Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 11 من 11

Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

هذا الموضوع : Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features داخل الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tipsالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الجديد في ماكس 2013 بناءا علي الأبحاث المعلنة من قبل اتوديسك ومبرمجيها تحت عنوان Sneak ...

  1. #1
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50

    Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    الجديد في ماكس 2013 بناءا علي الأبحاث المعلنة من قبل اتوديسك ومبرمجيها تحت عنوان

    Sneak peek: 3ds Max’s

    كعادتي احب ان اكون من اول المتابعين لآخبار وتطويرات وتحديثات ماكس واصداراته الجديدة والامور التي يطورها والباحثين لدي اتوديسك يعملون عليها

    فكما اعلنت اتوديسك في سيجراف العام الماضي بتطوير محرك جديد للـ Cloth System يطور من خلال باحثين في اتوديسك بالتعاون مع Nvidia ومن اهم مميزاته هو الـ Real Time Simulation

    يمكنك متابعة الجديد من ابحاث وتطويرات لماكس من خلال الروابط التالية

    اولا مدونة Ken Pimente



    تجدونها هنا Area :: Blogs :: Maxed Out

    ثانيا مدونة Shane Griffith



    تجدونها هنا Area :: Blogs :: Taking it to the Max!

    ثالثا صفحة Autodesk 3ds Max علي الفيسبوك من هنا Autodesk 3ds Max | Facebook



    رابعا والأهم قناة Sneak peek: 3ds Max’s علي يوتيوب والتي يتم نشر كل الابحاث الجديدة فيها

    Kanaal van 3dsMaxSneakPeek - YouTube


    انصح كل مستخدم وعاشق للماكس ان يتابع هذه الروابط لكي يكون اول من يعرف التحديثات الجديدة التي يخطط ويطور لها مطورين اتوديسك للبرنامج الذي يعمل عليه


    واليكم بعض التحديثات المعلنة من قبل اتوديسك

    Sneak peek: The future of 3ds Max



    Fixes for Small Annoying Things in 3ds Max: some or more of which may make their way into Max 2013. Autodesk has posted an eight-minute video showing fixes for ‘Small Annoying Things’ in 3ds Max.
    The SATs – which are more quirks of Max than bugs: think not being able to use a gradient background in the viewport or pan and rotate while cutting – were submitted and voted for by Autodesk forum users.
    It being that time of year, the updates are likely, but not guaranteed, to make their way into 3ds Max 2013: a point made by Autodesk’s Ken Pimentel in an accompanying blog post.
    ‘Expectation setting’ for Max 2013
    In what he describes as “expectation setting”, Pimentel hints that the next release of Max will feature further progress towards a unified dynamics system and development of the new Nitrous viewport.
    The UI remains a focus of development, although Pimentel comments that the topic is “so freaking sensitive with users” that some of its ideas have had to be returned to the drawing board.
    The company expects to present the refined ideas at its next public showing of Project Excalibur (XBR), the ongoing under-the-hood rewrite of 3ds Max, via a webinar in March or April.
    The developer has also “formalized a multi-year relationship” with Orbaz Technologies’ Oleg Bayborodin, the architect of 3ds Max’s Particle Flow system, although no results will be seen in the coming year.
    Updated 7 February: Following some of the comments posted on this story, we think it’s important to reiterate that the video above is not a preview of 3ds Max 2013. Some of the changes may indeed make it into the next release, but they’re unlikely to be the only new features. See Ken Pimentel’s blog post for more.



    Sneak peek: 3ds Max’s new MediaSync workflow




    Autodesk has released another sneak peek of work-in-progress features in 3ds Max: in this case, its MediaSync technology for interoperability between Max and After Effects.
    The work builds on the State Sets workflow introduced in last year’s 3ds Max 2012 Subscription Advantage Pack: something that many early users struggled with in production.
    According to Ken Pimentel’s blog post: “We’ve greatly increased the stability of the workflow [and] we think we’ve addressed all the concerns.”
    The workflow now tracks a much wider range of parameters, including iray render parameters; permits custom render element and file type pathing; and provides direct exposure via MaxScript.
    V-Ray support has also been improved, although there are still issues, which you can read about on the blog.
    Unlike the previous sneak peeks of the mCloth cloth system and Deformable Poly object type, this one comes with a full-length narrated video created by beta tester Chris Harkins of Power Creative. His second example, which starts at 04:40 in the video above, gives some idea of what the system could do in practice.
    As ever with these things, the work is not guaranteed to make it into any specific release of 3ds Max, but the timing suggests 3ds Max 2013.




    Sneak peek: 3ds Max’s new MassFX physics system



    Autodesk has released another sneak peek of its R&D work for 3ds Max, this time of work done in collaboration with Nvidia on the new MassFX physics system.
    Although these videos are starting to seem less like sneak peeks and more like weekly updates, we did think this one was particularly cute: the four-minute clip shows a simulation of a simple machine designed to lift up ball bearings and send them running down rollercoaster tracks, running in real time in the viewport.
    On a BOXX Technologies 3DBOXX-W4880 workstation with a NVIDIA GeForce GTX 480, the simulation – for which no keyframes are baked – runs at a healthy 60+ fps.
    A small piece of cloth is then added to the machine, showing the workflow for the new mCloth simulation system revealed in a previous video in more detail. This time, frame rate dips a little, but only to 50fps, before recovering to its previous levels.
    The fact that Autodesk notes the GPU used in the workstation is also interesting: in 3ds Max 2012, MassFX is not GPU-accelerated – something that seems ripe for a change.
    As ever, the technology is likely but not guaranteed to arrive in 3ds Max 2013.




    Sneak peek: 3ds Max’s new ‘Send To’ workflow



    Autodesk has released another preview video of new features in development for 3ds Max: in this case interoperability between its CAT character animation toolset and MotionBuilder.
    Unlike previous videos, we couldn’t find an official blog post accompanying this one, so we’re light on detail, but the footage shows workflow from 3ds Max to MotionBuilder and back, maintaining a constant linkage so changes made to the scene in one app are reflected in the other.
    One thing that presumably isn’t the point of the video, but which we found interesting, is that at 0:17, you can see that in the ‘Send To’ data-export options added in 3ds Max 2012, MotionBuilder, Mudbox and Softimage have been joined by Maya and Autodesk’s AIM urban planning software.
    As ever, the new features are likely, but not guaranteed, in 3ds Max 2013.




    Updated 5 March: Autodesk has now posted a new video (much longer, and narrated) showing this workflow, including data exchange with Maya as well as MotionBuilder. You can watch it in the player above.




    Sneak peek: 3ds Max’s new mCloth cloth sim system




    Cloth and particles and rigid bodies, oh my
    According to the tool designer: “This scene is a MassFX simulation that includes mRigids (using a new concave meshes option), mCloth objects, breakable Constraints, and mCloth tearable cloth. A lot of the scene geometry (all the stacks of logs) were stacked running separate simulations, just to get a nice realistic distribution, and then baked into their final positions.”
    “The highlight of the simulation is the use of standard Max forces. The forces used include a spherical Gravity, two PBombs, and a Vortex field. These affect the rigid bodies, and mCloth, which not only reacts to the forces, but is also capable of respecting pinned verts and tearing under the influence of the force.”
    Again, there’s no word about when the new simulation features will find their way into a commercial release, but given the timing, and that Pimentel mentions beta testers in his post, we imagine sooner rather than later.




    Autodesk previews new Deformable Poly for 3ds Max



    Autodesk has posted another video of R&D on 3ds Max, this time showing the new Deformable Poly object type.
    The video shows a four-million-triangle model of a head with a Bend modifier applied to an Editable Mesh; then the result when the modifier is applied to the same mesh as a Deformable Poly*.
    The increase in performance in the second part of the video is quite noticeable as the artist scrubs away enthusiastically at the controls, resulting in some quite frightening deformations to the poor chap’s head.
    As with previous videos, the research is not guaranteed to make it into future versions of Max; but given the timing, it seems likely that it’s destined for 3ds Max 2013.




    هذه ماهي الا بعض مقتطفات من التحديثات الجديدة التي يقوم عليها مطورا وباحثين Autodesk بالتعاون مع مطورا وباحثين شركه Nvidia العملاقة في مجال الديناميكس والفيسكس


    اتمني من الجميع الأستفادة من الموضوع

    الموضوع غير منقول من اي موقع عربي وهو اجتهاد شخصي في تجميعة وتنسيقة في هذا الشكل ليفيد الجميع

    حقوق النشر والنقل مسموح للجميع بشرط الإشارة الي المصدر هنا في طريق الجرافيك



    م/ عطية عبده
    مدرس معتمد اتوديسك

    AUTODESK CERTIFIED INSTRUCTOR

    مقر طريق الجرافيك بالقاهرة
    7 شارع جامعة القاهرة - الدور الثالث - بميدان الجيزة
    Tel: (202)35696328 Cell: (2012)70770170 - (2011)16030067 - (2012)25134331



  2. #2
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50

    رد: Sneak peek: 3ds Max’s 2013 new Features

    الموضوع مهم جدا لكل متابع وعاشق لهذا المجال وهذا البرنامج بالتوفيق للجميع

  3. #3

    الصورة الرمزية M.AbdELNasseR
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    25
    المشاركات
    4,129
    Thanks
    14
    Thanked 27 Times in 19 Posts
    الصور
    4
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: Sneak peek: 3ds Max’s 2013 new Features

    جزاك الله كل خير م/عطية
    و واضح ان كرت الشاشة هيلعب دور كبير فى الفترة القادمة

  4. #4


    الصورة الرمزية 4MAX
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    الدولة
    فى القلب
    العمر
    29
    المشاركات
    19,932
    Thanks
    983
    Thanked 241 Times in 199 Posts
    الصور
    6
    معدل تقييم المستوى
    462

    رد: Sneak peek: 3ds Max’s 2013 new Features

    جزاك الله خيرا استاذ عطيه

    بس شكله هيكون جامد هتابع واتفرج كده واشوف ان شاء الله الجديد

    وعايزين نتابع اخبارهم دائما بكل جديد ونعملهم مواضيع هنا بكل التحديثات حتى نكون اول المواقع الحصريه فى اخبارهم
    ان لله عبادا اختصهم لقضاء حوائج الناس
    حببهم للخير وحبب الخير لهم
    اولئك هم الامنون من عذاب الله يوم القيامه
    =====

    بروا آبائكم يبروكم أبنائكم




    ĎΞs!GŖ

    مركز طريق الجرافيك التعليمي

  5. #5
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50

    رد: Sneak peek: 3ds Max’s 2013 new Features

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.AbdELNasseR مشاهدة المشاركة
    جزاك الله كل خير م/عطية
    و واضح ان كرت الشاشة هيلعب دور كبير فى الفترة القادمة
    اعزكم الله اخي الكريم استاذ محمد

    كارت الشاشه دائما علاقتة واهميته محسومة من زمن بعيد في الغرب
    فدائما ومعروف لدي الجميع وبالاخص من عمل علي ريندر فارم كبيرة ان اثناء العمل في المشاريع كارت الشاشه مع المعالج له السبق في اداء الجهاز

    وفي مرحلة الريندر يكون ليس له اي دور ملحوظ ويكون العمل بشكل اساسي علي المعالج وبمساعدة الذاكره او الرامات في مرحلة اعداد المشهد واحتياجها في المشاهد الكبيرة



    جميع الريندر فارم والريندر نودذ Render Farm تاتي اصلا بدون كارت شاشه خارجي وتعتمد علي الكارت المدمج مع اللوحة الأم
    وعلي العكس نري الـ Workstation التي نستخدمها في العمل بها كارت شاشه من احدث الكروت عالميا

    هذه هي المعادلة الصحيحة منذ زمن وستظل كذالك الا ان يشاء الله

  6. #6
    الصورة الرمزية زهور
    احباب طريق الجرافيك

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2011
    الدولة
    DIGITAL WORLD
    المشاركات
    1,593
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    42

    رد: Sneak peek: 3ds Max’s 2013 new Features

    بارك الله فيكم وشكرا للافادة
    كل التوفيق للجميع

  7. #7
    الصورة الرمزية ateya3d
    Founder & Site Admin

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    Egypt
    العمر
    38
    المشاركات
    12,125
    Thanks
    22
    Thanked 194 Times in 127 Posts
    الصور
    18
    معدل تقييم المستوى
    50

    رد: Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    بالتوفيق للجميع بمشيئة الله تعالي

  8. #8
    الصورة الرمزية bra24
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    france, maroc
    المشاركات
    4,355
    Thanks
    3
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    معدل تقييم المستوى
    99

    رد: Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    جزاك الله كل خير م/عطية
    سبحان الله و الحمد لله ولا اله الا الله و الله اكبر

  9. #9


    الصورة الرمزية abdou3d
    مشرف فن التحريك - ورش عمل ومسابقات

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الدولة
    Egypt
    العمر
    32
    المشاركات
    4,331
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    الصور
    10
    معدل تقييم المستوى
    102

    رد: Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    جزاك الله كل خير م/عطية

    اشعر ان التطور الحقيقي الذي يحتاجة الماكس هو اعادة البرمجة

  10. #10
    الصورة الرمزية el_rasam
    مصمم متميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2011
    المشاركات
    1,401
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    38

    رد: Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    جزاك الله كل خير استاذنا الفاضل م/ عطية

  11. #11

    الصورة الرمزية الفنان العاشق
    عضو مميز

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Feb 2010
    الدولة
    ×؛°”?`”°؛×(Aswan) ×؛°”?`”°؛×
    العمر
    31
    المشاركات
    3,964
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    الصور
    9
    معدل تقييم المستوى
    104

    رد: Sneak peek: 3ds Max 2013 new Features

    بارك الله فيك يا بشمهندس وهذا الموضوع مهم جدا فعلا
    جزاكم الله كل خير

    بسم الله الرحمن الرحيم
    ـــــــــــــــــــــــــ

    وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ
    صدق الله العظيم

    http://hlali.com/up/uploads/a1f60b6945.gif


    WWW.CGWAY.NET

    قسم الرسم والخط والزخرفــــة


    "Mohamed Elansary"





 

 

المواضيع المتشابهه

  1. Photoshop CS6 Content-Aware Sneak Peek
    بواسطة cgway center في المنتدى الفوتوشوب | Adobe PhotoShop
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 24 / 06 / 2012, 17 : 02 AM
  2. AutoCAD 2013 New Features
    بواسطة sekou في المنتدى أخبار الثري دي والتقنيات |Graphic news , Techniques
    مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 20 / 04 / 2012, 18 : 11 PM
  3. Autodesk Mudbox 2013 New Features
    بواسطة sekou في المنتدى أخبار الثري دي والتقنيات |Graphic news , Techniques
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 27 / 03 / 2012, 25 : 10 PM
  4. Autodesk Maya 2013 New Features
    بواسطة sekou في المنتدى أخبار الثري دي والتقنيات |Graphic news , Techniques
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 27 / 03 / 2012, 19 : 10 PM
  5. [كاميرات ]: Sneak Peek! New Sony a77 DSLR Camera & Kit Lens
    بواسطة sekou في المنتدى التصوير الفتوغرافي | Photography
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 22 / 03 / 2012, 29 : 12 PM

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 18 : 12 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO