Follow us on Facebook Follow us on Twitter Linked In Flickr Watch us on YouTube My Space Blogger
التسجيل
النتائج 1 إلى 11 من 11

Easy Normal Mapping

هذا الموضوع : Easy Normal Mapping داخل Making oFالتابع الي قسم ابداعات طريق الجرافيك : Introduction Hi everyboby. Normal bump map in 3ds max is a powerful tool. It allows to have the same detail ...

  1. #1

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    Easy Normal Mapping


    Introduction
    Hi everyboby.
    Normal bump map in 3ds max is a powerful tool. It allows to have the same detail level of the high poly modelling with low poly objects
    Unfortunately, searching the web I've just found technical tutorials. So I decided to write an easy tutorial by myself in the hope it can be useful.

    Preparing
    Download the model that we will use. It's free and I've used this because it has +32000 polygons and it is ideal as exemple

    budha.zip Thanks to WWW.KONTUR.RO
    Start Max and merge just the VIFS01 object. Rename it Buddha01, delete the UVW modifier rotate and assign it a default material.
    Modelling
    Clone it (copy not instance) and hide Buddha01 then select 02 and apply a multires modifier.
    Click Generate and in vert percent type 5 and hit return. The model is about the same but the number of polygons is just 5%.
    Collapse the stack and transform in poly.

    Apply a unwrap UVW mod. click edit, go in sub-object face and select'em all.

    In mapping menu select flatten mapping an hit OK.
    Unhide 01, select 02 and open Render to texture dialog
    Enable projection mapping, hit pick, select 01 and choose -no projection modifier- (we already have UVW).Hit Options, then setup. The render dialog will open up, in global supersampling check enable global supersampler and select max 2.5 star
    Go to the output rollout, hit Add and select NormalsMap.
    Choose TGA as output and then select a 512x512 map size.
    If you hit Render that's what you get.
    The TGA normal map instead is something like this.
    Close the render to texture dialog, go in front view and put the two objects side by side
    If you make a render the objects still have a pretty different resolution.
    So open the material editor, select a free slot and to the bump map (put the spinner to 100) assign a normal bump.
    In the first slot put a bitmap and then the TGA we just created.
    Assign the material to the Buddha02.
    Make another render and...
    Incredible! They almost have the same details.
    You can easily understand why this technique is so important in game programming and in many other fields.

    If you want an even better level of details you can try to assign an higher value to multires and/or play with push amount in projection modifier.
    That's all.


  2. #2


    الصورة الرمزية 4MAX
    الإشراف العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    الدولة
    فى القلب
    العمر
    29
    المشاركات
    19,932
    Thanks
    983
    Thanked 241 Times in 199 Posts
    الصور
    6
    معدل تقييم المستوى
    462

    رد: Easy Normal Mapping

    شكرا على الموضوع
    ان لله عبادا اختصهم لقضاء حوائج الناس
    حببهم للخير وحبب الخير لهم
    اولئك هم الامنون من عذاب الله يوم القيامه
    =====

    بروا آبائكم يبروكم أبنائكم




    ĎΞs!GŖ

    مركز طريق الجرافيك التعليمي

  3. #3

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Easy Normal Mapping

    الشكر لله اخى العزيز

  4. #4

    الصورة الرمزية arif2008
    مشرف قسم المبتدئين في الماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    السودان
    المشاركات
    3,580
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 7 Posts
    الصور
    9
    معدل تقييم المستوى
    113

    رد: Easy Normal Mapping

    مشكور أخي وليد <<
    ( حسبنا الله سيؤتينا الله من فضله إنا إلى الله راغبون ) دعاء الفرج بعد التشهد الأخير

  5. #5

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Easy Normal Mapping

    الشكر لله اخى عارف

  6. #6

    الصورة الرمزية عيثاوي
    مشرف القسم العام

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Apr 2011
    الدولة
    العراق
    المشاركات
    2,312
    Thanks
    1
    Thanked 56 Times in 52 Posts
    معدل تقييم المستوى
    71

    رد: Easy Normal Mapping

    جميل اخي الله يبارك فيك

  7. #7

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Easy Normal Mapping

    وانت ايضا اخى الفاضل

  8. #8

    الصورة الرمزية EHABMARWAN
    مشرف قسم الماكس

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2010
    المشاركات
    2,033
    Thanks
    186
    Thanked 132 Times in 104 Posts
    معدل تقييم المستوى
    67

    رد: Easy Normal Mapping

    مشاركة رائعه
    بارك الله فيك
    بالتوفيق داااائماً

  9. #9

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Easy Normal Mapping

    وانت ايضا اخى الفاضل

  10. #10
    الصورة الرمزية dhia
    مصمم مجتهد

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    الدولة
    تونس
    العمر
    21
    المشاركات
    504
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    الصور
    9
    معدل تقييم المستوى
    19

    رد: Easy Normal Mapping

    مشكووووووووووووور
    تـــــــــــونس بـــــــــلادي

  11. #11

    الصورة الرمزية waleed_ali
    مشرف القسم العام والإسلامي

    الحالة
    غير متصل
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    الدولة
    A, A
    المشاركات
    20,140
    Thanks
    587
    Thanked 288 Times in 256 Posts
    الصور
    21
    معدل تقييم المستوى
    433

    رد: Easy Normal Mapping

    الشكر لله وحده


 

 

المواضيع المتشابهه

  1. طريقة عمل normal map على المايا
    بواسطة EHABMARWAN في المنتدى مايا | Autodesk Maya
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 28 / 04 / 2013, 47 : 01 PM
  2. درس ال normal map
    بواسطة أ.مصطفي عزازي في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 25 / 10 / 2012, 31 : 06 PM
  3. How to create normal map in 3ds max
    بواسطة cgway center في المنتدى الدورات والدروس التعليمية | 3dsMax Tutorials & Tips
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 25 / 06 / 2012, 31 : 03 PM
  4. normal map
    بواسطة ahlawi في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 29 / 12 / 2011, 06 : 09 PM
  5. ماهو موديفير ال normal
    بواسطة shevshenko في المنتدى Autodesk 3D Studio Max
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 11 / 10 / 2009, 12 : 10 AM

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
الساعة الآن 05 : 02 PM
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO