Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 5 من 5

درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

هذا الموضوع : درس رائع لمحاكاة تمثال أسد داخل قسم للمبتدئين في الماكس | 3DsMax For Beginnersالتابع الي قسم Autodesk 3D Studio Max : Final Effect Preview Step 1 First of all, any time you will be sculpting, it is always a good idea ...

  1. #1

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

    Final Effect Preview

    Step 1

    First of all, any time you will be sculpting, it is always a good idea to have a detailed reference image available (you can usually find everything you need off the internet).
    Step 2

    Open up 3ds Max, and select “Customize > Viewport Configuration”.
    Step 3

    Click on the “Layout” tab, select the “Top/ Front” layout, and click OK.
    Step 4

    Change the viewport by right clicking on its name. Change the upper one to “Left”, and the other one to “Perspective”.
    Step 5

    Click on the “Views” menu, and select “Viewport Background”.
    Step 6

    Click “Files” and then select your reference image. Change the settings to match the image below.
    Step 7

    Zoom in, and create a plane in left viewport. Convert it to an editable poly, and move the vertexes.
    Step 8

    Go to “Edge” sublevel. Start expanding the mesh for lion’s head, by selecting an edge and hold ‘shift’ while left click and dragging in the viewport.
    Step 9

    Continue moving vertexes and edges in the “Perspective” viewport.
    Step 10

    Create more polygons by extending edges and moving vertexes.


  2. #2

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

    Step 11

    Try to create one side of the base mesh by continuing the process.
    Step 12

    Finish the back part and move polygons..
    Step 13

    Continue modeling the back, and the opposite side of the base mesh.
    Step 14

    Cap the bottom part by extending edges and bridging them using “Bridge” tool.
    Step 15

    Make a hole in the mesh by moving some vertexes.
    Step 16

    Create the tail using the “Bevel” and “Rotate” tools. Cap it when you’re done.
    Step 17

    Move some vertexes so that the head will be turned slightly.
    Step 18

    Create a box, convert to an editable poly, and then use the ‘Bevel’ and ‘Move’ tools to make the box look like the one in the image below.
    Step 19

    Make a cylinder, and a pyramid for the arrow part.
    Step 20

    Select all the meshes but arrow, and go to “File > Export selected”. Save your file as an .OBJ, and select “Quads” for geometry faces.
    Step 21

    Open ZBursh, and import your OBJ file.
    Step 22

    Subdivide your model to level 3 by pressing “Divide” in the “Geometry” menu.
    Step 23

    Start forming the hands and legs by using the “Standard” brush, with “Z intensity” and “Draw Size” both set to ’20′.
    Step 24

    Subdivide again, press and hold the “ALT” key on keyboard, and set the draw size to ’10′. Sculpt the legs from the top.
    Step 25

    Do the same for the arms.
    Step 26

    Subdivide to add more polygons, and add more details to the sides.
    Step 27

    Press the “Shift” Key and “D” to go down to level 3. Select the “Move” tool, and try to form the lion’s head.

  3. #3

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

    Press the “Shift” Key and “D” to go down to level 3. Select the “Move” tool, and try to form the lion’s head.
    Step 28

    Press the “D” key, to go back up to level 4, and add more details to the head using the “Standard” brush.
    Step 29

    Subdivide to get a 5th level of subdivision. Use the standard brush with a small draw size, and sculpt the small details for the eyes, nose, and mouth.
    Step 30

    Sculpt more details for the stomach and legs.
    Step 31

    Subdivide one more time. Add more details to the head and begin to sculpt the mane from the front.
    Step 32

    Now add more details to the back of the mane.
    Step 33

    Use standard brush with and without the “ALT” key to complete the mane.
    Step 34

    Sculpt the claws with a small standard brush.
    Step 35

    Refine the claws and mane details using the move, standard, and clay brushes.
    Step 36

    Add more volume to the legs and the claws.
    Step 37

    Add more volume to stomach and arms.
    Step 38

    Start the detailing for the very small areas, and add the arrow by importing it, and appending it as a subtool.
    Step 39

    Subdivide one last time for a very smooth result. Add more small details, and use the clay brush to make the mane edges sharper.
    Final Effect

    To get that final metal look that we want, click on “MatCap Materials” and apply the “RS_BronzeAntique” material.
    Don’t miss more CG tutorials and guides, published daily – subscribe to.

  4. #4

    الصورة الرمزية failed
    مشرف طلبات والاستفسارات الماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    الدولة
    L!BY@ - Benghazi
    المشاركات
    1,420
    Thanks
    0
    Thanked 6 Times in 3 Posts
    الصور
    5
    معدل تقييم المستوى
    68

    رد: درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

    بارك الله فيـك

  5. #5

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: درس رائع لمحاكاة تمثال أسد

    وفيك اخى سعد


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. JDownloader portable with update رائع رائع رائع
    بواسطة aloamino في المنتدى البرامج والتقنية | Programs & Software
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 22 / 05 / 2011, 19 : 11 PM
  2. [Modeling]: درس رائع لمحاكاة تمثال أسد ......
    بواسطة murad777 في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 13 / 08 / 2010, 32 : 02 PM
  3. حول صورتك الي تمثال حجري في لحظات ( درس سهل)
    بواسطة SilentMode في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | Photoshop Tutorials & Tips
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 13 / 04 / 2010, 51 : 01 AM
  4. تمثال
    بواسطة wolf 3d في المنتدى عرض ونقد الأعمال | Exhibition & Criticism Designs
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 08 / 09 / 2009, 06 : 12 AM
  5. طريقة تحويل صورة الى تمثال باستخدام الفوتوشوب
    بواسطة wolf 3d في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | Photoshop Tutorials & Tips
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 06 / 09 / 2009, 42 : 09 PM

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 39 : 04 AM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO