Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 79 من 131 الأولىالأولى ... 29697677787980818289129 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,171 إلى 1,185 من 1963

طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

هذا الموضوع : طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر داخل هاردوير واجهزة الجرافيك | Graphics Hardware News , Techniquesالتابع الي قسم نشاطات طريق الجرافيك (لحظه بلحظة) : اخى الكريم حسب علمى كروت كوادرو غير متوفره فى السوق المصرى هل وجدت مراكز بيع للكروت فى القاهره ؟...

  1. #1171


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اخى الكريم حسب علمى كروت كوادرو غير متوفره فى السوق المصرى
    هل وجدت مراكز بيع للكروت فى القاهره ؟


  2. #1172

    الصورة الرمزية Mahmoud Helmy
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    الدولة
    EGYPT
    المشاركات
    429
    Thanks
    0
    Thanked 51 Times in 43 Posts
    الصور
    33
    معدل تقييم المستوى
    17

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اخي محمد انا هشتري الكارت من موقع amazon ف عايز اعرف ايه الصح علشان مشتريش حاجه بسعر عالي واندم عليه اخي الكرم
    Designer Graphic
    My Design Exterior _Interior --Mobile : 01006748045
    www.homdesing.com--- www.facebook.com/decorhd


  3. #1173

    الصورة الرمزية M.AbdELNasseR
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    25
    المشاركات
    4,129
    Thanks
    14
    Thanked 27 Times in 19 Posts
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farffoch مشاهدة المشاركة
    عندي سوال اخي محمد انا المفروض اليوم هشتري كارت شاشه gtx 680 تمام صحيح CUDA فيه 1536 عاليه ولكنه بيدعم i_ray بقوه ام ماذا وبما تنصحني لا ني لما دخلت علي موقع نفيديا لحظت ان الكروت الدعمه ل iray هي الموضحه في الصوره
    ملف مرفق 27697

    و المبلغ اللي معاي اقدر اشتري بيه كارت NVIDIA Quadro4000 ف بما تنصحني مع العلم اهم شئ i_ray يكون شغال عندي ب كفااائه عاليه بدون مشاكل .................................................. .........
    انا جربت الـ gtx670 على جهاز صديق لى وواضح انه لا يقرا الكودا كاملة لهذا الكرت
    فانصحك بالانتظار حتى يظهر الاداء الحقيقى او تشترى gtx570 or gtx580
    وللعلم الـ iray مش هتقدر تستخدمها فى كل مشاريعك والشغل النهائى لانها بتعتمد على رام الكرت فالمشاريع الصغيرة و شغل الانتريور هيكون مناسب جدا حاول تجيب النسخة الـ 3جيجا من gtx580 بس هى نسخة نادرة انك تلاقيها لو لقيتها لا تتردد وهاتها

  4. #1174

    الصورة الرمزية Mahmoud Helmy
    طالب بالمركز التعليمي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    الدولة
    EGYPT
    المشاركات
    429
    Thanks
    0
    Thanked 51 Times in 43 Posts
    الصور
    33
    معدل تقييم المستوى
    17

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    لو تسمح اخي ان اتصل بك ان امكن

  5. #1175


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farffoch مشاهدة المشاركة
    اخي محمد انا هشتري الكارت من موقع amazon ف عايز اعرف ايه الصح علشان مشتريش حاجه بسعر عالي واندم عليه اخي الكرم
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farffoch مشاهدة المشاركة
    لو تسمح اخي ان اتصل بك ان امكن

    افضل اختيار لك اخى الكريم هو كرتين 570 لو كانت البورده تدعم كرتين شاشه
    لاكن لا انصحك فى الكوادرو بأقل من 6000
    ولو تقصد الاتصال بى فتصل فى اى وقت تحت امرك

  6. #1176


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.AbdELNasseR مشاهدة المشاركة
    انا جربت الـ gtx670 على جهاز صديق لى وواضح انه لا يقرا الكودا كاملة لهذا الكرت
    فانصحك بالانتظار حتى يظهر الاداء الحقيقى او تشترى gtx570 or gtx580
    وللعلم الـ iray مش هتقدر تستخدمها فى كل مشاريعك والشغل النهائى لانها بتعتمد على رام الكرت فالمشاريع الصغيرة و شغل الانتريور هيكون مناسب جدا حاول تجيب النسخة الـ 3جيجا من gtx580 بس هى نسخة نادرة انك تلاقيها لو لقيتها لا تتردد وهاتها
    اخى محمد هل تقصد ان المشكله فى الكرت نفسه ام فى تعريف الكارت

  7. #1177

    الصورة الرمزية M.AbdELNasseR
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    25
    المشاركات
    4,129
    Thanks
    14
    Thanked 27 Times in 19 Posts
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد مشاهدة المشاركة
    اخى محمد هل تقصد ان المشكله فى الكرت نفسه ام فى تعريف الكارت
    مش عارف اخى محمد تقريبا هو مش قارئ الكودا كلها ممكن محتاج تحديث عشان يقرا كامل الكودا
    او ان الكودا الجديدة فى الكروت دى موجهة للالعاب لانها بتقدم اداء ممتاز جدا
    التعديل الأخير تم بواسطة M.AbdELNasseR ; 01 / 07 / 2012 الساعة 47 : 11 AM

  8. #1178
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2012
    المشاركات
    50
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد مشاهدة المشاركة

    وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
    هات البورده الجيجابايت لو معاك فارق السعر
    البورده فى حدود 600 جنيه
    والكيسه ال Thermaltake V3 ممتازه والباور الى فيها كافى
    لاكن كل ده مش هيذودلك الاداء

    قصد حضرتك مش هيزود الأداء غير في حالة كسر السرعه ؟
    في حاجه تانيه مش واضحه بالنسبه لي في البورده الأولى
    لو حبيت ازود رامات هزود ازاي ومفيش مكان لأكثر من شريحتين ؟
    وايه الفرق بين الرام تردد 1333 وتردد 1600


    الافضل تجيب الكارت ال 560 لان الفارق بين وبين ال 550 كبير جدا فى الاداء خاصه فى برامج الجرافيك وفارق السعر بسيط
    Gigabyte GeForce GTX 560 OC 1GB GDDR5 السعر 1200 جنيه

    الفرق بيظهر في السرعه ولا في جودة ودقة الصوره؟

    بالتوفيق ان شاء الله .


    الف شكر تعبت حضرتك معايا

    عند تطبيق فلاتر الفوتوشوب على اللوحات الكبيره
    التطبيق بيكون بطيء جدا هل ده عيب كارت شاشه ولا البريسيسور

  9. #1179

    الصورة الرمزية ANONYMOUS
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2012
    الدولة
    الجـــــــــ ـبسكرةـ ـــــــزائر
    العمر
    28
    المشاركات
    1,330
    Thanks
    264
    Thanked 76 Times in 65 Posts
    معدل تقييم المستوى
    49

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
    أخي محمد السيد عندي طلب
    ما هي في رأيك كرت الشاشة أنفديا التي تدعم 3D MAX 2012 بقوة وتكون رخيصة ( في حدود 150 دلار)
    مثل ما يقول المثل : أريد بقرة سمينة ورخيصة تحلب وما تعلفش (لا تأكل العشب) هههههههههههههههههه
    وشكرًا مسبقًا
    صلّوا على خير خلق الله (محمد صلّى الله عليه و سلم)

    اللهم
    انصر إخواننا في سوريا و في جميع بقاع الأرض

  10. #1180


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.noon مشاهدة المشاركة

    الف شكر تعبت حضرتك معايا

    عند تطبيق فلاتر الفوتوشوب على اللوحات الكبيره
    التطبيق بيكون بطيء جدا هل ده عيب كارت شاشه ولا البريسيسور
    كل ماكبر حجم التصميم احتاج للرامات اكثر والثقل بسبب الرامات مقارنه بحجم التصميم

    قصد حضرتك مش هيزود الأداء غير في حالة كسر السرعه ؟
    في حاجه تانيه مش واضحه بالنسبه لي في البورده الأولى
    لو حبيت ازود رامات هزود ازاي ومفيش مكان لأكثر من شريحتين ؟
    وايه الفرق بين الرام تردد 1333 وتردد 1600

    فرق تردد الرام بسيط ولا يلاحظ وكسر السرعه يحتاج لمشتت حرارى احترافى ولو هتجيب رامات كل رامه 8 جيجا يبقى هات البورده ال GA-P75-D3 علشان تعرف تزود بعد كده ل 32 جيجا ولو مش هتحتاج لرامات اكثر من 16 جيجا هات رامه 8 جيجا مع البورده الى كتبلك عليها



    الفرق بيظهر في السرعه ولا في جودة ودقة الصوره؟
    بيفرق فى بعض خصائص الماكس زى اظهار الخامات والاضاءه داخل الفيوبورت

  11. #1181


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ANONYMOUS مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
    أخي محمد السيد عندي طلب
    ما هي في رأيك كرت الشاشة أنفديا التي تدعم 3D MAX 2012 بقوة وتكون رخيصة ( في حدود 150 دلار)
    مثل ما يقول المثل : أريد بقرة سمينة ورخيصة تحلب وما تعلفش (لا تأكل العشب) هههههههههههههههههه
    وشكرًا مسبقًا
    وعليك السلام ورحمه الله وبركاته
    دى احسن بقره قصدى فيجا هيديلك اداء عالى مقابل سعر ممتاز
    Gigabyte GeForce GTX 560 OC 1GB GDDR5 السعر 1200 جنيه
    بالتوفيق ان شاء الله .

  12. #1182
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2012
    المشاركات
    50
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد مشاهدة المشاركة
    كل ماكبر حجم التصميم احتاج للرامات اكثر والثقل بسبب الرامات مقارنه بحجم التصميم

    قصد حضرتك مش هيزود الأداء غير في حالة كسر السرعه ؟
    في حاجه تانيه مش واضحه بالنسبه لي في البورده الأولى
    لو حبيت ازود رامات هزود ازاي ومفيش مكان لأكثر من شريحتين ؟
    وايه الفرق بين الرام تردد 1333 وتردد 1600

    فرق تردد الرام بسيط ولا يلاحظ وكسر السرعه يحتاج لمشتت حرارى احترافى ولو هتجيب رامات كل رامه 8 جيجا يبقى هات البورده ال GA-P75-D3 علشان تعرف تزود بعد كده ل 32 جيجا ولو مش هتحتاج لرامات اكثر من 16 جيجا هات رامه 8 جيجا مع البورده الى كتبلك عليها



    الفرق بيظهر في السرعه ولا في جودة ودقة الصوره؟
    بيفرق فى بعض خصائص الماكس زى اظهار الخامات والاضاءه داخل الفيوبورت
    بصراحه اختيار الأهم محير وكله مطلوب
    واضح ان ميزانية 4000 جنيه ميزانيه قليله على جهاز جرافيك متميز

  13. #1183
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2012
    المشاركات
    50
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    طيب انا هراجع مع حضرتك التجميعه بعد تغيير كارت الشاشه

    البريسسر

    Intel® Core™ i7-2600K 3.4GHz Processor السعر 1845 جنيه

    كارت شاشه
    Gigabyte GeForce GTX 560 OC 1GB GDDR5 السعر 1200 جنيه

    رامات
    G.skill Ares Series 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600 CL9 1.50v Dual Channel السعر 340 جنيه

    هارد
    wd Caviar BLUE 500GB SATA 6GB/s 16MB Cache السعر 385 جنيه

    كيسه + باورسبلاى
    Thermaltake V3 BLACK EDITION mid tower + 450w PSU السعر 375 جنيه

    ( مش متأكده إذا كانت كافيه بعد تغيير كارت الشاشه ولا لأ
    مكتوب في المواصفات انها محتاجه 500w )


    المجموع = 4145 جنيه

    بدون ماذر بورد


    الأفضل دلوقتي ازود بالمره ماذر بورد بيدعم كسر السرعه وقابل لزيادة الرامات في المستقبل
    ولا ايه رأي حضرتك
    بس مش عايزه الميزانيه تتخطى 5000

  14. #1184


    مشرف المنتدي العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    مصر ـــ القاهره
    العمر
    34
    المشاركات
    1,563
    Thanks
    43
    Thanked 48 Times in 37 Posts
    معدل تقييم المستوى
    55

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.noon مشاهدة المشاركة
    طيب انا هراجع مع حضرتك التجميعه بعد تغيير كارت الشاشه

    البريسسر

    Intel® Core™ i7-2600K 3.4GHz Processor السعر 1845 جنيه

    كارت شاشه
    Gigabyte GeForce GTX 560 OC 1GB GDDR5 السعر 1200 جنيه

    رامات
    G.skill Ares Series 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600 CL9 1.50v Dual Channel السعر 340 جنيه

    هارد
    wd Caviar BLUE 500GB SATA 6GB/s 16MB Cache السعر 385 جنيه

    كيسه + باورسبلاى
    Thermaltake V3 BLACK EDITION mid tower + 450w PSU السعر 375 جنيه

    ( مش متأكده إذا كانت كافيه بعد تغيير كارت الشاشه ولا لأ
    مكتوب في المواصفات انها محتاجه 500w )


    المجموع = 4145 جنيه

    بدون ماذر بورد


    الأفضل دلوقتي ازود بالمره ماذر بورد بيدعم كسر السرعه وقابل لزيادة الرامات في المستقبل
    ولا ايه رأي حضرتك
    بس مش عايزه الميزانيه تتخطى 5000
    اختى الكريمه المازبورد Gigabyte GA-P75-D3 لاتقبل كسر السرعه لانها بشريحه p75
    فقط البورد بشرائح p67 او z68 او z77 هيا التى تقبل كسر السرعه
    بالاضافه انك هتحتاجى مشتت احترافى لكسر السرعه وده لايقل تمنه عن 350 جنيه
    دى تجميعه ب 5000 جنيه بكارت 560 وبورده لا تقبل كسر السرعه وتحتوى على اربع اماكن للرامات وتقبل حتى 32 جيجا رامات

    البريسسر
    Intel® Core™ i7-2600K 3.4GHz Processor السعر 1845 جنيه

    مازبورد
    Gigabyte GA-P75-D3 Socket 1155 السعر 600 جنيه

    كارت شاشه
    Gigabyte GeForce GTX 560 OC 1GB GDDR5 السعر 1200 جنيه

    رامات
    G.skill Ares Series 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600 CL9 1.50v Dual Channel السعر 340 جنيه

    هارد
    wd Caviar BLUE 500GB SATA 6GB/s 16MB Cache السعر 385 جنيه

    باورسبلاى
    Cooler Master Extreme Power Plus 500W السعر 320 جنيه

    كيسه
    NZXT Beta Evo السعر 320 جنيه

    المجموع = 5010 جنيه

    دى افضل تجميعه وانصحك بها

    لو عايزه بورده تقبل كسر السرعه وتحتوى على اربع اماكن للرامات زودى 400 جنيه وهاتى البورده
    Gigabyte GA-Z77X-D3H Socket 1155 السعر 970 جنيه

    لو بتفضلى كسر سرعه المعالج لزياده سرعه الريندرعن شراء كارت شاشه قوى هاتى التجميعه دى


    البريسسر
    Intel® Core™ i7-2600K 3.4GHz Processor السعر 1845 جنيه

    مازبورد
    Gigabyte GA-Z77X-D3H Socket 1155 السعر 970 جنيه

    مشتت احترافى
    NZXT HAVIK 120 Dual Fan CPU Cooler Socket 2011 السعر 350 جنيه


    كارت شاشه
    Gigabyte GeForce GTX 550 Ti OC 1GB GDDR5 Windforce 2X السعر 780 جنيه


    رامات
    G.skill Ares Series 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600 CL9 1.50v Dual Channel السعر 340 جنيه

    هارد
    wd Caviar BLUE 500GB SATA 6GB/s 16MB Cache السعر 385 جنيه

    كيسه بباورسبلاى
    Cooler Master Elite 310 case + 400w السعر 320 جنيه

    المجموع = 4990 جنيه

    وده درس للاستاذ مصطفى عزازى لمعرفه اهميه كارت الشاشه القوى فى برنامج الماكس فى الدقيقه 35
    http://forums.cgway.net/cg28899/


    بالتوفيق ان شاء الله




  15. #1185

    الصورة الرمزية ANONYMOUS
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2012
    الدولة
    الجـــــــــ ـبسكرةـ ـــــــزائر
    العمر
    28
    المشاركات
    1,330
    Thanks
    264
    Thanked 76 Times in 65 Posts
    معدل تقييم المستوى
    49

    رد: طلبات تجميع الاجهزه الخاصه بالجرافيك والرندر

    شكرا وبارك الله فيك أخي محمد
    إنشاء الله سأشتري هذه البقرة هههههههههههه
    وبارك الله فيك مرة أخرى


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. [درس]: لكل من يعمل بالجرافيك طريقة رافع الذاكرة ( هام جدا )
    بواسطة nooreme في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 24
    آخر مشاركة: 05 / 12 / 2010, 22 : 09 PM
  2. مواقع تورنت تهتم بالجرافيك
    بواسطة MoazMohammed في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 09 / 04 / 2010, 05 : 02 PM
  3. موقعي الشخصي لكل مهتم بالجرافيك
    بواسطة الاسد الشرقي في المنتدى الفوتوشوب | Adobe PhotoShop
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 29 / 04 / 2008, 08 : 09 PM
  4. سؤال للعارفين باسعار الاجهزه في مصر
    بواسطة lancer في المنتدى مايا | Autodesk Maya
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 17 / 09 / 2006, 47 : 01 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 48 : 03 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO