Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 4 من 4

Character Creation for Videogames

هذا الموضوع : Character Creation for Videogames داخل ZBrush & Mudboxالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : السلام عليكم ورحمة الله Character Creation for Videogames This set of tutorials should give you a overall idea of the ...

  1. #1


    الصورة الرمزية abdou3d
    مشرف فن التحريك - ورش عمل ومسابقات

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    Egypt
    العمر
    32
    المشاركات
    4,331
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    الصور
    10
    معدل تقييم المستوى
    102

    Character Creation for Videogames

    السلام عليكم ورحمة الله

    Character Creation for Videogames


    This set of tutorials should give you a overall idea of the process of character creation.
    It does not go into technical details of the sofware that is being used, but should give you ideas and suggestions of different tools and methods in the process.
    This is the process I used to make characters during 2009, this means most tools have been updated and Zbrush now has Decimation Master or GoZbrush, while max has an improved UVWUnwrap


    1.
    MATCHING LOW_RES TO CONCEPT
    Using the base template, adapt it so the silhouete matches the concept art:
    * Prepare mesh for Zbrush work (UVgroups/Polygroups)
    * Align mesh to concept art
    * Align head to concept art
    * Tweak head details
    * Tweak eyes and hair position
    * Fix arm angle and overlapping issues
    * Cleanup mesh in Max
    YouTube - 01 - Matching low-res template to Concept
    2.
    UNWRAPPING THE HEAD
    Detail overview of Unwrapping the low-res Head:
    * Prepare different groups
    * Tweak Jaw
    * Tweak mouth
    * Tweak Eyes
    * Cleanup and test Unwrap
    * Prepare UV groups for Zbrush
    YouTube - 02 - Unwrapping the Head part 1
    YouTube - 02 - Unwrapping the Head part 2
    3.
    MODELLING HIGH RES HEAD
    Starting with the base template head we sculpt a High res head using the concept as guideline.
    * Basic shape and overall layout for the main shapes
    * Working on details
    * Creating Hair
    * Review Head
    YouTube - 03 - Modelling High Res Head part 1
    YouTube - 03 - Modelling High Res Head part 2
    YouTube - 03 - Modelling High Res Head part 3
    4
    MODELLING BODY
    Creation of the High res body following the concept and then the low res version to use ingame.

    * Review of the concept and preparation of the model
    * Review of basic High res model in Max and changes from the original concept
    * High res modelling in Zbrush
    * Retopologize body in Zbrush
    * Export to max
    YouTube - 04 - Modelling Body part 1
    YouTube - 04 - Modelling Body part 2
    5
    PREPARE MODEL FOR TEXTURING
    Preparing model to be textured in Photoshop. Includes importing all the low and high res parts into Max, Unwrap them and create Normal and Ambient Occlusion maps.
    * Import Low and High Res Head
    * Fix geometry, topology and UVW map for Low res Head
    * Optimize High res Head in Polygoncruncher
    * Create Normal and AO pass for Head
    * Unwrap Low poly body
    * Export High Res body from Zbrush and batch optimize
    * Create Normal and AO pass for Body
    * Review mesh in Asset Viewer
    YouTube - 05 - Prepare Model for Texturing part 1
    YouTube - 05 - Prepare Model for Texturing part 2
    YouTube - 05 - Prepare Model for Texturing part 3
    6
    TEXTURING MODEL
    Final step of the model creation. Texture work in Photoshop and any aditional tweaks to the low poly geometry to support the textures.
    * Create base texture for head
    * Create base texture for hair
    * Create base texture for shirt and tie
    * Create base texture for trousers
    * Create base texture for shoes
    * Clean up and review textures.
    YouTube - 06 - Texturing Model part 1
    YouTube - 06 - Texturing Model part 2
    YouTube - 06 -Texturing Model part 3
    7.
    REVIEW AND CONCLUSION
    Review of the model and any changes that were made in the end. Overview of aditional texture and geometry tweaks and what could be improved.
    Geometry changes
    Texture changes
    Normal map Editing
    Conclusion
    YouTube - 07 - Review Work and Conclusions


  2. #2

    الصورة الرمزية arif2008
    مشرف قسم المبتدئين في الماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    السودان
    المشاركات
    3,580
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 7 Posts
    الصور
    9
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: Character Creation for Videogames

    مشكور يا فنان علي الدرس الرائع <<<
    ( حسبنا الله سيؤتينا الله من فضله إنا إلى الله راغبون ) دعاء الفرج بعد التشهد الأخير

  3. #3

    الصورة الرمزية M.AbdELNasseR
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    25
    المشاركات
    4,129
    Thanks
    14
    Thanked 27 Times in 19 Posts
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: Character Creation for Videogames

    جزاك الله كل خير أ/عبده
    التعديل الأخير تم بواسطة M.AbdELNasseR ; 26 / 03 / 2011 الساعة 30 : 11 AM

  4. #4


    الصورة الرمزية 4MAX
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    الدولة
    فى القلب
    العمر
    29
    المشاركات
    19,932
    Thanks
    983
    Thanked 241 Times in 199 Posts
    الصور
    6
    معدل تقييم المستوى
    462

    رد: Character Creation for Videogames

    بارك الله فيك اخى عبده على هذا الدرس الرائع

    ان لله عبادا اختصهم لقضاء حوائج الناس
    حببهم للخير وحبب الخير لهم
    اولئك هم الامنون من عذاب الله يوم القيامه
    =====

    بروا آبائكم يبروكم أبنائكم




    ĎΞs!GŖ

    مركز طريق الجرافيك التعليمي

 

 

المواضيع المتشابهه

  1. [Modeling]: 3d max character creation
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 05 / 02 / 2013, 51 : 04 PM
  2. 13. Character Creation in ZBrush
    بواسطة waleed_ali في المنتدى ZBrush & Mudbox
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 28 / 09 / 2012, 21 : 05 PM
  3. 3D Tutorial - Extreme Character Creation
    بواسطة ateya3d في المنتدى الأرشيف و المواضيع القديمة
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 07 / 02 / 2007, 17 : 06 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 43 : 06 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO