهم جلس عموا بجورانا ووجدنا صغيري السن بدء يسالنا من اين انتم وفقط هو اشعل فتيل البداية وانطلقت احكي له من يوم ما ولدت لحد اليوم اللي احنا فيه وطبعا اخي الاصغر مني سرد قصته هو الاخر .
    المهم عموا قالنا بصوا انتو مش معاكوا شنط كتير انا عايز اديكم الشنطة دي عشان هيدفعوني في الجمارك كتير .
    طبعا كنت في الفترة دي مش عارفة الفرق بين الجمارك ووزن الشنط فاعتقد انه يتحدث عن ميزان الشنطة فلهذا ومباشرة بزاعمتي وتاييد اخي وافقنا بمنتهى السعادة وكانت الشنطة دي هاندباج معاه على متن الطائرة
    المهم نزلنا وفي الجمارك كان يمشي خلفنا يتابعنا وقد قال لنا بعد لما تخرجوا استنوني بره هاخد منكم الشنطة المهم وقفت انا واخي وطلب منا الضابط جوازات السفر اعطينها لي قالنا معاكم شنط ايه شارونا على الشنط بما فيها شنطة عموا كما اعتبرته ساب كل الشنط ومسك في شنطة عموا بصلي تان يوقالي بتسافروا عمان كتير ليه قلتقله طبعا السبب وهو ان اهلنا هناك رجع مسك الشنطة وقالي الشنطة دي بتاعتكم بس بنظرة حادة طبعا مباشرة قلته لالالالالالالالا بتاعت عموا ده وشاروت عليه حسيت في شئ مقلق من نظرته وخصوصوا انوا اول مرة حد يسالني بتسافري ليه .
    لاقيت الضابط وكان لواء بيديني جوازات السفر وقالي ممنوع تعملي كده تاني ممنوع حد يديكي شنطة وتشيليها .
    اخدت جوازات السفر واخي وطيران على بره وانا خارجة حبيت اشوف ايه اللي حصل وفعلا استدرى واذا بعموا النصاب شنطوا متفتحة كلها ومرمي الحاجات منها على الارض والشنطة اللي كان مداهاني الضابط بيطلع منها حلويات ( بومبوني ) وطبعا حواليه كام ظابط جمارك كمان وطبعا زي مانتو فاهمين مكنش بومبومين كان حاجة تانية .
    انا بحد ربنا ان الظابط كان انسان محترم بجد لاني الله اعلم كان ايه اللي كان ممكن يحصل حتى لو مكنش ادبسنا فيه كانت هتبقى تجربة اليييييييمة وقاسية اننا في السن ده نتعرض لتحقيقات وماسي من النوع الثقيل .

دي تجربة وموقف كان يمثل خطورة على مستقبلي والعبرة اني لحد النهاردة استحالة اشيل شنطة لحد او حتى اخلي بالي منها .

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

ايه محدش حصل معاه اي مواقف قبل كده ولا ايه

الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

يا خبر ابيض ام اياد هو ممكن ده يحصل بجد انا فكرت انه بيحصل فى الأفلام وبس

عندما نعيش لذواتنا فحسب تبدو لنا الحياة قصيرة ضئيلة
    تبدأ من حيث بدأنا نعي وتنتهي بانتهاء عمرنا المحدود
    أما عندما نعيش لفكرة فإن الحياة تبدو طويلة عميقة
    تبدأ من حيث بدأت الإنسانية وتمتد بعد مفارقتنا لوجه هذه الأرض

الصورة الرمزية esraa_88
    عضو مميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

جميل اوى الموضوع ياام اياد ..

والحمد لله ان ربنا ستر فى موقفك ..هوه صراحه حاجه تودى ورا الشمس ..

بس الحمد لله ..
    والدفـه لو مـالت نـعـدلها بـكـتافـنا
    أسمك فى أغانينا وكلامنا وهتافنا

الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    2
    الصور
    4

موضوع رااااااااااائع .... لأن الذكي هو الذي يتعلم من موقف حدث له من قبل .... أم الأذكى فهو الذي يتعلم من مواقف الآخرين

لي عودة لقراءة الموقف الأعلى لأم إياد الكاتبة الكبيرة ....... وطرح موقف لي بإذن الله
    ( إقرأوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعاً لأصحابه )

إحفظ القرآن في سنة عالفيس بوك

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مسلمة مشاهدة المشاركة
    يا خبر ابيض ام اياد هو ممكن ده يحصل بجد انا فكرت انه بيحصل فى الأفلام وبس
    طيب انا لو حكيتلك اللي بعدوا هتتصدمي بجد دانا عندي شوية مواقف بس هديهالكم واحدة واحدة ده على فكرة كان موقف هين بالنسبة للي شيلاهلكم .
    تعالي هنا هو مرور وبس لا بجد عايزين تحكيلنا عن موقف حصل معاكي طيب لو كنتي مكاني كونتي هتعملي ايه هتوقليله اسفة مقدرش ولا هتاخدك الجدعنة وحاااااضر .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esraa_88 مشاهدة المشاركة
    جميل اوى الموضوع ياام اياد ..

والحمد لله ان ربنا ستر فى موقفك ..هوه صراحه حاجه تودى ورا الشمس ..

بس الحمد لله ..
    الحمد لله عدت على خير وربنا ستر نورتي يا اسراء فين موضوعك بقى ايه مفيش غيري ولا ايه .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA3D مشاهدة المشاركة
    موضوع رااااااااااائع .... لأن الذكي هو الذي يتعلم من موقف حدث له من قبل .... أم الأذكى فهو الذي يتعلم من مواقف الآخرين

لي عودة لقراءة الموقف الأعلى لأم إياد الكاتبة الكبيرة ....... وطرح موقف لي بإذن الله
    الله يكرمك استاذ مصطفى اهلا بحضرتك واكيد كلامك صحيح معرفة الناس كنوز مش بس عشان بيكون حواليك ناس تعرفها لا عشان بتتعلم من الناس دي كمان .

منتظرين حكايتك مع المواقف الصعبة .

الصورة الرمزية محمد دراج
    مصمم مجتهد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

هقول على أصعب موقف حصلى ويعتبر غير حاجات فى مستقبلى لكن الحمد لله ربنا ستر

لما دخلت كلية الهندسة جامعة طنطا كان هدفى انى أكون متفوق وأكون معيد ....... وهكذا لحد ما أكون دكتور جامعى متفوق أنا كنت بحب الرياضيات جدا جدا لأبعد حد وكذلك الفيزياء والميكانيكا والمواد الجميلة دى وكان هدفى انى ان شاء الله أدخل قسم كهرباء علشان الحمد لله مستوايا متميز فى المواد اللى قلت عليها دلوقتى المهم فى السنة الأولى فى الكلية ( اسمها اعدادى ) دى اللى بتأهلنى أدخل أى قسم بعد كده على حسب التقدير فى السنة دى وفى النصف الأول من اعدادى هندسة الحمد لله كنت متفوق فى دراستى بشكل يقربنى من هدفى ومر دراسة النصف الأول وجه وقت الامتحانات وكانت أول ماده هى رياضيات وكنت فرحان جدا والحمد لله كنت مذاكر لدرجة انى مش لاقى حاجه محتاجه مراجعة حتى زهقت من كتر المراجعة صحيت يوم الامتحان الصبح بدرى وقلت أروح الكلية بدرى أقعد فى أى مكان هادى وأشم هواء نظيف على أما يقرب ميعاد الامتحان وأنا كنت متشوق لدخول الامتحان بجد المهم وأنا بتمشى علشان أوصل موقف السيارات علشان أركب وأروح الكلية عديت على محطة القطار فجائتنى فكرة انى أركب القطار بدل الميكروباص وأهو أنا بتمشى ولسه بدرى على الامتحان فروحت محطة القطار ودى أول مرة هركب قطار علشان أروح الكلية أنا كنت عارف ان كل القطارات اللى رايحه مصر لازم بتقف فى محطة طنطا ودى المحطة اللى هنزل فيها المهم ركبت القطار ومشى وبعد شويه لقيت معالم طنطا بتظهر شويه بشويه فقمت علشان أجهز نفسى للنزول وانتظر ان القطار يدخل محطة طنطا مايدخلش انتظر انه يهدى حتى مش بيهدى وشويه شويه لقيت معالم طنطا بنعديها شويه بشويه والقطار ماشى بسرعته عادى بصراحة قلبى وقتها تقدروا تقولوا مش حاسس بيه فسألت واحد جنبى بهدوء كده علشان كنت حاسس انه هيصدمنى بالجواب فقلتله هو القطار ده مش عدى على طنطا قالى أيوه فقلتله هو ماوفقش فيها ليه قالى القطار ده هو القطار الوحيد اللى بيروح مصر مباشرة من غير مايقف فى أى محطة بصراحة مش عارف أوصفلكم أنا ايه اللى حصلى وقتها حسيت انى أكيد بحلم وهصحى دلوقتى من الحلم أكيد ده حلم مش حقيقة وانتظر انى أصحى من الحلم مش بصحى لأنى مش نايم أنا فعلا صاحى والموقف ده حقيقى وقتها حسيت ان الدم اللى بيجرى فى عروقى وقف ومش حاسس بأى حاجه وأطرافى كلها بترتعش ومش حاسس بنفسى قعدت وحاولت أغمض عينى علشان أركز شويه مش عارف فكرت انى أنط من القطار مش قادر أتصور ان كل أحلامى بتتحطم قدامى وفعلا قربت من باب القطار لكن من سرعة القطار وأنا شايف الأرض خفت ورجعت وقعدت على الكرسى وبجد حسيت انى ميت ولما وصلت محطة مصر نزلت وجريت أشوف أى سيارة رايحه طنطا من رمسيس روحت لقيت السور الحديدى اللى من فترة شغالين فيه علشان يحددوا ميدان رمسيس لقيتهم انتهوا من انشاء السور وأنا لازم أعدى السور ده وممنوع حد ينط من فوق السور مش زى دلوقتى بينطوا عادى فكان لازم انى أمشى مسافة طويلة علشان أعدى السور ودى حاجه تانيه كانت بتأخرنى المهم وصلت لميكروباص رايح طنطا لقيته محتاج واحد ركبت معاه ووصلت طنطا نزلت وركبت تاكسى علشان أروح الكلية مشينا بالتاكى 30 متر بالظبط وبعدها عطل نزل السواق صلحه بسرعة ومشينا تانى وقبل مانوصل للكلية بحوالى 700 وقف التاكسى تانى وعطل فحاسبت الراجل ونزلت جرى وصلت الكلية قبل ما يخلص وقت الامتحان بنصف ساعة الامتحان كان 3 ساعات مضت منه ساعتين ونصف وتبقى نصف ساعة وأخرونى كمان 10 دقائق على أما قابلت رئيس الكنترول وقلتله اللى حصل ولما جتلى ورقة الامتحان كان باقى 20 دقيقة فقط كنت بحل الامتحان زى المجنون وانتهى الامتحان وأنا أصيبت بحالة من الاكتئاب وقررت انى مش داخل الامتحانات تانى ومش هكمل دراستى ورجعت البيت حكيتلهم على اللى حصل ودخلت غرفتى وقفلت على نفسى ونمت وقلت لأهلى مفيش حد يكلمنى ولا يخبط على غرفتى تانى يوم أختى الكبيرة قعدت معايه كلمتنى شويه علشان تقنعنى انى أدخل باقى المواد علشان تانى الامتحان كان بعدها بيوم المهم أختى تقنعنى وأنا مش مقتنع تمام لأن عقلى تقدروا تقولوا مش موجود كنت بقول لأختى أنا حاسس ان دماغى فاضى حاسس ان مفيش فى ذهنى أى حاجه تمت للدراسة بصلة مش فاكر أى حاجه من اللى كنت ذاكرتها كل حاجه اتمسحت المهم بعد نقاش مع أختى قلتلها خلاص ماشى علشان أريح نفسى ودخلت باقى الامتحانات كنت أدخل أكتب اسمى واسم الماده والبيانات دى وبس وأقعد انتظر نصف الوقت يمر وأسلم ورقة الاجابة وأخرج وهكذا بالفعل اتعقدت من الكلية والدراسة ورسبت السنة وبعد كده نجحت فى اعدادى هندسو بعد الاعاده لكن فى الرغبات كنت كتب قسم عمارة الأول بدلا من قسم كهرباء ودخلت قسم عمارة بصراحه كنت بتعلم علشان انتهى من الدراسة فقط لا غير كنت بدرس بجد وأنا زهقان جدا لحد مااتعلمت برنامج الاوتوكاد والفوتوشوب والماكس لقيتهم برامج ممتعه شويه ودى كانت الحاجه الوحيدة اللى كنت بحبها وبتخفف عنى شويه أثناء الدراسة وكل سنه تعدى تنسينى الموقف اللى حصلى لحد سنة رابعة تقدروا تقولوا كنت نسيت الموقف بنسبة 70 % وانشغلت بمشروع التخرج شويه والحمد لله مرت الأزمة ومرت مرحلة الاكتئاب بعد مرور 4 سنوات وأنا حاليا على طبيعتى متفائل بحب الضحك عندى طموح وأمل وأصبحت أكثر حذرا ودائما أسأل عن أى شىء فيه أدنى احتمال وأصبح هذا الموقف ذكرى فى حياتى ونسأل الله ألا يتكرر هذا الموقف أو ماشابهه من مواقف سيئة لى ولأى أحد من المسلمين

ملحوظة / على الرغم من سوء الموقف الا انه صدقونى كان فيه خيرا كثيرا لا يعلمه أحد من المخلوقين الا أخوكم محمد دراج
    ولم أر فى عيوب الناس عيبا ....... كنقص القادرين على التمام

الصورة الرمزية mohamedali2010
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الصور
    17

بجد .. موضوع جميل جداً جداً جداً أختي الغالية / أم إياد وفكرة اكثر من رائعة .. أطالب بتثبيت الموضوع
    ـ أما بالنسبة للموقف اللي حصل معاكي .. الحمد لله إن الضابط طلع راجل محترم .. لكن الجميل إنه بقى ذكرى ..
    عشان تحكيه مع أخواتك وأهلك أصحابك في المنتدى الجميل .. اللي بيجمعنا دايماً
    ـ أما بقى لموقف أ / محمد دراج .. مش عارف لو أنا مكانه ممكن يحصلي إيه ساعتها .. لا قدر الله .. كان ممكن اطب ساكت ..
    لكن برضه .. بقى ذكرى وأكيد كل أما يفتكره .. يضحك ويقول .. الحمد لله إني لسه فيا نفس أقدر اعمل الحاجة اللي باحبها
    .. إن شاء الله ..أول ماافتكر أي موقف حصل معايا .. هاجي واحكيه هنا مع كل حبايبي .. وبجد باتمنى الموضوع ده يتثبت
    جزاكم الله خيرأً أحبتي في الله .. ووفقكم لما يحبه ويرضاه
    أيمن مختار
    ::: الفقير إلى الله :::
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد حتي ترضي ولك الحمد إذا رضيت
    ولك الحمد بعد الرضي ولك الحمد علي كل حال
    لك الحمد كالذي نقول وخيرا مما نقول

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

صراحة اخي محمد الموقف صعب جدااا بجد واكيد محطم للامال لكن سبحان الله وعسى ان تكرهوا شئ وهو خير لكم اكيد لو كنت نجحت السنة دي ودخلت قسم كهرباء مكنتش هتبقى بنفس النجاح اللي تحققلك من قسم عمارة انا دايما بشوف الامور بمنطق اللي مليش دخل فيه يبقى قضى من عند ربنا يعني كنت هربط الامور ببعضها اني اشمعنا اركب القطر الوحيد اللي مسافر القاهرة مباشرة واشمعنا افكر اركب قطر اصلا وانا عمري ما ركبتوا طيب العربية التاكسي اتعطلت بقى ده علطول هعتبره ان ربنا مش عايزني انجح في المادة دي . الحمد لله انها عدت على خير بس بتهيقلي خلاص استحالة تجرب في الوقت الحرج شئ غير المالؤوف مش وقت تجارب يعيني .

الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اكرمك ربي اخي محمد على لو اختنا قمر وافقت تثبت الموضوع يبقى تمام وعلى حسب طلب الجماهير .
    بس ليه محكتلناش اصعب موقف تعرضت ليه .

مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الصور
    17

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام اياد مشاهدة المشاركة
    اكرمك ربي اخي محمد على لو اختنا قمر وافقت تثبت الموضوع يبقى تمام وعلى حسب طلب الجماهير .
    بس ليه محكتلناش اصعب موقف تعرضت ليه .
    أكيد أختنا الغالية / قمر .. مش هاتخذل طلب الجماهير في تثبيت الموضوع ..
    وإن شاء الله .. أول أما افتكر أي موقف حصلي .. هاجي احكيه على طول ..
    جزاكي الله خيرأً ووفقكي لما يحبه ويرضاه

مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0
    الصور
    17

إيه السرعة دي .. انا افتكرت .. ههههههههههههههه
    الموقف اللي حصل معايا .. حصل يجي من سنة وكام شهر .. أول ما كنت باحضر ورقي لدخول الجيش ..
    أنا كنت طالع لسه طازة م الكلية .. ومليان تفاؤل ومقبل ع الحياة .. لكن جه موضوع الجيش ده ..
    حسيت إن حياتي وقفت وبجد كنت باتمنى إني ماادخلشي الجيش .. مش عشان الجيش ذات نفسه .. لكن عشان التوقيت
    يعني كنت عايز احقق كل أحلامي وطموحاتي كأي واحد لسه متخرج .. لكن ربنا أراد إني ادخل الجيش ..
    أنا فاكر اليوم ده .. 14 / 1 / 2009 كإنه إمبارح .. أنا دخلت المنتدى زي أي يوم عادي .. بس كنت عشان اودع كل اللي عرفتهم وكنت بدأت اتعلق بالمنتدى وباللي فيه .. وكتبت موضوع كان إسمه " برقية وداع .. إفتكروني "
    بجد مش قادر أوصف سعادتي من رد الفعل للموضوع .. وبجد اتضايقت أكثر لإني مش هاقدر ادخل المنتدى لفترة كبيرة ..
    كانت الردود مجملها .. إن اللي هااتعلمه جوه الجيش .. مش هاتعلمه برا .. وكنت متخيل ساعتها إن أحلامي وطموحاتي في الدنيا وقفت عند الحد ده .. المهم .. روحت الجيش والحمد لله ربنا أراد إني مابعدشي عن هوايتي وشغلي ..
    فاشتغلت في مجالي جوه الجيش .. وبجد اخدت خبره كبيرة اوووووووووي جوه .. والحمد لله الوقت عدا زي الهوا
    وخرجت وعدت الأيام .. واديني مع أحبابي وأصحابي في المنتدى الجميل ده ..
    ممكن يكون الموقف ده مش مهم أو مش خطير زي مواقفكم .. لكن أنا كنت عايز أوصلكم حاجة واحدة وهي ..
    {وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ}
    والأجمل من موقف دخولي الجيش .. إني بجد حسيت جوه المنتدى ده .. بالبيت والأهل والعزوة ..
    ربنا يديم المحبة والمعروف دايماً .. جزاكم الله خيراً ووفقكم لما يحبه ويرضاه

الصورة الرمزية janat
    مصمم متميز

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

Talking رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني

والله يا ام اياد كاينه في زماناتك عايشة مغامرات أكشن من الأخر هههههههه ،، الحمدلله انه عمو الضابط طلع متفهم ،،

اخي محمد ما اعتقد انك بتركب الأن قطارات بالمرة ,, بصراحة انا لو مكانك كان رحت فيها ههههههههههه

فعلا الحمدلله على كل شي
    في حياتنا مواقف .. تأتي دون ان نفهم كيف حدثت .. تؤثر بنا واحيانا تغير مجرى حياتنا ...وتنتهي وتختفي
    دون ان نفهم كيف انتهت ومن كان وراءها

الصورة الرمزية مسلمة
    الإشراف العام

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام اياد مشاهدة المشاركة
    طيب انا لو حكيتلك اللي بعدوا هتتصدمي بجد دانا عندي شوية مواقف بس هديهالكم واحدة واحدة ده على فكرة كان موقف هين بالنسبة للي شيلاهلكم .
    تعالي هنا هو مرور وبس لا بجد عايزين تحكيلنا عن موقف حصل معاكي طيب لو كنتي مكاني كونتي هتعملي ايه هتوقليله اسفة مقدرش ولا هتاخدك الجدعنة وحاااااضر .
    ههههههههههه لا طبعا ام اياد كانت هتخدنى الحماسه واشيل الشنط كلها

صفحة 1 من 6 1234 ... الأخيرةالأخيرة