Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger

الإحباط ليس وسيلة للنجاح

هذا الموضوع : الإحباط ليس وسيلة للنجاح داخل المنتدى العامالتابع الي قسم ملتقى الأعضاء : بسم الله الرحمن الرحيم انا اخوكم حمدي من مصر طبعااااااا عندي و21 سنه اول ما اتخرجت اكيد كنت محبط زي ...

الصورة الرمزية حمدي3dmax
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

الإحباط ليس وسيلة للنجاح

بسم الله الرحمن الرحيم
    انا اخوكم حمدي من مصر طبعااااااا
    عندي و21 سنه اول ما اتخرجت اكيد كنت محبط زي اي واحد هادور علي شغل فين وهاروح فين وهاتجوز امتي واتصلت بمهندس مصطفي عزازي وعطبه عبد واحمد عبد الرحمن

خلاص صبري راح ولكن مافيش حاجه بعديه عند ربنا والحمد لله

كان حلم حياتي اشتغل في شركة افلام كرتون والحمد لله اشتغلت والله بعد التخرج باسبوع في شركة في فيصل وقاعدت فيها يومين لظروف عندي كان المشوار بعدي وكده
    المهم انا دورت ازاي دهلت علي النت ودورت علي شركات واتصلت بيهم دورت من علي طريق الجرافيك والمنابر واتصلت بيهم والله روحت للناس وفلتلهم علي كل حاجه بصراحه انا ماخدتش ولا دوره بس بحب شغلي جداا ونفسي اشتغل في المجال ده اي حاجه هادوس فيها سؤا كان انميشن او مودلنج والله الناس محترمه جداا وقاعدت معاهم

روحت شركه تانيه اسمها كلير بكتشر وقبلت الاستاذ محمد الامير والله راجل زي العسل بس قالي يا حمدي ادرب شويه في بيتك والباب مفتوح في اي وقت واداني اسطوانه انميشن 3 جيجا تعليم
    واتعلمت شويه ويعني سبتها

المهم الافتر افكت والله ما في شغل اتفه من الافتر افكت مش لازم بقي دورات ولا اي حاجه هما درسين للاستاذ احمد عبد الرحمن تعليم مبادئ الافتر وخلاص
    اشتغلت ازاي دورت علي النت برده واتصلت وعملت مقابلات المهم الحمد لله اتفقت مع واحد وظبط شغل معاه كان اول مره اعمل شغل انميشن ليه والله العظيم روحت يوم الجمعه الظهر لغاية تاني يوم السبت العصر روحت قاعد علي الافتر ما قمت غير لما اعمل حاجه حلوه وعجبت الراجل وخلاص بقيت معاه الحمد لله الشغل بقي عامل ازاي بيديك الراجل لوجو زي اي لوجو تعمله حركه انميشن اي حركه

وشوية صور تعمله فواصل
    زي اللي علي الموقع بتاعي
    - home

وبس ادي الشغل اول مره بتكون صعبه بس بعد كده سهله جداا ومره ورا مره انت بتعمل اسم انا اعمالي لسه مش حلوه اوي بس الحمد لله بتجيب فلوس لاني بتوكل علي الله

هاخسر شغلانه اه هازعل بس في امل والحمد لله

وفي ناس من السعوديه اتصلت بيا الحمد لله بتشكر في اعمالي

انا مش بقول كده غرور ولا حاجه حد الله ولكن

عايز اوصل رساله لاخواتي اللي بيحتارو هايشتغلو فين او حياتهم هاتمشي ازاي مافيش شغل والله في كل حاجه تعرفو انا الحمد لله ما خدتش ولا دوره

صممت اعلانات وبتيجي علي قناة العقاريه

صممت موقع واحد بس في امل اصمم تاني

صممت استيكارات للاسطونات

حجات كلها تافه يعني

والله لما الشغل بيقف والله وربنا يحاسبني لو كنت بكدب روحت اول امبارح كنت بشيل حديد في مصنع لسه بيتبني عندا في مدينة السادات وعادي قبضت وخدت فلوس

اجمل حاجه في الحياه انك تحب ربنا ثم عملك ايا كان والشغل بيجيب شغل وماتصحبش حد عشان مصلحه صاحبه عشان تستفيد منه او يفيدك في امور تخض دينك وحياتك واجمل حاجه برده انك تعرف ناس زي الاستاذ احمد عبد الرحمن والاستاذ عطيه عبده والاستاذ مصطفي مكرم

علي فكره انا بحب واحد زملتي وقدامي لسه جواز وشقه وحجات كتيرررر يعني الدنيا مش هاتقف ان شاء الله كل ده هايجي هايجي لان النصيب مكتوب

ارجو ان مايكنش حد اضايف من كلامي بس دي قصه صغيره لحياتي عرضتها لان في حد قبل كده زميلي كان محبط من الشغل ومستقبله وكده يعني الحمد لله علي كل حال

وخلاص هانت اهي كلها فتره والعرب تتحرر من الفاسدين عاشت مصر وعاشت الدول العربيه

ده الصفحه لجروب انا عاملها لجمعيه خيريه بس لسه مابقتش قانونيه بعد اذن الموقع هاكتب الينك

وربنا يكرم الناس كلها وياريت اي حد في اي دوله يعمل جمعيه خيريه تفيد بلده او منطقته ايا كان وربنا يجازيكم علي كل خير

وفي صلاة فجر جماعيه يوم 13/5/2011 دعما للانتفاضه الفلسطينيه

اخوكم حمدي

التعديل الأخير تم بواسطة Haitham Zaki ; 05 / 05 / 2011 الساعة 06 : 04 PM سبب آخر: تنسيق
    سبحان الله والحمد لله
    رندر اي مشروع معماري في اقل وقت .للأستفسار: hamdy_sa5@yahoo.com

الصورة الرمزية محمد السعيد
    مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

رد: مستقبل الافتر افكت في العمل ؟؟؟

بارك الله فيك اخي الكريم
    ربنا يكرمك ويكرمنا جميعا ان شاء الله
    جميل جدا الكلام ال انت كاتبة وجميل جدا اننا نتكلم بصراحة وأجمل حاجة اننا دايما نكون متأكدين ان كل شئ بيحصلنا خير بس اهم حاجة نعرف احنا عاوزين اية ومنفقدش الامل

بالتوفيق ان شاء الله اخي الكريم

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

بارك الله فيك اخي .

هل الفيديوهات الي في موقعك هي مشاريع جاهزة وانت عدلت عليها ,؟؟؟؟

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

السلام عليكم
    الاخ العزيز نصيحتي لك انك عندما تعرض اعمالك لمشاريع جاهزة تقوم انت بالتعديل عليها يجب ان تذكر هذا والدليل علي ذلك ببساطة انك تقول ان افتر افكتس برنامج تافه جدا وهذا ليس صحيح هذا برنامج قوي ويحتاج لعمل كثير كي تتقنه وطبعا ده دليل علي ان المشاريع التي عرضتها علي موقعك هي مشاريع جاهزة قمت انت بالتعديل عليها وربنا يوفقك

مصمم مشارك

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدي3dmax مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم
    انا اخوكم حمدي من مصر طبعااااااا
    عندي و21 سنه اول ما اتخرجت اكيد كنت محبط زي اي واحد هادور علي شغل فين وهاروح فين وهاتجوز امتي واتصلت بمهندس مصطفي عزازي وعطبه عبد واحمد عبد الرحمن

خلاص صبري راح ولكن مافيش حاجه بعديه عند ربنا والحمد لله

كان حلم حياتي اشتغل في شركة افلام كرتون والحمد لله اشتغلت والله بعد التخرج باسبوع في شركة في فيصل وقاعدت فيها يومين لظروف عندي كان المشوار بعدي وكده
    المهم انا دورت ازاي دهلت علي النت ودورت علي شركات واتصلت بيهم دورت من علي طريق الجرافيك والمنابر واتصلت بيهم والله روحت للناس وفلتلهم علي كل حاجه بصراحه انا ماخدتش ولا دوره بس بحب شغلي جداا ونفسي اشتغل في المجال ده اي حاجه هادوس فيها سؤا كان انميشن او مودلنج والله الناس محترمه جداا وقاعدت معاهم

روحت شركه تانيه اسمها كلير بكتشر وقبلت الاستاذ محمد الامير والله راجل زي العسل بس قالي يا حمدي ادرب شويه في بيتك والباب مفتوح في اي وقت واداني اسطوانه انميشن 3 جيجا تعليم
    واتعلمت شويه ويعني سبتها

المهم الافتر افكت والله ما في شغل اتفه من الافتر افكت مش لازم بقي دورات ولا اي حاجه هما درسين للاستاذ احمد عبد الرحمن تعليم مبادئ الافتر وخلاص
    اشتغلت ازاي دورت علي النت برده واتصلت وعملت مقابلات المهم الحمد لله اتفقت مع واحد وظبط شغل معاه كان اول مره اعمل شغل انميشن ليه والله العظيم روحت يوم الجمعه الظهر لغاية تاني يوم السبت العصر روحت قاعد علي الافتر ما قمت غير لما اعمل حاجه حلوه وعجبت الراجل وخلاص بقيت معاه الحمد لله الشغل بقي عامل ازاي بيديك الراجل لوجو زي اي لوجو تعمله حركه انميشن اي حركه

وشوية صور تعمله فواصل
    زي اللي علي الموقع بتاعي
    - home

وبس ادي الشغل اول مره بتكون صعبه بس بعد كده سهله جداا ومره ورا مره انت بتعمل اسم انا اعمالي لسه مش حلوه اوي بس الحمد لله بتجيب فلوس لاني بتوكل علي الله

هاخسر شغلانه اه هازعل بس في امل والحمد لله

وفي ناس من السعوديه اتصلت بيا الحمد لله بتشكر في اعمالي

انا مش بقول كده غرور ولا حاجه حد الله ولكن

عايز اوصل رساله لاخواتي اللي بيحتارو هايشتغلو فين او حياتهم هاتمشي ازاي مافيش شغل والله في كل حاجه تعرفو انا الحمد لله ما خدتش ولا دوره

صممت اعلانات وبتيجي علي قناة العقاريه

صممت موقع واحد بس في امل اصمم تاني

صممت استيكارات للاسطونات

حجات كلها تافه يعني

والله لما الشغل بيقف والله وربنا يحاسبني لو كنت بكدب روحت اول امبارح كنت بشيل حديد في مصنع لسه بيتبني عندا في مدينة السادات وعادي قبضت وخدت فلوس

اجمل حاجه في الحياه انك تحب ربنا ثم عملك ايا كان والشغل بيجيب شغل وماتصحبش حد عشان مصلحه صاحبه عشان تستفيد منه او يفيدك في امور تخض دينك وحياتك واجمل حاجه برده انك تعرف ناس زي الاستاذ احمد عبد الرحمن والاستاذ عطيه عبده والاستاذ مصطفي مكرم

علي فكره انا بحب واحد زملتي وقدامي لسه جواز وشقه وحجات كتيرررر يعني الدنيا مش هاتقف ان شاء الله كل ده هايجي هايجي لان النصيب مكتوب

ارجو ان مايكنش حد اضايف من كلامي بس دي قصه صغيره لحياتي عرضتها لان في حد قبل كده زميلي كان محبط من الشغل ومستقبله وكده يعني الحمد لله علي كل حال

وخلاص هانت اهي كلها فتره والعرب تتحرر من الفاسدين عاشت مصر وعاشت الدول العربيه

ده الصفحه لجروب انا عاملها لجمعيه خيريه بس لسه مابقتش قانونيه بعد اذن الموقع هاكتب الينك

وربنا يكرم الناس كلها وياريت اي حد في اي دوله يعمل جمعيه خيريه تفيد بلده او منطقته ايا كان وربنا يجازيكم علي كل خير

وفي صلاة فجر جماعيه يوم 13/5/2011 دعما للانتفاضه الفلسطينيه

اخوكم حمدي

اخى الكريم ربنا يوفقق على ما تفعلة وربنا هيكرمك والله بس انا بقترح عليك حاجة وهى عمل دورة كا صدقة جارية ليكى تتكتبلى عند ربنا ولو هتعمل الدورة شوف نفسك مبدع فى اية دا مجرد اقتراح وعلى شان تبقى حاجة لله وربنا هيديك غيرة

مصمم جديد

الحالة
    غير متصل
    Thanks
    0

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarsaid777 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    الاخ العزيز نصيحتي لك انك عندما تعرض اعمالك لمشاريع جاهزة تقوم انت بالتعديل عليها يجب ان تذكر هذا والدليل علي ذلك ببساطة انك تقول ان افتر افكتس برنامج تافه جدا وهذا ليس صحيح هذا برنامج قوي ويحتاج لعمل كثير كي تتقنه وطبعا ده دليل علي ان المشاريع التي عرضتها علي موقعك هي مشاريع جاهزة قمت انت بالتعديل عليها وربنا يوفقك
    فعلا اخي
    لا يمكن وصف برنامج عملاق كالافتر ايفيكتس بانه تافه.