Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 3 من 3

درس خامات ممتاز

هذا الموضوع : درس خامات ممتاز داخل قسم للمبتدئين في الماكس | 3DsMax For Beginnersالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : Metal materials In this tutorial we’ll explain how to make 3 realistic metal materials (steel, gold and chrome) without using ...

  1. #1

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    درس خامات ممتاز


    Metal materials

    In this tutorial we’ll explain how to make 3 realistic metal materials (steel, gold and chrome) without using any additional plug-ins.

    Steel

    To start, open the material editor and select the first empty material slot. Name the material “Steel”. Next, in Shader Basic Parameters, change the shader model from Blinn to Multi-Layer. Then set the Diffuse color to black (R: 0 G: 0 B: 0).
    Now let’s turn our attention to 2 Specular layers just beneath. They will define how shiny our metal is going to be. So, set the 1. layer Level to 120, Glossiness to 48, Anisotropy to 50 and finally the Orientation to 15. Second layer settings should be like this: Level: 102, Glossiness: 17, Anisotropy and Orientation: 0. Leave the both layer colors to their default values.



    Now let’s concentrate on the main element of every kind metal material, reflection. To do that scroll down the material options to Maps sections and click on the Reflection map slot. A new window will appear; that is the Material/Map browser. Select the Mask map, and you will be greeted with 2 new map slots.



    Click on the first, “Map” slot, and in the Material/Map browser select Raytrace. Go back up a level and click on the “Mask” slot. This time select the Falloff map in the browser. After this, you should get something like this in the Mask map options:



    Final part of the material is setting the Falloff map options. This map is what actually defines how the environment is reflected in the material. So, once in the Falloff map settings, change the Falloff Type to Fresnel. Then move the left anchor in the Mix Curve upwards (just a little bit more than half of the height).



    Now just apply the finished material to the object of your choice and hit render.

    Gold

    Select another empty material slot and rename it to Gold. Then, change the shader (in Shader Basic Parameters) to Metal. Set the Diffuse color to R: 251 G: 224 B: 131, Specular Level to 357 and Glossiness to 30.



    As with the previous material, set the Reflection map to Mask (Map slot: Raytrace, Mask slot: Falloff). In the Falloff map options swap the places of the white and black colors (white should be in the upper place). The, in the Mix Curve options, move the right anchor point to about a half of height.



    With this, the gold material is finished. So lets move to the chrome material.

    Chrome

    Rename an empty material slot to Chrome. Change the shader model to Metal and Diffuse color to R: 205 G: 205 B: 205. Set the Specular Level to 101 and Glossiness to 57.



    Now, the main difference between this and other metal materials covered in this tutorial is that Chrome material uses just a Raytrace map in its Reflection slot (all its settings are left at their default values).



    That’s it, the materials are done. Here’s couple of renders of these 3 materials:






  2. #2


    الصورة الرمزية 4MAX
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    الدولة
    فى القلب
    العمر
    29
    المشاركات
    19,932
    Thanks
    983
    Thanked 241 Times in 199 Posts
    الصور
    6
    معدل تقييم المستوى
    462

    رد: درس خامات ممتاز

    ان شاء الله يفيد الجميع
    ان لله عبادا اختصهم لقضاء حوائج الناس
    حببهم للخير وحبب الخير لهم
    اولئك هم الامنون من عذاب الله يوم القيامه
    =====

    بروا آبائكم يبروكم أبنائكم




    ĎΞs!GŖ

    مركز طريق الجرافيك التعليمي

  3. #3

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: درس خامات ممتاز

    اللهم اميين اخى الفاضل


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. خامات فوتوشوب 2011، خامات جاهزة للتصميم 2011،خامات 2010،خامات تصميم 2011
    بواسطة waleed_ali في المنتدى إضافات الفوتوشوب | Photoshop Add-ons
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 01 / 11 / 2011, 23 : 07 PM
  2. درس ممتاز عمل سرير
    بواسطة arif2008 في المنتدى قسم للمبتدئين في الماكس | 3DsMax For Beginners
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 17 / 10 / 2011, 14 : 01 PM
  3. DOSCH 3D: Buildings ممتاز
    بواسطة FreeLancer في المنتدى الديكور و الماكس المعماري | Decoration and Architectural
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 14 / 05 / 2009, 43 : 11 PM
  4. موقع تعليمي ممتاز
    بواسطة ah_ezat2002 في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 16 / 09 / 2008, 35 : 12 PM
  5. موقع هندسى ممتاز
    بواسطة المهندس/حماده في المنتدى المنتدى العام
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 13 / 08 / 2007, 40 : 04 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 42 : 12 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO