Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 1 من 8 1234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 119

(الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

هذا الموضوع : (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D داخل Downloads and Torrentالتابع الي قسم المنتديات التقنية : شوفو الفيديوهات والصور الأول وبعدين نتكلم [VIMEO]16534222[/VIMEO] [VIMEO]16371682[/VIMEO] [VIMEO]16390347[/VIMEO] حمل البرنامج من هنا http://lumion3d.com/demo الصور والفيديوهات من موقع الشركة الرسمي...

  1. #1
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    Thumbs up (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    شوفو الفيديوهات والصور الأول وبعدين نتكلم

    [VIMEO]16534222[/VIMEO]

    [VIMEO]16371682[/VIMEO]

    [VIMEO]16390347[/VIMEO]



    حمل البرنامج من هنا

    http://lumion3d.com/demo

    الصور والفيديوهات من موقع الشركة الرسمي


    التعديل الأخير تم بواسطة abdou3d ; 15 / 01 / 2011 الساعة 08 : 04 PM
    ( إقرأوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعاً لأصحابه )

    إحفظ القرآن في سنة عالفيس بوك


  2. #2
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    Lightbulb رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    وده وصف البرنامج :


    Lumion 3D 2010 With Tutorials (07.12.2010) | 1.66 GB

    Lumion is a real-time 3D visualization tool for making movies and still shots of architecture, planning and design. It is also possible to give live demonstrations.
    The power of Lumion is that it offers excellent graphics in combination with a fast and efficient workflow, saving time, effort and money.
    Content import

    Lumion imports contents from 3D authoring tools, such as Google Sketchup, Autodesk products and many other software packages.

    Some features:

    - Imports DAE, FBX, MAX, 3DS, OBJ, DXF
    - Imports TGA, DDS, PSD, JPG, BMP, HDR and PNG images
    - Importing lightmaps is possible

    Content library

    Lumion also contains a content library with buildings, cars, people, animals, street furniture, roads, pavement, stones, hedges, etc.

    466 Materials
    94 Plants and trees
    54 Building types
    20 Animating 3D people
    84 Billboard people
    147 People and animals total
    71 Cars, trucks and boats
    182 Mics.(Street furniture, chairs, benches)
    28 Landscape types
    6 Water types

    - Animated trees, plants, grass, people and animals

    Scene creation

    Lumion provides scene creation using a full GPU based 3D interface and real-time editing. It provides landscape creation, adjustment of daylight, sun, sky, clouds and water. Highly optimized rendering makes adding tons of 3D content to the scene possible.

    Some features:

    - Realistic water, several water types
    - Advanced sky and cloud rendering, animated clouds
    - Landscape rendering and editing, over 40 landscape themes
    - Sunlight adjustment based on geographical coordinates and time-of-day
    - Accurate measurements to place objects, marker tools for precise placement
    - Easy material editing, over 450 materials in the content library

    Output to movies and images

    Users can create movies by simply taking photographs of their scene. The camera path between the photographs is automatically generated.

    Some features:

    - Edit Camera speed, smoothness, view angle
    - Add clip effects, such as fade-in, fade-out
    - Edit scene effects, such as object movement, sky/sun animations
    - Add title screen and post processor effects
    - Output to MP4 and picture sequence, maximum resolution 1080p
    - Support for print-resolution still images, maximum resolution is 7680×4320

    Theater mode

    Using theater mode, giving live demonstrations of your scene is very easy.

    Some features:

    - Passive stereo output.
    - Quality level adjustment for speeding up rendering on low-end machines

    Requirements

    - Requires Windows XP, Vista, or Windows 7
    - Requires NVidia GeForce 8800 or similar ATI/AMD
    - NVidia 260GTX / ATI 5850 or faster recommended

    Homepage: Lumion
    التعديل الأخير تم بواسطة MOSTAFA3D ; 16 / 01 / 2011 الساعة 58 : 09 AM

  3. #3
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    على فكرة النسخة دي من البرنامج لسة نازلة 5 نوفمبر اللي فات

  4. #4
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    المغرب
    المشاركات
    628
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    مرحبا اخي مصطفى كيف حالك
    اييه القنبلة دي...دا انت تمام التمام
    البرنامج رائع فعلا ومغري ان شاء الله ساحمله واقوم بتجربته
    تحياتي

  5. #5
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الدولة
    المغرب
    المشاركات
    628
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    بارك الله فيك

  6. #6
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALIHI مشاهدة المشاركة
    مرحبا اخي مصطفى كيف حالك
    اييه القنبلة دي...دا انت تمام التمام
    البرنامج رائع فعلا ومغري ان شاء الله ساحمله واقوم بتجربته
    تحياتي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALIHI مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك
    ياألف أهلا وسهلا بأخي صالحي .. كيف حالك ... مفتقدينك ...
    على فكرة أنا حملت البرنامج وهو بالفعل رائع ويدعم التصدير والإستيراد من معظم برامج الثري دي وبصراحة أنا انبهرت بيه كمان بعد مانزلته جودة عالية واهتمام بتفاصيل مالهوش حل وكمان بينجز معاك جامد في الإظهار يعني كفاية تعمل الموديل والبرنامج عليه الباقي ...
    شرفتني أخي صالحي ... لاتحرمنا من طلتك البهية

  7. #7

    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2010
    المشاركات
    111
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    12

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    ممتاز ده لاقيته فين ده ........ اكيد بعد تعب
    جزاكم الله خير

  8. #8

    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    39
    المشاركات
    388
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    19

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    طبعا انا لسه مبتدأ في عالم الماكس بس قلت انزله
    فرصه جاري التحميل
    ياريت حد من الاخوه يتبرع بشرح الربنامج
    وجزاكم الله خيرا







  9. #9
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج LUMINA

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السلماني مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    طبعا انا لسه مبتدأ في عالم الماكس بس قلت انزله
    فرصه جاري التحميل
    ياريت حد من الاخوه يتبرع بشرح الربنامج
    وجزاكم الله خيرا
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    ماكلنا مبتدئين ... وبالنسبة للشرح فيه فيديو من الفيديوهات اللي فوق بيستخدم البرنامج وبيوريك إمكانياته ... إللي هوه إسمه Showcase بالتوفيق

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gfx_tv مشاهدة المشاركة
    ممتاز ده لاقيته فين ده ........ اكيد بعد تعب
    جزاكم الله خير
    هههه بالصدفة وأنا بنعكش على موقع واحد وخمسين رندر لاقيته فقلت اقرا عنه شوية وأشوف إيه نظامه ... وبصراحة إتوهمت منه

  10. #10
    الصورة الرمزية hussien764
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    الدولة
    مصري يعمل بالسعوديه
    العمر
    33
    المشاركات
    1,067
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    36

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    والله بجد سحر انا منبهر جدا من بس مش مصدق ههههههههه لما اجربه بجد قنبله في عالم الاظهار المعماري شكرا جدا يا اخ مصطفي علي البرنامج

  11. #11
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien764 مشاهدة المشاركة
    والله بجد سحر انا منبهر جدا من بس مش مصدق ههههههههه لما اجربه بجد قنبله في عالم الاظهار المعماري شكرا جدا يا اخ مصطفي علي البرنامج
    الشكر لله أخي حسين .. وعلى رأي المثل ..اللي يعيش ياما يشوف

  12. #12


    الصورة الرمزية ام اياد
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    مصرية في الامارات
    المشاركات
    7,307
    Thanks
    0
    Thanked 3 Times in 3 Posts
    معدل تقييم المستوى
    179

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    بسم الله ماشاء الله هو ده علا البرنامج اللي بيقولوا عليه بضغطة زر بجد لازم تجربته لانوا واضح انو رائع جداا وخصوصا الشغل التجاري
    بارك الله فيك اخي مهندس مصطفى .

  13. #13
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام اياد مشاهدة المشاركة
    بسم الله ماشاء الله هو ده علا البرنامج اللي بيقولوا عليه بضغطة زر بجد لازم تجربته لانوا واضح انو رائع جداا وخصوصا الشغل التجاري
    بارك الله فيك اخي مهندس مصطفى .
    الله يبارك فيكي أم إياد ..... بالفعل برنامج يستحق التجربة وبيدي نتائج واقعية وعملية جداً ... ده غير مكتبات الطيور والحيوانات والأشجار والأشخاص وغيره اللي يحتويها ... ده غير دعمه للتصدير والإستيراد إلى ومن أكثر من برنامج وبصيغ وإمتدادات مختلفة ... بصراحة أنا بإذن الله هجربه في المشروع اللي شغال فيه دلوقتي ... وربنا يسترها بقى

  14. #14

    الصورة الرمزية Louay.sy
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2009
    الدولة
    Syria
    العمر
    32
    المشاركات
    211
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    19

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    جميل جدا

    برنامج مذهل فعلا

    شكرا جزيلا لك أخي الكريم

  15. #15
    الصورة الرمزية MOSTAFA3D
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    مصراوي في الكويت
    العمر
    31
    المشاركات
    3,630
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    101

    رد: (الآن يمكن لأي شخص عمل أنيماشن معماري ) هذا هو شعار برنامج Lumion 3D

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Louay.sy مشاهدة المشاركة
    جميل جدا

    برنامج مذهل فعلا

    شكرا جزيلا لك أخي الكريم
    الله يكرمك أخي لؤي ... شرفت الموضوع

    يللا ياشباب عايزين نشوف حد جرب تجربة ولا حفر فيه وطلع بحاجة .... قريبا إن شاء الله هحطولكم فيديو صغنطوط معمول بالبرنامج


 

 
صفحة 1 من 8 1234 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. [معماري]: حصريا : سلسلة عمل منظور معماري كاملة الآن عاليوتيوب
    بواسطة MOSTAFA3D في المنتدى الديكور و الماكس المعماري | Decoration and Architectural
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 01 / 04 / 2014, 10 : 05 PM
  2. طلب برنامج Lumion 3.0
    بواسطة zerogad94 في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 01 / 10 / 2012, 45 : 08 AM
  3. درس جميل لعمل أنيمايشن معماري في برنامج LUMION
    بواسطة horizon2012 في المنتدى Other 3D Programs
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 01 / 04 / 2012, 31 : 04 PM
  4. سؤال في برنامج LUMION
    بواسطة kas323 في المنتدى Other 3D Programs
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 10 / 12 / 2011, 36 : 07 PM
  5. لو انت معماري....ادخل انا عايزك في كلمتين يمكن يفرقوا معاك
    بواسطة archi_mfm في المنتدى المنتدى العام
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 14 / 06 / 2008, 52 : 11 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 01 : 09 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO