Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 5 من 5

Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1

هذا الموضوع : Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1 داخل الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tipsالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : Model A Decorative, High Poly Chandelier part 1 In 3D Studio Max Step 1 Start by creating a Line ( ...

  1. #1

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1


    Model A Decorative, High Poly Chandelier part 1 In 3D Studio Max




    Step 1

    Start by creating a Line (
    Create > Shapes > Line) with this shape. Enter Vertex mode and select all the vertices, then Right-click and choose Bezier Corner.

    Step 2

    Using the Move tool, tweak the green points at the ends of the handles for each vertex in order to get something like this.

    Step 3

    Now go to the Rendering menu for the line, and check Enable In Viewport and set the Sides to
    18. After that Convert it to Editable Poly(Right-click > Convert To > Convert To Editable Poly.)

    Step 4

    In Polygon mode, Select and Delete the top polygon as shown. Then select the ring of edges in the last section, and add
    3 new loops as shown using Connect.

    Step 5

    Select and Apply an Extrude to the polygons (we got after adding the three edge loops) to get this.

    Step 6

    Select the top polygons from the middle to the end. And apply an Inset and Bevel. This will be the location where we will place the cables when we finish the model.

    Step 7

    Add
    3 new edge loops to the inside of the extrude using Ring and Connect, as shown.

    Step 8

    Select the top middle polygons on the first end, and apply an Inset two times until you get this. Then repeat the same steps on the second end using the same values for the inset.

    Step 9

    In Edge sub-object mode. Select the outer edge loops creating by the inset, and from the Loops menu (
    in the Graphite Modeling Tools Ribbon) select Loop Tools and then click on Circle.

    Step 10

    Select the polygons in the center and click on Grow, then Delete them.



  2. #2

    الصورة الرمزية arif2008
    مشرف قسم المبتدئين في الماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    السودان
    المشاركات
    3,580
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 7 Posts
    الصور
    9
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1

    حفظك الباري أخي وليد <<
    ( حسبنا الله سيؤتينا الله من فضله إنا إلى الله راغبون ) دعاء الفرج بعد التشهد الأخير

  3. #3

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1

    وانت ايضا اخى عارف

  4. #4
    الصورة الرمزية zakou1
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    الدولة
    الجزائر
    المشاركات
    518
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1

    جزاك الله خيرا

  5. #5

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Model A Decorative, High Poly Chandelier In 3D Studio Max part 1

    وانت ايضا اخى الفاضل


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. [Modeling]: 3ds max Tutorial - Glass - Low Poly & High Poly Model
    بواسطة cgway center في المنتدى دروس تعليمية اجنبية | Youtube , Vimeo
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 09 / 09 / 2013, 25 : 10 AM
  2. Modeling A High Poly Fantasy Inspired Axe In 3D Studio Max
    بواسطة waleed_ali في المنتدى Making oF
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 30 / 08 / 2013, 00 : 09 AM
  3. Model a Detailed High Poly Fire Hydrant in 3ds Max
    بواسطة waleed_ali في المنتدى قسم للمبتدئين في الماكس | 3DsMax For Beginners
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 28 / 11 / 2012, 49 : 07 AM
  4. في تحويل الموديلات من High Poly To Low Poly والعكس
    بواسطة Electro Magnetic في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 26 / 01 / 2011, 46 : 10 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 59 : 11 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO