Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 2 من 2

السلام عليكم

هذا الموضوع : السلام عليكم داخل Autodesk 3D Studio Maxالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : السلام عليكم هذي اول مشاركه لي بهذا المنتدى الطيب و حبيت اسأل الاخوه اهل الخبره باعتباري مبتدأ فال ثري دي ...

  1. #1
    مصمم جديد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الدولة
    الامارات
    المشاركات
    1
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    0

    السلام عليكم

    السلام عليكم

    هذي اول مشاركه لي بهذا المنتدى الطيب
    و حبيت اسأل الاخوه اهل الخبره باعتباري مبتدأ فال ثري دي ماكس

    المشكله اني يوم اسوي plane و انزل عليه blueprint
    ما يطلع لي البلو برنت الا فال render
    يعني فال view ما يطلع شي ؟
    شو الحل ويا هالمشكله؟
    و ادري انها ما تصعب عليكم
    اخوكم بو حمد


  2. #2
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50
    تابع هذا الشرح يا اخي الكريم
    فهو مفصل

    First of all I split the blueprint into 4, Top, Front, Back and side. Here you can see a screendump I've made in Acdsee.
    Fig. 1


    When you got all the files you need, you have to get them into max, and you have to show them as textures. in the menu custumize/preferences/viewports press configure drivers (This is if you are using OpenGL).
    Then set the texturesize to "Match Bitmap as Cloase as possible" this will if you a nice crisp texture in the viewport instead of a texture looking like a real low-res image.
    Fig. 2


    Then make a plane, with the Lenght and Width correspondent to the pixels size show in Fig. 1
    And make sure the "Generate Mapping Coords." is marked, then you don't have to map it.
    Fig. 3


    Then go to the Material Editor and make a material with the Top image in the diffuse slot. Press the "Show Map In Viewport" (1) Then you can see the texture when you choose to shade the viewport.
    Press also the "Sample Type" (2) and choose the box, then you can see the texture a bit better.
    Final assign the material to the plane by pressing "Assign Material to Selction" (3)
    Fig. 4


    Now go back from the diffuse settings, and set the Self-Illumnation to 100, so its no getting any highlight in the viewport.
    Fig. 5


    Repeat all the steps above, to make all the sides of the car.
    Fig. 6


    Now you can start modelling, you can see the start of the mesh for my Mercedes SLK, the material i'm using is 50% transparent so I can see both the mesh and the blueprints behind.
    Fig. 7


    Here you can see the my final SLK and the blueprints besides it, as you can see its pretty close to a 100% match.
    Fig. 8 Fig. 9


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. السلام عليكم
    بواسطة SaMo في المنتدى الويب وتطوير المواقع | Websites Design & Development
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 23 / 05 / 2010, 06 : 06 PM
  2. السلام عليكم
    بواسطة ابومعاذ في المنتدى الأرشيف و المواضيع القديمة
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 30 / 08 / 2007, 35 : 09 AM
  3. السلام عليكم
    بواسطة romi77777 في المنتدى مايا | Autodesk Maya
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 27 / 08 / 2007, 39 : 11 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 34 : 09 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO