Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 33

أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

هذا الموضوع : أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك داخل Autodesk 3D Studio Maxالتابع الي قسم البعد الثالث | 3D Programs : جمييييل والله يا أخوة اتمنى ان احصل على افكار اخرى...

  1. #16
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    جمييييل والله يا أخوة اتمنى ان احصل على افكار اخرى




    انقدوني ............ فالنقد البناء مفيد

  2. #17
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ::حامل المسك:: مشاهدة المشاركة
    اخي العزيز افكارك رائعة و جميلة لكن يصعب علينا ان نجتمع كلنا في هذا العمل فنحن نريد تقسيم الأعمال على الأعضاء و يصعب علينا ان نقسم روبوتا بين الأعضاء و نعيد تجميعه و لذلك يكون العمل المعماري افضل حيث يمكن لكل عضو ان يصمم جزئا و الباقي عليك انت في النتجميع
    و مع ذلك سوف يتم طرح الفكرة في الأستفتاء رأيي للتوضيح فقط

  3. #18

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك


  4. #19

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك


  5. #20

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك


  6. #21

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك


  7. #22
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed_ali مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله اخي وليد انت حقا مبدع انهال افكار جميلة و اعجبتي اكثرهم هذه الصورة و هذا قد يكون تجمعا من الفيلات مثلا لكن لا افضل عمل اشخاص لأنه صعبة و تأخذ وقتا ولكن لا بد من السيارات لواقعية المشهد لكن اظن انه من الأفضل تصميم شئ بسيط بتفاصيله الداخلية والقليل من التفاصيل الخارجية مثل بيتان مثلا او قصر واحد مع حديقة وسيارة في جراج صغير او ما يشابه

  8. #23
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    هذا مثال
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	b_prodotti-21470-relb4cf9f8c-c2ad-2852-1d5a-9d2d53a39ff1.jpg 
مشاهدات:	26 
الحجم:	138.2 كيلوبايت 
الهوية:	29811

  9. #24

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    مفيش مشكله وانا معاك

  10. #25

    الصورة الرمزية ::حامل المسك::
    مشرف قسم عرض ونقد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    1,644
    Thanks
    6
    Thanked 6 Times in 6 Posts
    الصور
    1
    معدل تقييم المستوى
    74

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    بارك الله فيكم
    ::: لا عزة إلا بالكتاب و السنة :::
    :: للتأكد من صحة الحديث ::

    :: حكم الكلام بين الرجال و النساء ::
    .. لا أتكلم مع النساء ..

    :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
    وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين ::
    :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
    ::

    :: موقعي الشخصي ::



  11. #26
    الصورة الرمزية 3dworker
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    الجزائر
    المشاركات
    287
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    30

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    و هذه بعض الأفكار ...










  12. #27
    الصورة الرمزية 3dworker
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2011
    الدولة
    الجزائر
    المشاركات
    287
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    معدل تقييم المستوى
    30

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    و هذه أيضا...







  13. #28
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3dworker مشاهدة المشاركة
    و هذه أيضا...






    حتى الان افكارك هي افضل الأفكار في وجهة نظري يا 3Dworks و انا ارى ان نبدأ بها لأن الرسومات الهندسية تساعد كثيرا في بناء المشروع كما انه سيكون من السهل عمل التفاصيل الداخلية في هذا المشروع ويبدو اننا سنستفتي عليه

  14. #29
    الصورة الرمزية boty
    مراقب

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    285
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ::حامل المسك:: مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيكم
    ما رأيك يا حامل المسك بصفتك المسؤل الرئيسي عن تجميع الموضوع في فكرة 3Dworker

  15. #30

    الصورة الرمزية ::حامل المسك::
    مشرف قسم عرض ونقد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jun 2012
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    1,644
    Thanks
    6
    Thanked 6 Times in 6 Posts
    الصور
    1
    معدل تقييم المستوى
    74

    رد: أفكار العمل المشترك طريق الجرافيك

    تمام حلوه طبعا
    طيب إيه رايكم
    لو نطبق ميكنج اوف احترافي منه درس ومنه الكل يستفاد
    زي ده



    Introduction

    In this Making Of I would like to mention the reason why this image came to exist, my inspiration behind it and some further information about the scene as whole. Then I would like to present the models themselves, which occupy scene. I'm not going to focus too much on the modelling itself, but I will mention any interesting settings, or problems I had etc. In terms of the materials, the whole scene was built from V-Ray materials along with using the V-Ray displacement modifier. I would like to pause for a minute here, because this scene just served as a test for the V-Ray displacement settings and I will also be writing about creating textures, lighting and the final rendering.

    Inspiration

    The scene with the orange bridge, which I have situated in Venice, is absolutely fictitious. You won't find it anywhere in the world; you can't take a photo; you can't visit it. It's completely unique. But while the scene as a whole is fictitious, I found inspiration for the bridge sometime ago by one of my favourite artists. I decided to create a scene, but as different as possible from the image that inspired me and mainly base it on my own ideas and feelings from current scenes of Venice. If you have time, I'd advise you to look at some of the images in the scene part of 3DTotal's gallery. You'll surely find an image there to inspire you (Fig.01 & Fig.02)!

    Fig. 01

    Fig. 02

    Of course, the inspiration for this image was on a purely conceptual level and all of the objects found in the scene were carefully chosen from different parts of Venice and remade by me.

    Modelling

    The majority of the models were modelled from a box (box modelling), by using some photo references, and were afterwards adjusted for insertion into the scene. Models like the bridge, walls and houses along the edge of the canal were relatively low poly (Fig.03).

    Fig. 03

    I will be covering the V-Ray displacement modifier later. It was difficult to model some of the things in the scene, like the railings. I created these with lines and then converted them into editable poly's and applied Meshsmooth for a better model resolution. I tried to evoke the feeling of something old, so some of supports in the railings are missing and some are curved while others are narrower (Fig.04).

    Fig. 04

    I then created the lamp and the paper ship, which I made first from paper so that I had a better reference for modelling, by a similar process, combined with the V-Ray displacement modifier (Fig.05 & Fig.06).

    Fig. 05

    Fig. 06


    At this point, the scene had been fully modelled, but again there was a need to show that old-fashioned feeling. To create this, I added some detail to the bridge stonework, some bricks, some grass in the cracks and under the bridge as well as some ivy. I created the grass very easily with V-Ray Fur and used Ivy Generator for the ivy and then imported them into the scene (Fig.07).

    Materials & Texturing

    I used the V-Ray displacement modifier for the majority of my models – this meant that even using a low poly model, I could show a lot more detail in things like the embossed plaster on the walls.
    Some of the scarring and cracks in the supporting stones have become smooth over time due to weathering, just as in real life.
    I took photos of textured stone with plenty of cracks and holes to create a base for my displacement maps. I then modelled some of the larger cracks using a standard brush and during the mapping I took advantage of the Unwrap and Render to Texture functions to precisely place my texture on the mesh with correctly aligned details. I then applied a Vray material using the stones diffuse map and set some reflection according to the material type.
    The plaster on the houses, bridge and the bricks was mainly done in the same way. An advantage of this technique is that it's relatively speedy, it's easy to control and it produces a nice result; the big disadvantage is the large amount of memory it uses and the fact that it takes longer to calculate. I mainly used 2D displacement settings and a 1024 resolution map. For the windows and pipes under the bridge, I used a 3D displacement mod (Fig.08).

    Fig. 07

    I adjusted all of the textures in Photoshop to suit my idea about the colours. Below the water level, I also simulated some rising moisture and added some dirt to the walls etc.

    Lighting & Rendering

    This image was rendered in V-Ray, using GI with an irradiance map and QMC, and a skylight with an HDRI map. In the scene there's one straight light and one light shining into space from a part of the subway (Fig.09).

    Fig. 08

    I used a weakly set depth of field to suggest the effect of the sun's rays reverberating from the water level. I also used a caustic effect which incorporates a water level model over two levels.
    Here is the final scene (Fig.10 & Fig.11).

    Fig. 09

    Fig. 10

    التعديل الأخير تم بواسطة ::حامل المسك:: ; 19 / 01 / 2013 الساعة 32 : 07 PM

 

 
صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 22 / 06 / 2013, 24 : 06 PM
  2. أعلان نتجية أستفتاء العمل المشترك لطريق الجرافيك
    بواسطة boty في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 25 / 01 / 2013, 16 : 08 PM
  3. عمل طريق الجرافيك المشترك
    بواسطة boty في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 45
    آخر مشاركة: 24 / 01 / 2013, 08 : 01 AM
  4. أستفتاء على العمل المشترك لطريق الجرافيك
    بواسطة boty في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 23 / 01 / 2013, 49 : 12 AM
  5. مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 01 / 11 / 2012, 02 : 04 PM

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 13 : 03 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO