Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 4 من 4

مشكلة عند عمل ريندر

هذا الموضوع : مشكلة عند عمل ريندر داخل Autodesk 3D Studio Maxالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أنا أول مرة أقوم فيها بعمل ريندر لمشهد بالفيراي ولكن واجهتني مشكلة عند اعطاء أمر ...

  1. #1
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2010
    المشاركات
    94
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    10

    مشكلة عند عمل ريندر

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    أنا أول مرة أقوم فيها بعمل ريندر لمشهد بالفيراي
    ولكن واجهتني مشكلة عند اعطاء أمر ريندر

    حيث تظهر لي النافذه الموضحه بالصورة
    ولكن لا أعرف ماذا أفعل حتى أكمل الريندر

    أتمنى ألاقي اجابة سريعة علي سؤالي
    أشكركم مقدما




  2. #2


    الصورة الرمزية 4MAX
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    الدولة
    فى القلب
    العمر
    29
    المشاركات
    19,932
    Thanks
    983
    Thanked 241 Times in 199 Posts
    الصور
    6
    معدل تقييم المستوى
    462

    رد: مشكلة عند عمل ريندر

    اعتقد الرامات مش مستحمله

    وانتظر رد الخبراء باذن الله
    ان لله عبادا اختصهم لقضاء حوائج الناس
    حببهم للخير وحبب الخير لهم
    اولئك هم الامنون من عذاب الله يوم القيامه
    =====

    بروا آبائكم يبروكم أبنائكم




    ĎΞs!GŖ

    مركز طريق الجرافيك التعليمي

  3. #3

    الصورة الرمزية ابو الهدى
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    الدولة
    جميع الكون لنا وطنا
    المشاركات
    511
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    30

    رد: مشكلة عند عمل ريندر

    اخي الكريم ، رايت بعض الحلول لهذه المشكلة لعلها تنفع
    طبعا السبب كما ذكر الاخ محمد هو عدم تحمل الرامات ( الذواكر) تصبح محملة بشكل كبير ، مما يسبب هذه المشكلة ، اما لان حجمها قليل ، ( و احيانا يحدث نفس الامر اذا كان هناك احد الذواكر معطوبة)
    او ان المشهد مليء بعناصر و ماتيريال تستنفذ الذاكرة
    مثل وجود ال displacement و كذلك العدد الكبير للبوليجون الموجودة في المشهد
    بالنسبة للحلول المقترحة ، ان تقوم بعمل الريندر على مراحل من خلال تقسيم المشهد الى اربع اقسام مثلا ، ثم تقوم بتجميع الريندر النهائي بالفوتوشوب
    هذه ايضا بعض المعلومات المفيدة لتقليل الحمل على الذواكر

    If you cannot use any of these methods to allow more RAM for rendering, the only choice is to reduce the amount that is needed by changing your scene and your V-Ray settings.The scene elements that take up most of the RAM while rendering can be divided into the following groups:

    • Geometry - scenes with lots of objects and/or triangle counts require more memory to render. There are several ways to reduce this amount:
      • Adjust the raycaster settings in the System rollout (reduce Max. levels, increase Min. leaf size, increase Face/level coefficient, switch from Static to Dynamic Default Geometry).
      • If all else fails, use VRayProxy objects.

    • Mapping UVW channels - in 3dsmax, every mapping channel takes up the same or larger amount of RAM as the geometry itself. Unused mapping channels can increase RAM usage dramatically, while not affecting the scene in any way. In recent 3dsmax versions, texture channels are generated by default for all objects when they are created. V-Ray has no control over RAM usage for texture coordinates - you will have to make sure that only the channels you need are actually present in the scene. Using VRayProxy objects is also a solution since in that case texture coordinates are also cached to disk along with the actual geometry.


    • Displacement mapping - objects displaced with the 2d displacement mapping method may require a lot of RAM to render, especially with large displacement maps. If this is the case, use the 3d displacement mapping method. Also, if you have several distinct displacement modifiers with the same displacement map, it is better to replace them with one modifier, applied to all the necessary objects. This is because each modifier will take RAM for the displacement map, separately from other modifiers, even if they have the same map.
    • Bitmaps - these tend to take up large amounts of RAM, especially if the maps are large. Since textures are managed by 3dsmax, V-Ray has no direct control over their memory usage. However, you can use the Bitmap pager settings of 3dsmax to reduce the RAM taken up by bitmaps. For more information, consult your 3dsmax documentation.
    • Bitmap filtering - Summed area filtering uses much more memory than Pyramidal filtering.
    • Shadow maps - these may also take up significant amounts of RAM. Again, these are managed by 3dsmax and V-Ray has no direct control over their memory usage. To reduce memory usage, you can switch to raytraced VRayShadows instead.
    • Image buffer - large output resolutions require a significant amount of RAM to store the final image. Additional G-Buffer channels increase that amount. There are several ways to reduce this amount:
      • Use the 3dsmax Bitmap pager, if you are rendering to the 3dsmax default VFB.
      • If you use V-Ray's own VFB, use the Render to V-Ray raw image file option and then use the V-Ray raw image file viewer to convert the resulting file to a different format.
      • Render the image in several different passes and stitch the pieces in a compositing program.

    • Image samplers (AA) - the image sampling algorithms of V-Ray require some amount of RAM to hold all the data for the sampled image. This amount can be quite large, depending on the chosen bucket size and sampling rate. To reduce that amount:
      • Reduce the bucket size.
      • Switch to a different image sampler - for example, the Adaptive DMC sampler uses less RAM than the Adaptive subdivision sampler.

    • Global illumination caches - irradiance maps, photon maps and light maps all require additional memory to store them. Each of these has different methods for controlling its memory usage:
      • For the irradiance map - the memory depends on the number of samples in the map; you can reduce this number by using lower Min/Max rate, and more loose threshold values (higher Color threshold, higher Normal threshold, lower Distance threshold).
      • For the photon map - the memory depends on the number of photons stored. You can reduce this number by reducing the Diffuse subdivs for the lights, or by increasing the Max. density.
      • For the light map - increase the Sample size.

    • 3dsmax scene - 3dsmax itself stores a lot of information about the scene. V-Ray has no control over that memory, but here are some things you can do to reduce it:
      • Collapse modifiers to editable meshes
      • Cache animations with a PointCache modifier



    اللهم اغفر لي ما قدّمت و ما أخّرت و ما أسررت و ما أعلنت ، و ما أنت أعلم به مني ، أنت المقدّم و أنت المؤخّر و أنت على كلّ شيءٍ قدير

  4. #4
    مصمم مشارك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2010
    المشاركات
    94
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: مشكلة عند عمل ريندر

    جزاك الله خيرا أخي
    ولكن كيف أقوم بتقسيم الريندر؟؟؟


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. مشكلة عند عمل فيديو ريندر بالفراي
    بواسطة differentguy94 في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 22 / 03 / 2013, 01 : 04 PM
  2. مشكلة في تنصيب الفاينال ريندر مع السينما..ارجوا المساعده
    بواسطة {MASKOFZORRO} في المنتدى السينما فوردي | Cinema4D
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 16 / 08 / 2012, 53 : 02 AM
  3. مشكلة تخص الفيراي نت ورك ريندر ياريت رد
    بواسطة SIMSIMOO في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 12 / 07 / 2010, 59 : 11 PM
  4. مشكلة فى ريندر فيرى
    بواسطة Motaz012 في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 11 / 06 / 2009, 18 : 08 PM
  5. مشكلة فى ريندر ماكس 64 bit
    بواسطة alfares في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 04 / 08 / 2007, 17 : 04 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 25 : 02 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO